2021-09-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Orkar inte läsa tråden, så jag bara frågar:

Superlajk? HB kollar 18-åringar på tinder (18 är lägsta åldern man kan ha)? eller är denna superlajk en twitter-thing?

Är det vanligt att moderata riksdagsledamöter ger medlemmar i ungdomsförbundet läxhjälp och bjuder hem dem? är det vanligt i något parti?

Det är nog, tänker jag som godtrogen svensson, jävligt ovanligt. Känns ju... Sådär..

Men har han bjudit hem henne? Det var nytt för mig?
Citera
Medlem
Expressen: "Märkte att han ville ha sex med mig". Jo du, så tänkte vi tonåringar om attraktiva män vi råkade möta, gärna äldre och gärna lite kända, redan för många decennier sedan. Men det var ju bara fantasier. Fantasier som vi gärna och ofta delade med våra kompisar, de broderades ut till nästan sanningar till slut. Hormonerna svallar i den åldern. även för tjejer.
Senast redigerad av Tokugawa 2021-09-17 kl. 22:20.
Citera
Medlem
zeke5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Kanske för att den andra mest framträdande moderaten i landet Hanif Bali just nu är under utredning för "utnyttjande av barn för sexuell posering". https://www.aklagare.se/nyheter-pres...agsman-inledd/

Kanske för att en SD-politiker mördat en kvinna: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...tankt-for-mord

Och kanske för att Ebba Busch är en brottsling: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/b...fortalat-ombud

Detta är väl bara senaste dygnets brottslighet från de blåbruna? Är mycket roligt försöka se er försvara er, speciellt alla pedofilförsvarare i denna tråd. Det är sådana som ni som försvarar era våldtäktsmän-vänner till det sista.
Hur är det med alla islamister i MP?
Eller Pedofilerna i C?
Förekom ju pedofil orgier hos en lokal centerpartist i Tomelilla
Kvinnor inom V som kallar sig feminister men säljer sex lite sidan om
Sverige är fan inte ett dugg bättre än Putins Ryssland
Hur mycket pengar har den stackars flickan fått av kommunisterna för att göra detta?
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Bra att det blev en förundersökning så tramset kan läggas ner fortare. Hade det funnits några bevis mot Bali hade de redan presenterats av överlyckliga vänstertroll. Nu när saken prövas av åklagare räcker det inte med att påstå saker, nu är det upp till bevis. Bokstavligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb

Vilkt drävel... Vi får ta det i ordning.

EKMR saknar helt betydelse vid prövningen av förtal.

Huruvida någon är fälld för ett brott eller inte är av underordnad betydelse vid prövningen av förtal. Det som är relevant är om det är försvarligt att lämna uppgifterna eller inte.

Nej. Detta då flickan i fråga inte begått en brottslig gärning och då "Moderaterna" inte är ett rättssubjekt som kan åtalas för förtal...

Som sagt, den rättsliga prövningen av det påstådda brottet är av underordnad betydelse avseende förtal.

En person som friats från ett brott ska rent juridiskt bedömas som oskyldig, det betyder dock inte (som jag även poängterat tidigare) att gemene man behöver anse individen i fråga oskyldig. Skyldigheten att beakta denne som oskyldig gäller endast staten. Inte enskilda individer.

Nu börjar du landa någorlunda rätt i vart fall.
Att du inte är jurist är ganska uppenbart, men nog bör du ha en förståelse för skillnaden mellan "ska" och "kan". Ganska avgörande skillnad i din argumentation. Att berätta att någon luktar illa kan utgöra grund för förtal, att berätta att någon inte målat taket inför vintern kan utgöra grund för förtal, och att påstå att någon gjort sig skyldig till brott kan utgöra grund för förtal.

Kommer spara den här kommentaren som ett utmärkt exempel på att man behöver förförståelse för ett ämne och inte bara "kan googla sig till expertis". Makalöst.
Haha, nej jag är inte jurist utan jag Googlar, alldeles riktigt. Att jag dock Googlat fram en lag som beskriver att Europakonventionen, där också oskuldspresumtionen finns, ska betraktas som en lag också i Sverige verkar dock du inte tagit del av. Istället verkar du haka upp dig på enskilda ord och meningar som inte har någon som helst betydelse för mitt grundläggande resonemang, nämligen den att Hanif Bali har rätt att betraktas som oskyldig om han blir friad från anklagelserna. Jag har dock aldrig sagt att gemene man inte får anse (notera att du använder ordet "anse") honom som skyldig, utan vad jag sagt är att om man sprider att han är skyldig ändå kan det utgöra en grund till förtal med vissa undantag (du som märker ord också borde noterat att jag faktiskt aldrig skrev att det MÅSTE utgöra förtal):
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Det är dock inte som du säger att gemene man inte behöver betrakta en friad som skyldig då det i såna fall skulle innebära förtal om man yttrar det offentligt (med vissa undantag, exempelvis i fallet med Virtanen).
Missade du att jag skrev "med vissa undantag"? Eller är det så att du medvetet inte hade med det eftersom det då inte skulle passa din grälsjuka denna fredagskväll?

Däremot undrar jag om du själv är jurist? Jag tänkte att om du nu var jurist så kanske du skulle tagit ett bättre exempel på förtal genom att påstå att någon luktar illa, vilket knappast är olagligt, när vi diskuterar huruvida det är förtal att påstå att en som friats från en brott beskrivs som skyldig av enskilda medborgare? Om du nu är jurist undrar jag också varför du inte tagit fram några konkreta paragrafer som vi kan vända oss till i diskussionen? Det skulle ju vara väldigt underlättande...
Citera
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Intressant att hon säger hon har bevis och att hon säger att Vali bad henne radera chatten på Instagram och ta konversationen till snapchat där meddelanden raderas? Varför bad han henne radera Instagram chatten om han inte har nåt att dölja?

Hon ger iallafall en sammanhållen historia om varför hon valde gå internt och inte till polisen.

Båda påstår nu att dom har bevis men ingen verkar ha lagt fram bevisen för M då M säger det är ord mot ord. Eller så har båda plockat fram bevis som visar deras sida av historien och helheten inte är tydlig

Håller med hon verkar ändå ha intressant information. Jag tror det som från började liknande en Walk in the park seger för Hanif mycket väl kan sluta med over and out för hans del.
Citera
2021-09-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Beror väl på om hon bor i närheten och under vilka premisser det skett. Det är som sagt inte ovanligt inom MUF att äldre hjälper yngre med plugg osv.

Hon hävdar att de pratat i telefon ofta och länge, det vet vi inte i dagsläget om det är bekräftat. Kommer det en fup framöver som visar på att de finns flertal timmolånga samtal så köper jag det helt att det ser jävligt skevt ut.

Om vi utgår från det hon sa i intervjun nu är sant, så är han fucked och ett riktigt svin.

Men i över en vecka har de flurerat ryckten om att han skulle skickat "olämpliga medellanden" med sexuell karaktär till en minderårig. Vilket också media tryckt på hela veckan: Och nu när hon kliver fram i media så nämns det inte alls av henne, utan bara att han likat henne på tinder och att han skulle ha erbjudit sig ta hennes oskuld IRL (dvs omöjligt att bevisa eller motbevisa om hon nu inte spelat in honom).

Jag får känslan av att han har agerat lite omdömeslöst i sin roll som "mentor" till yngre aspirerande politiker, men att hon givetvis fattat tyckte för honom. Enligt henne kulminerade det i att han skulle ha blivit arg när hon ringde honom en kväll när han var med sin nya flickvän (sin nuvarande sambo). Kan det vara så att Hanif har rätt och att hon helt enkelt velat mer med honom än vad han ville med henne? Att hon helt missuppfattat hans signaler helt och hållet, hon beskriver att hon aldrig blivit så trevligt bemött etc och att han var så varm och go etc. Precis som när vissa killar tror att bara för att tjejen är trevlig och ler så är hon intresserad, så kan tjejer tro likadant.

Eller kan det vara så att han gillade att ha en ung tjej som gav honom uppmärksamhet tills han träffade sin nuvarande kvinna, i mer lämplig ålder, med god karriär som är mer redo för det steget i livet han ville ha (villa, barn etc) och blev irriterad på henne för att hon inte "fattade" att han valt bort henne.

Eller så försökte han ragga upp henne i syfte att få doppa kuken och gillade att han någon brud han kunde sitta och småflörta med på kvällarna när han drog en runk och dumpade henne som "vän" när han träffade sin nuvarande kvinna. Många män har massor av "tjejkompisar" som de helt och hållet dissar så fort de själva skaffat tjej (för att de inerst inne inte såg dem som en vän, utan ett potentiellt ligg en dag).

Oavsett: Han kommer inte komma ur detta politiskt levande. Han är körd.

Sanningen finns antagligen lite mitt emellan.

Han omdömeslöst flirta och umgicks med en minderårig tjej. Antagligen hade han inte haft något emot mer men det hela vart en långdragen process. Hon gillade honom och hängde kvar. Dröjde på det hon insåg att han ville åt.

Han träffar hans nuvarande och väljer avsluta. Avslutet sker antagligen på ett för tjejen dåligt sätt och plötsligt.

Han avsluta antagligen på ett ”elakt sätt” för hans nuvarande kanske rent av sett konversationer och han gör som 9/10 män skulle gjort. Svartmålar tjejen inför hans flickvän. Visar henne stolt texter han skrivit till henne att sluta höra av sig etc.

En sårad minderårig tjej känner sig nu både utnyttjad och värdelös. Detta ihop med alla som hela tiden sagt till henne hur olämpligt det hela var får henne inse ”shit han lovade mycket och lurade mig”.

Och här är vi nu.

Men glöm inte vem den vuxna är som agerat fel på flera punkter.
Citera
2021-09-17, 22:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det här kommer ju givetvis bli ett problem även för tjejen framöver. Alla inom MUF vet väl vid det här laget vem det är och så även vi på flashback.
Visar det sig sen att det inte finns någon substans i påståendena utan bara är förtal för att få bort Hanif från M och även i förlängningen ett syfte att förstöra för Moderaterna så blir det inte roligt för henne kan jag tänka mig.

De vänsterliberala- och nyliberala falangerna kommer hylla henne men inte de mer konservativa. Hur som helst kommer alla män i partiet undvika henna i alla sammanhang även de som gillar att HB sätts dit.
Citera
2021-09-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
"Han har inte legat med henne men även om han har det så är det okej för hon är byxmyndig men det finns inga bevis för att han har gjort det!!!11!"

Ser du inte själv hur galen du verkar?

Nu är jag inte helt med på vad en "brottskategori" är för något ens rättstavat. Däremot är det en korrekt brottsrubricering. Men att brottet är avskyvärt kan nog de flesta hålla med om, att det skulle vara skrattretande är det nog färre som skriver under på.

Jag är bara full
brottsrubricering kan ej stämma då hon var 15
Citera
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Absolut. Och skulle det vara så att HB först följt henne på Insta och därefter Superlikeat henne på Tinder har han onekligen visat visst intresse. Men, hittills är det bara ord utan några som helst bevis

Tinder är också märkligt…. Det är ju det nya ”knullkontakt”.
ALLA som är på Tinder känner till det, så att man då blir förvånad när det kommer sexuella anspelningar blir paradoxalt.
Citera
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Påstådda sexuella närmanden. Vilket jävla bullshit. Inga vittnen eller andra bevis överhuvudtaget. Det är ju glasklart att hon ljuger sig blå.

Inte så säker på det är jag.
Citera
2021-09-17, 22:21
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medriko
Ebba betalar skadestånd för förtal .. av en person som är dömd för pedofili .. men antar att det är ok då att han är peddo för han röstar ju rätt som sagt..

Men Hanif är väl inte en dömd pedofili?

Jäklar vilket påstående!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in