Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-18, 14:13
Medlem
Tycker att den här debatten på forumet börjar nå så sjukligt låga nivåer och den börjar bli riktigt äcklig då man vet att både högern och vänstern använder den här tragiska händelsen som ett krigsfält, och då vet man att det sista som dör i krig är sanningen.

Vänstersekten är helt till sig av lycka över att de nu äntligen kan hitta en anledning att göra Balis åsikter illegitima, vilket är rätt bisarrt eftersom om det flickan säger är sant så finns det absolut ingenting att vara lycklig över utan bara känna avsky för händelsen hon utsatts för.

Högerkonspiratorikerna är fly förbannade och menar att flickan ljuger och försöker gång på gång att hitta nya sätt att köra ett karaktärsmord på flickan genom att påstå att hon är sexmissbrukare, att hon har daddy-issues eller att hon är både det ena och det andra invektivet. För helvete, det är en minderåring vi snackar om! Låt henne vara

Det här bevisar att det bästa för alla sunda människor är att hålla sig borta från dessa två äckliga politiska grupperingar som ser sin politiska ideologi som sin identitet!
Citera
2021-09-18, 14:13
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Varför gnäller hin då, åhh jag fick en like av en man, åh så hemskt nu ska jag polisanmäla.

Om det stämmer så undergräver det ju HB:s trovärdighet. Tinder är inte ett forum för läxhjälp.
Citera
2021-09-18, 14:14
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Du blir avstängd om du är under 18.
Varför är tjejen, som inte är vuxen, på en sida där vuxna söker dejt och sex? Det är ju frågan här.

Om man blir avstängd - hur kunde hon vara där då?
Citera
2021-09-18, 14:16
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om det stämmer så undergräver det ju HB:s trovärdighet. Tinder är inte ett forum för läxhjälp.

Nej varför tror du det?
Att han gav henne läxhjälp senare var väl inte orsaken till att han var på tinder om nu den obekräftade uppgiften stämmer.
Citera
2021-09-18, 14:16
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om man blir avstängd - hur kunde hon vara där då?

För att hon ljög om sin ålder förstås.
Citera
2021-09-18, 14:17
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Du blir avstängd om du är under 18.
Varför är tjejen, som inte är vuxen, på en sida där vuxna söker dejt och sex? Det är ju frågan här.
Intressantare fråga är om riktige HB verkligen skulle outa sig genom riktiga bilder på Tinder om han nu vill dogga lite. Tills det kommer fram objektiva fakta om Tinder-konto som tillhör HB så är detta rent yrande enligt mitt omdöme. Alla som varit på Tinder vet att det inte är så män som vill vara diskreta agerar på Tinder.
Citera
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Men om man vet att personen i fråga är minderårig?
Han kanske vara likade för att boosta hennes självförtroende eller hann inte uppfatta att det var hon . Det är ju trots allt 18årsgräns så man förväntar sig vill inte att matchningarna ska vara yngre än så .
Citera
Avstängd
Citat:
Vad ska man förvänta sig av en minderårig
Citera
2021-09-18, 14:18
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Nej varför tror du det? Att han gav henne läxhjälp senare var väl inte orsaken till att han var på tinder om nu den obekräftade uppgiften stämmer.

Det är inte det faktum att han var på Tinder som var problemet, men att han lajkade en tjej som han visste var minderårig (om det nu stämmer).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är i princip redan implementerat på en hel del företag jag jobbar med.

Aldrig dörren stängd när man ensam har ett möta med en kvinna på sitt rum.
Kvinnor exkluderas från alla After Work-aktiviteter. Dom får ha sina egna.
Slut på att män tar på sig att vara mentor åt kvinnor.
Slut på att anställa kvinnor till jobb där man behöver jobba mycket över eller resa tillsammans.
Inte en droppe alkohol i sammanhang där det finns kvinnliga anställda med.
Ingen som helst kontakt med kvinnor utanför de officiella kanalerna inom företaget.
Sociala medier-kontakt med kvinnliga medarbetare totalförbjudet.
Om någon blir ihop så får den ena sluta.

Detta måste även alla politiker lära sig. Vi lever i en ny tid. Det var så här det blev.
Hanif Bali fick lära sig den hårda vägen. Jag hoppas det blir en läxa för alla andra.

Speciellt inom politiken är allt samröre med yngre tjejer livsfarligt. Tjejerna byter politisk åsikt så fort dom får en ny pojkvän.
De tjejer som ses som pålitliga allierade kan på nolltid bli fiender. Så dessa bör aldrig invigas i något som helst viktigt.

Måste säga att jag känner inte igen mig i den beskrivningen. På vår arbetsplats leks och flörtas det hela tiden. Troligtvis på grund av att vi är någorlunda etniskt (eller åtminstone kulturellt) homogena och att alla är införstådda med spelets regler. Att ta någon på rumpan eller skicka nakenbilder skulle uppfattas som groteskt - vilket det givetvis är. Det finns så mycket mer sublima sätt att uttrycka sig på. Jag ser inte att detta är hotat på något sätt så länge alla är på samma frekvens. Problem uppstår om man tar in för mycket folk som INTE förstår spelets regler och/eller har en mer arkaiskt uppspaltad syn på kvinnor och män. Då blir det naturligtvis nödvändigt med hårdare regler.
Citera
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Varför rapporterade inte Hanif Bali det till Tinder? Då tar Tinder bort hennes profil. Förutsatt att hennes version är sann, det vill säga.
Citera
2021-09-18, 14:19
Medlem
SeanPenns avatar
Hanif följer ju många unga tjejer på instagram, alla ser ut som 17-18 åringar. Om han hittat dom på tinder är det ju tragiskt, vad ser dom i Hanif?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in