Citat:
Ursprungligen postat av
12-12
Jag har inte besvarat eller skrivit med dig vad jag minns, har ingen aning om vem du är?
Jag besvarade och replikerade på ett helt annat inlägg och kom med en reflektion gällande hur en del anhängare reagerar helt olika beroende på vem som är förövare respektive offer i en anklagelse.
Ganska många som annars brukar vara väldigt moralistiska och konservativa, blev helt plötsligt extremt frigjorda när det gällde just Hanif Bali, och då var det plötsligt en självklarhet att en äldre man får jaga efter yngre tjejer, om man nu utgår från att de uppgifterna stämmer.
Jag betvivlar då att samma personer hade försvarat Hanif Bali, om det exempelvis istället hade varit yngre killar som Hanif Bali hade varit ute efter.
Ibland tycks folks principer och åsikter ändras lite fram och tillbaka för stunden, det var det jag reflekterade över.
Det var mig han citerade och det var mig han anklagade för att försvara pedofili, och det är, förutom ett extremt äckligt beteende, också något du också borde kollat upp om det verkligen stämde innan du tog för givet att han svarade en person som faktiskt gjort det. Jag är, som bekant, inte anonym på Instagram utan står till 100% för allt jag säger på Flashback forum, och jag skulle aldrig någonsin försvara pedofili eftersom jag tycker att pedofili är bland det vidrigaste som existerar på jorden. Däremot tycker jag inte att det är rätt att häva ur sig en massa anklagelser om pedofili utan att uppvisa bevis för sina påståenden, och det där var när jag bad om den som den där vänsteridioten började anklaga mig för pedofili.
Okej, du kanske är oskyldig till att ha anklagat mig för att försvarat pedofili, och det var såklart fel av mig att hoppa på dig. Men om någon sitter och anklagar en för en sån sak så är det rätt självklart att man blir förbannad, det borde du också förstå.