Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-18, 08:38
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Ja att stöta på en yngre kvinna är ju ingenting jämfört med strypsex, analfisting och annat fredagsmys som vanställda individer illustrerar i RFSLs utbildningsmaterial till ungdomar. Just sayin.
Det är en märklig tid vi lever i. Ponera att Bali varit gay och stött på en 17-årig kille, hade detta varit en grej då? Tvivlar på det.
Citera
2021-09-18, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Enda sättet att få reda på att någon likar en på tinder är dessutom att man själv likar personen tillbaka, såvida man inte har betaltjänsten, men det har jag svårt att tro att en 15 åring skulle kunna skaffa utan pappas kreditkort, och därmed pappas godkännande.

Jag vet inte hur det är idag men tidigare så behöver man inte ha en betaltjänst för att se om man själv fått en superlike utan det kostar att Ge en superlike till någon annan.

Oavsett om Superlike eller Läxhjälp kom först så är det extremt olämpligt beteende av en person som sitter i riksdagen med mål att få en ministerpost och representera Sverige.
Citera
2021-09-18, 08:41
Medlem
En invandrare och pedofil, från "öppna ditt hjärta"-partiet som bokstavligen öppnade Sveriges gränser... Blir försvarad av Flashback för att han kallat förortsungar för "adidasriddare"?
Citera
Medlem
när jag använder tinder spammar jag likes och råkar ibland skicka superlike i bara farten

om jag likeat något fetto som likear mig så blockerar jag bara den

löjligt att folk idag tror att superlike betyder något särskilt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Det är en märklig tid vi lever i. Ponera att Bali varit gay och stött på en 17-årig kille, hade detta varit en grej då? Tvivlar på det.

Roligt hur folk ständig ska bygga upp ANDRA scenarion än den vi faktiskt har och diskuterar. Det rättfärdigar liksom inte Hanifs extremt olämpliga beteende.

Vi pratar om en 15 årig flicka som Hanif träffat privat i ensamhet vid 3 tillfällen och har skickat en superlike till på Tinder inte om en random homosexuell man som försökt få till det med en 17 årig kille
Citera
2021-09-18, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Ja att stöta på en yngre kvinna är ju ingenting jämfört med strypsex, analfisting och annat fredagsmys som vanställda individer illustrerar i RFSLs utbildningsmaterial till ungdomar. Just sayin.
Precis, sex med samtycke är mer okej än pedofili, helt rätt uppfattat!
Citera
Avstängd
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirreStirre
Jag vet inte hur det är idag men tidigare så behöver man inte ha en betaltjänst för att se om man själv fått en superlike utan det kostar att Ge en superlike till någon annan.

Oavsett om Superlike eller Läxhjälp kom först så är det extremt olämpligt beteende av en person som sitter i riksdagen med mål att få en ministerpost och representera Sverige.

Personligen tycker jag tinder är olämpligt för alla, men att just riksdagsmän skulle inte skulle få använda det håller jag inte med om.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Har du källa på att han visste hennes exakta verkliga ålder?

Med den groomade flickans egen berättelse skingrar i dag Aftonbladet alla tvivel. Med ärlig och rak journalistik presenterar flickan sin egen bild av Hanif. Det blir så jävlas tydligt att han varit kåt på barnet och att han också var där och kladdade när han väl kom inom armlängds avstånd. Saken är klar. Hej då Bali.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ha-sex-med-mig
Citera
Medlem
Ingen som reagerat på att INTE journalisten ställde en endaste fråga till tjejen kring det som rör anmälan?
Iaf ”han bad dig alltså dig om lättklädda bilder”. Skedde det vid flera tillfällen el enbart vid ett”? Eller liknande frågor som INTE skulle beröra utredningen el förstöra densamma.

Istället kommer en helt ny historia, väldigt passande historia, utan minsta försök till att närma sig kärnfrågan från journalisten. Märkligt, så jobbar inte en journalist. Om man inte är brutalt usel el oseriös. Eller har en agenda….
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Det centrala nu är att Hanif gjort TVÅ saker gentemot en tjej under 18 år. Som känd politiker är det ytterst olämpligt.

Det spelar ingen roll att massor av andra folk eller att RFSI skriker och pratar om sex och vad man kan göra för grov sex med varandra, det som spelar roll är att en känd politiker umgåtts med en tjej under 18 år och dessa två saker påstås då hänt:

1. Förfrågan om att ha sex, big no no no
2. Förfrågan om att få nakenbilder, big no no no

Det är ingen tvivel om att han visste att hon var under 18 år.

OM tjejen ljuger och av annan anledning (kanske för att Bali talar sanning att det är hon som var kontaktsökande och ville mer och blev bortstött) vill skada Bali så finns där en stor lärdom vi andra kan dra.

Som vuxen över 18 år är det livsfarligt att umgås med någon tjej under 18 år. Du är helt utlämnad till om denna tjejen är positivt eller negativt inställd till dig.

That it!

På samma gång genom att ALDRIG visa intresse eller umgås med en tjej under 18 år så har vi även uppnått att de slipper bli utsatta för sexuella trakasserier. Det blir skitenkelt för dem att veta när det går för långt. Om någon över 18 år visar intresse så är det polisanmälan direkt.

Det kan gå alldeles utmärkt att umgås utanför hemmet. I lämplig kontext.
Om de träffats på ett fik för samtal/intervju som han vill få det att framstå så hade jag kunnat köpa det.

Matteläxa, visst. Jag hoppas det finns någon rimlighet och att det skedde i lämplig lokal.
Citera
2021-09-18, 08:44
Avstängd
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Med den groomade flickans egen berättelse skingrar i dag Aftonbladet alla tvivel. Med ärlig och rak journalistik presenterar flickan sin egen bild av Hanif. Det blir så jävlas tydligt att han varit kåt på barnet och att han också var där och kladdade när han väl kom inom armlängds avstånd. Saken är klar. Hej då Bali.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ha-sex-med-mig

Mmm en 16-17 årig oskuld som använder tinder, trovärdigt...
Citera
2021-09-18, 08:44
Medlem
Hon ville ha hjälp med matten och äcklet ville köra sexualundervisning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här