Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-18, 14:28
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
När blev det ett faktum att han lajkade någon han visste var under 18 när det inte är ett faktum att han var på tinder alls? Och lajkningar går av bara farten där, inte direkt så att man tänker mer än en tiondels sekund, betyder noll alltså.

HB superlajkade henne, så det gick inte bara av farten. Detta talar också för att han kände igen henne och visste vem hon var.
Citera
2021-09-18, 14:30
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbobuss
Man kan anmäla en profil till tinder om man misstänker att den bryter mot terms of service. Det behöver man inte vara polis för.

So what, varför skulle Bali ha den skyldigheten?
Det finns många här som jag på goda grunder känner måste vara småbarn med tanke på hur de argumenterar men inte rapporterar jag alla er för det.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Om man nu absolut vill lägga någon vikt vid det där med Tinder, vilket i min mening mest är tramsigt, så kan det i ligga tjejen i fatet lika mycket som det blir genant för Bali. Vad det visar är trots allt att tjejen är intresserad av äldre män och inte drar sig för att ljuga om sin ålder, något man blir tvungen att göra om man är under 18 och använder Tinder.

Personligen ser jag den delen av den här soppan mest som tramsig det är en massa människor som använder Tinder och skickar "lajks" till höger och vänster. När jag själv använde Tinder ett tag brukade jag, mest som en kul grej, alltid skicka en "superlajk" om det dök upp någon jag redan kände.

Ska det läggas fram några bevis får man leverera lite tyngre saker än detta. Varför inte börja med lite loggade meddelanden där HB efterfrågar nakenbilder?
Citera
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Du blir avstängd om du är under 18.
Varför är tjejen, som inte är vuxen, på en sida där vuxna söker dejt och sex? Det är ju frågan här.

Det intressanta i sammanhanget är varför Hanif , hennes mentor och förebild, var inne och gillade hennes profil. Hanif är en vuxen man som dessutom valt att ta ett "ansvar" för den här flickan genom att "lotsa" henne rätt inom politiken. Hon är ett barn som liksom många andra i den åldern ljugit om sin ålder.

Det påstås också i tråden att hon varit "gränslös" ( även sexuellt) på sin Twitter.

Allt det här, inkl hennes ålder, känner Hanif till. Frågan är varför han inte kontaktar hennes föräldrar om hon nu så uppenbart uppvisar ett självskadebeteende. Istället verkar han under en tid uppmuntrat hennes agerande ( som med Tinder)

Själv tvivlar jag, efter att ha hört intervjun med henne i samtalspodden, att hon varit så gränslös som det påstås men för Hanif ser det lika illa ut oavsett.

Vill vi ha folkvalda som agerar på detta sätt?
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
En ordentligt sunkig historia.

Karln är korkad om han bjudit hem flickan för ”Netflix tittande” og ”läxhjälp”.

Det är att inbjuda till att bli utpressad eller/och få karriären förstörd.

Rent politiskt så tappar den konservativa falangen i M sin bäste företrädare. O nyliberalerna med Kristersson vinner en pyrusseger.
Då en betydande del av Hanis supportrar kan flytta sig till SD.

Det här kan betyda att SD kan vara största parti i nästa val. Åkesson kommer då kräva mer o Kristersson kommer inte bilda regering med SD. Utan en M röst kan mycket väl vara en stödröst på C o indirekt på S.

Sd kanske profiterar på detta. Men det stannar i såna fall på + - 0. Sd har nämligen sina egna skandalbeutis att reda ut. I går häktades till exempel en SD-stjärna för misstänkt mord. Häromdagen var det en annan sd-skandal. Har glömt bort vad det var. Duggar tätt nu ska jag säga. Bruna blocket är i gungning.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Läxhjälp i soffan före eller efter Tinder like är inte ok. Det tycker inte jag i alla fall. Troligen är det många potentiella M väljare som tycker likadant.

Har hon aldrig varit i lgh kan det mesta annat ha rimliga förklaringar. Till och med Tinder.

Om det nu mot förmoddan var oskyldig läxhjälp framför Netflix är han så naiv att det passar bättre i mp på kommunal nivå.

Ja, om det stämmer så undergräver det ju HB:s påstående att det handlade om en rent platonsk relation (i vart fall från hans sida).
Citera
2021-09-18, 14:31
Medlem
Tvek på att så många går från M till SD för Bali försvinner. De flesta fanboys röstar väl redan SD.

Jag var redan skeptisk till Bali pga andra händelser.
Citera
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Du blir avstängd om du är under 18.
Varför är tjejen, som inte är vuxen, på en sida där vuxna söker dejt och sex? Det är ju frågan här.

Det intressanta i sammanhanget är varför Hanif , hennes mentor och förebild, var inne och gillade hennes profil. Hanif är en vuxen man som dessutom valt att ta ett "ansvar" för den här flickan genom att "lotsa" henne rätt inom politiken. Hon är ett barn som liksom många andra i den åldern ljugit om sin ålder.

Det påstås också i tråden att hon varit "gränslös" ( även sexuellt) på sin Twitter.

Allt det här, inkl hennes ålder, känner Hanif till. Frågan är varför han inte kontaktar hennes föräldrar om hon nu så uppenbart uppvisar ett självskadebeteende. Istället verkar han under en tid uppmuntrat hennes agerande ( som med Tinder)

Själv tvivlar jag, efter att ha hört intervjun med henne i samtalspodden, att hon varit så gränslös som det påstås men för Hanif ser det lika illa ut oavsett.

Vill vi ha folkvalda som agerar på detta sätt? Och, det går inte att jämföra ett barns agerande med en vuxen mans.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
HB superlajkade henne, så det gick inte bara av farten. Detta talar också för att han kände igen henne och visste vem hon var.

Jag vet inte hur snabbt det går, har aldrig varit inne där och kört men vi spekulerar nu om en massa saker som är helt obekräftat. Vi vet inte ens om det var Balis konto. Känns väldigt ovanligt att en kändis är på en dating site och visar upp sig publikt.
Citera
2021-09-18, 14:32
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:

Källa på det?
Citera
2021-09-18, 14:33
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja, dom hade ju träffats vid det laget. Det var väl ett sätt att säga "Hej!".
Citera
2021-09-18, 14:34
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Tvek på att så många går från M till SD för Bali försvinner. De flesta fanboys röstar väl redan SD.

Jag var redan skeptisk till Bali pga andra händelser.

Bali är den som får mest personvalskryssningar efter partiledaren så tydligt är att han är väldigt populär bland moderat-väljare. Det är väl också därför han inte ens blev sparkad när han angrep partiets helgon Bildt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in