Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-10, 19:50
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunomattei
Han fanns imorse på Moderaternas lista över riksdagsledamöter men inte nu. Kolla google cache....

Men man kan ju inte petas från sin rikstagsplats. Om man inte blir vilde då.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Varför då?! Sjävklart spelat det ingen roll så länge han inte gjort nåt olagligt.

Folk gör ”olämpliga” saker hela tiden, men hela utgångspunkten är helt befängd. Folk tycker ju saker hela tiden. Vad är ”olämpligt” och vem ska definiera vad som är olämpligt?

Sluta nu, att sexchatta med en mindreåring är olämpligt och personen visar otroligt dåligt omdöme oavsett vem det är. Vad som är Olämpligt bestäms om vad som är moraliskt rätt i samhället beroende på tid och plats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Enligt hennes LinkedIn jobbar hon sedan 5 månader tillbaka som pressektreterare på Moderaterna.

En 17-åring som moderaternas pressekreterare? Har hon ersatt Gunnar Strömmer??
Citera
2021-09-10, 19:51
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Men man kan ju inte petas från sin rikstagsplats. Om man inte blir vilde då.

De diskuterar M:s hemsida, inte riksdagens sajt. Och ingen har tagits bort som ska vara där.
Citera
2021-09-10, 19:51
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunomattei
Han fanns imorse på Moderaternas lista över riksdagsledamöter men inte nu. Kolla google cache....
Hans bild är 4 rader rakt nedanför Hanif
Citera
2021-09-10, 19:52
Medlem
UrsulaLeGuins avatar
Utpekade riksdagsmannen har nekat

Vad jag har förstått har den utpekade rimsdagsledamoten nekat till att ha sexchattat med någon och säger sig inte veta vad det handlar om. Kan såklart vara panik-lögn. Men kan även tyda på komplott/hackers. Eller så gilla rhan att sexchatta med flickor…

” SvD har sökt riksdagsledamoten. Hen har tidigare bestridit anklagelserna i en intervju med Aftonbladet. – Jag vet ingenting om det där. Det är ingenting jag någonsin har hört talas om, säger ledamoten.”
Senast redigerad av UrsulaLeGuin 2021-09-10 kl. 20:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
En 17-åring som moderaternas pressekreterare? Har hon ersatt Gunnar Strömmer??

Hon är 33 år och inte 17. Hon är pressekreterare i region Stockholm gällande finansfrågor.
Senast redigerad av DietCoke 2021-09-10 kl. 19:56.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Alla? Vi pratar om en folkvald politiker här, eller har du missat det? Eller anser du att gränsen endast är vad som är olagligt? Ursäkta men du verkar inte vara den vassaste kniven i lådan.

Ja det anser jag. Jag tycker moralpredikan i dag börjar bli lite scary. Vem fan bryr sig om en känd person tex har knullat en 17 åring?! Det vill ju alla i den åldern göra och skulle förmodligen gjort om tillfälle gavs. Det är väl knappast konstigt?

Då får de väl välja någon annan om de anser att det är olämpligt. Vilket jag tror de flesta inte gör egentligen.

Alla låtsats. Det är liksom den nya eran av fejkmoral.
Citera
2021-09-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Du har precis noll trovärdighet, kör din damagecontrol nån annan stans.
Hu jävla själlös måste man vara för att förminska en sexualdåres härjningar för att skydda sitt parti.
Du borde på allvar se över dina prioriteringar.

Bara för att ni liberaler och vänsterblivna är glada i att stoppa kuken i småbarn som Federley och halva socialdemokratin så behöver inte detta vara fenomen bland alla partier.
Citera
2021-09-10, 19:54
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Minderårig är man vid 14. Ingen har väl varit minderårig i detta?

Nej mindreårig är under 18. Du pratar om byxmyndig. Helt olika saker.

En minderårig (under 18) får tex. inte komma in på krogen. Man får inte heller gifta sig eller rösta i val då men anses inte tillräckligt mentalt utvecklad för kunna ta såna beslut.
Citera
Medlem
Perpetovs avatar
Knappast en hemlighet, HB har i åratal raggat på tjejer som han inte kan veta åldern på (men som i de fall jag vet vilka de är varit 16-19 år). Ibland från sin bil. Ofta på tinder. Verkar ha ett väldigt stort intresse för tjejer i åldersgruppen "precis laglig". Gapet mellan hans självförtroende och vad han levererar har ju alltid varit stort så inte oväntat att han går över gränsen.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrsulaLeGuin
Vad jag har förstått från artikeln i Expressen har den utpekade rimsdagsledamoten nekat till att ha sexchattat med någon och säger sig inte veta vad det handlar om. Kan såklart vara panik-lögn. Men kan även tyda på komplott/hackers. Osannolikt, men möjligt.

Det var Aftonbladet som påstod detta. Expressen fick inte tag i personen ifråga.

Förnekandet kan bero på olika åsikter om vad som är "olämpligt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in