Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Kan du precisera brottet? Vilken lag det går under? Antar du syftar på tjatsex?

Utnyttjande av barn för sexuell posering. Är barnet över 15 år kan det vara viktigt att kunna visa att förövaren på olika vis försökt övertala eller pressa barnet till att posera för foton då detta vägs in när man ska bedöma om poseringen kan antas vara skadligt för barnets hälsa och utveckling.
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Ofan, nog bäst att sluta superlajka på Tinder.. man vill ju inte bli ditsatt av nån knepig brud
Vad betyder ”superlikea”?
Citera
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Nu tror jag dock inte Hanif har gjort detta som påstås i intervjun med Sydsvenskan. Däremot förvånad hur mycket som kommer fram i intervjun som inte anmälts. Vill gärna se bevis för det han anmälts för, dvs bett om bilder.

Förr eller senare får vi veta, fram tills detta kan vi bråka på fb, go fredag!
Citera
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregorpegor
Det här verkar vara det ända bevis hon har att komma med, då ska sägas att det är 18-årsgräns på Tinder. Så Hanif kommer lätt undan med att säga att han inte kände igen henne..
1. Hanif är verifierad på Tinder, samma blåa ikon som på Twitter. Såg journalisterna detta?

2. Troligen har Hanif tagit bort sin Tinder-konto och därmed alla matchningar. Han är trots allt förlovad. Isf har journalisterna sett en skärmavbild. Väldigt inkompetent om så är fallet. De borde redovisa om det är bild eller app matchningen finns på.

3. Har Sydsvenskan frågat vilka datum var hon hemma hos Hanif och han sa "bli av med oskulden med mig"? Isf kan de ju dubbelkolla med resekvitton från riksdagen eller leta alibi för Hanif, vilket borde kunna fria honom från soppan.

Det började med diskussion om nakenbilder och polisanmälan om detta. Detta har Hanif gått ut och dementerat med hänvisning till chattloggar. Nu har anklagelsen flyttats från nakenbilder i chatt till "märkte att han ville ha mig" och "mina tjejkompisar tyckte det var fett konstigt" samt att de har matchat på Tinder.
Citera
2021-09-17, 23:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Absolut, men en superlike är inte en vanlig like på tinder. Och han har ju själv sagt att de har träffats vid minst 3 tillfällen. Kan hon visa upp bevis för en superlike så är han dirty, kan hon inte så är han kanske inte dirty.
Aha, är det DÄR gränsen går? Bra att få en heads up.

Hur var det nu "även 16-åringar förtjänar bra sex" eller hur var det någon skrev i tråden igår som anledning till att man använder ragg-portalen tinder
Citera
2021-09-17, 23:55
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Tjatsex är inte olagligt, så nej. Att brottsoffer står i beroendeställning till gärningsmannen lyder under våldtäkt.
Att genom påtryckningar och löften av en person man står i beroendeställning till, är att anse som försök till våldtäkt. Så skulle jag tolka lagen.

Nu tror jag dock inte Hanif har gjort detta som påstås i intervjun med Sydsvenskan. Däremot förvånad hur mycket som kommer fram i intervjun som inte anmälts. Vill gärna se bevis för det han anmälts för, dvs bett om bilder.

Rätt säker på att tjatsex är olagligt? Det svåra är bara att bevisa det.
Citera
2021-09-17, 23:56
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Superlike = det finns att du har like:at personen. Vanligtvis vet man inte om någon like:ar eller ej om inte båda säger ja.
Citera
2021-09-17, 23:57
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Rätt säker på att tjatsex är olagligt? Det svåra är bara att bevisa det.

Jaså varför skulle det vara olagligt?
Citera
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Utnyttjande av barn för sexuell posering. Är barnet över 15 år kan det vara viktigt att kunna visa att förövaren på olika vis försökt övertala eller pressa barnet till att posera för foton då detta vägs in när man ska bedöma om poseringen kan antas vara skadligt för barnets hälsa och utveckling.

Och om parterna är tillsammans och har sex med varandra. Är man ändå skyldig om Hanif skulle fått en bild på 17 åringens fiffi?
Citera
Medlem
SailorCalvins avatar
Du trycker på en blå knapp istället för en grön för att mottagaren skall se den trots att hon/han inte likat dig innan. Typ. Det är inte på något sätt mer komprometterande än en vanlig like, men i hennes mer och mer utsvävande storytelling så bygger det lite extra drama.

Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Citera
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Aha, är det DÄR gränsen går? Bra att få en heads up.

Hur var det nu "även 16-åringar förtjänar bra sex" eller hur var det någon skrev i tråden igår som anledning till att man använder ragg-portalen tinder

Det vet jag inget om, men jag vet att dudes över 30 inte ska greja med 16-åringar, även om lagen säger att det inte är ett brott.
Citera
2021-09-17, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Hårdare måttstockar kanske men inte utan några bevis.

Tycker det är långt över gränsen att ens hänga privat med en främmande 15 åring. Varför liksom?
Måste man ses ensam hemma hos någon för lite läxhjälp när det är så enkelt att göra det på distans? Och dessutom göra det flera gånger?
Viktigast av allt nu, har han haft tillräckligt bra omdöme för att t.ex. sitta i en ev. framtida regering?

Bevis gällande bilder och annat han ville åt får vi helt enkelt vänta på till efter utredningen. Flickan säger sig ha bevis från chattar och liknande där han betett sig olämpligt, hoppas hon väljer att offentliggöra dom ifall han frias.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in