Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Varför länkar du artikel som inte tar din snilleblixt i beaktning?

Varför skulle jag inte? Tydligen gäller det omvända d v s att förutsätta att det hänt digitalt också helt utan källor.

Det är dessutom ingen snilleblixt. Det är ren logik. Att det KAN ha påståtts ha framförts på annat sätt än digitalt.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
, han vet om att tjejen också har meddelandehistoriken
Du skrev en massa som inte har bäring i verkligheten. Jag tror inte bruden har ett case. Jag tror inte att hon har mycket att gå på alls.
Om 28 dagar är alla hennes DM (privata meddelanden) från två twitterkonton raderade för alltid.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nåja, vad som framkommit som belägg i en spekulationstråd på Flashback ger jag inte särskilt mycket för.

Det finns ju källor till tweets om hur detta har planerats.
Citera
2021-09-17, 14:34
Vart tog alla vägen?
De med mera intressanta personligheter inte dessa upprepningar som man undrar om de kopplat upp robotar , även om det händer att moderater känns lite som just robotar även en del andra förstås
Citera
2021-09-17, 14:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Män i offentligheten som begått sexuella övergrepp hänvisar nästan alltid till en komplott av något slag. Det är också extremt sällsynt att någon erkänner sig skyldig.

Förundersökningar leder i de flesta fall till att inget åtal väcks. När ord står mot ord ( som M kommit fram till i sin utredning) så förlorar alltid brottsoffret.
Det är väl bra att inget åtal väcks när det saknas bevis? Det är så det fungerar i en rättsstat. Just i det här fallet har det påståtts att det finns bevis, så vi får väl se om det håller.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Anledningen att falsk tillvitelse inte är aktuellt är då den aktuella flickan inte polisanmält HB. Vilket då är ett rekvisit. Att anmäla någon till ett parti för olämpligt beteende kan aldrig utgöra falsk tillvitelse då det inte ryms inom brottsrubriceringen.

Det kom fram uppgifter igår att hon nu har gjort det.
Citera
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Detta är något som verkar återkomma i flera historier om HB. Se de inlägg som citeras här: (FB) Hanif Bali (M) anklagas för olämpligt sexuellt beteende mot flicka under 18 år.

Intressant nog använder han samma metod i intervjun om det aktuella fallet, där han plötsligt drar in sin uppväxt i fosterfamilj på ett lite märkligt sätt.

Intressant. Ett vinnande raggningsteknik för HB, eller nån slags sjuk fetisch? Tydligt mönster i vilket fall. Nån slags patologiskt sexmissbruksbeteende skulle också kunna förklara hur denne tillsynens skarpa snubbe trots allt klivit i klaveret.
Citera
2021-09-17, 14:36
Medlem
Citat:
Poängen är väl i korthet att det är försvarligt att lämna uppgifterna. Där tar man naturligtvis hänsyn till att HB är en offentlig person som valt offentligheten. Men även om han inte varit det hade det varit försvarligt då syftet inte uppenbart är att utsätta honom för missaktning (givet att uppgifterna i fråga inte är helt fabricerade men det kräver då ganska stark bevisning att allt är fabricerat och då parterna haft kontakt anser jag det uteslutet).

Det lutar starkt åt att uppgifterna är ägnade att ge honom missaktning just beroende på tajmingen samma dag som M samlas inför nomineringarna.

Men det spelar som sagt ingen som helst roll. Politiker är fritt byte
Citera
2021-09-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det kom fram uppgifter igår att hon nu har gjort det.

Som jag förstått det så handlade det om en trådsanning och att det var en privatperson icke-relaterad till händelsen som polisanmält.
Citera
2021-09-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Han kan väl inte ha bevis på att han inte frågar om nakenbilder på henne?
Eller skulle det bestå av att hon skriver, Vill du se min fitta?
Och Bali svarar, nej tack 😂👮🏽‍♀️✌️
Hahah - Den skärmdumpen vill jag se
Citera
2021-09-17, 14:37
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Varför skulle jag inte? Tydligen gäller det omvända d v s att förutsätta att det hänt digitalt också helt utan källor.

Det är dessutom ingen snilleblixt. Det är ren logik. Att det KAN ha påståtts ha framförts på annat sätt än digitalt.
Varför länkar du och berömmer artikel som inte tar din rena logik i beaktning?
Citera
2021-09-17, 14:38
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Såvitt jag förstår spelar det ingen roll på vilken grund en Förundersökning inleds
I varje fall är det aldrig så med andra utredningar
Utan när utredningen går igång Fakta kommer så kan andra handlingsvägar öppnas .
Där givetvis nedläggning är en men det kan också gå i andra riktningen " Svälla " heter det väl.

Säg för resonemangets skull att nu när dessa uppgifter kommit ut att det pågår en Brottsutredning
Då kan det vara så att det finns Människor / Tjejer som vill vara solidariska hjälpa till
som Partiet skulle lagstifta fram tvingas hjälpa till ( Ask Samariten lagen )
Eliasson ropade om hjälp ..Det är ju inte alls omöjligt att telefonen ringer Non stop på Åklagaren som nu är en person man kan nå på telefon. Ändrade förutsättningar

Damerna på partiet kan ha uppgifter Samt internutredningsgruppen
Svårt se att man från Partiets håll skall börja trixa med detta om Åklagaren behöver hjälp.

Såvitt jag förstår skall man akta sig för att nu " Avstå " som Billström sade om TV Licensen

Åklagaren kanske då säger " Und dann haben wir anderen Methoden "
Skall man ha kalla nerver eller veta saker jag inte vet om man törs det....
Du är full. Gå hem.

Händer det något på Arios twitter eller tyst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in