Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-19, 13:22
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Hmm Enoch du tycks ha helt dubbla moraliska måttstockar. I trådarna om Soran och Virtanen drev du en helt annan tes angående de ”obevisade anklagelserna”mot dem. Ja ja Enoch Thulin driver sin politiska agitation utifrån vad som gynnar hens syn på högerpolitik snarare en bottnar i en gedigen moraliskt ställningstagande. Du har ner gemensamt med de vänsterliberala en vad du vill medge. Dubbelmoraliskt hyckleri kallad det.
Åh nej vad säger du? En person på Flashback som inte är konsekvent i sin argumentation och som verkar ha en agenda? Inte på Flashback? Det kan du väl ändå inte mena?

Snyggt avslöjande från vår egen grävande journalist MadBalt. Vad är ditt nästa scoop?
Citera
2021-09-19, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mananas
Fast nu finns det ju ingenting som helst som pekar på att Hanif försökt komma innanför trosorna på en 16-åring utom dennes egna historia.

Det är ni idioter som anser folk vara skyldiga tills motsatsen är bevisad som har skev moralkompass. Flickan kan polisanmäla Hanif vilket han själv uppmanar henne att göra men väljer att istället slänga sig med offentlig smutskastning likt vad som skedde med Lasse Kroner.

Stämmer det hon säger så är Hanif givetvis i en moralisk gråzon och jag hade tyckt han var äcklig. Men med största sannolikhet stämmer det inte.

Vad mer än att han är din mancrush pekar på att han inte har gjort det.
Citera
2021-09-19, 13:27
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Vad mer än att han är din mancrush pekar på att han inte har gjort det.

Idiot. Har någonting skett så ska det bevisas. Inte att det INTE skett. Om jag säger att du knullar dina syskon så tycker dui att du ska bevisa att du inte gör det?
Citera
2021-09-19, 13:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Hmm Enoch du tycks ha helt dubbla moraliska måttstockar. I trådarna om Soran och Virtanen drev du en helt annan tes angående de ”obevisade anklagelserna”mot dem. Ja ja Enoch Thulin driver sin politiska agitation utifrån vad som gynnar hens syn på högerpolitik snarare en bottnar i en gedigen moraliskt ställningstagande. Du har ner gemensamt med de vänsterliberala en vad du vill medge. Dubbelmoraliskt hyckleri kallad det.
Hahaha, har du fått snacka med chefen för att koka ihop denna patetiska kontring.
Att försöka få debatten att handla om något annat. Fan vad ni är genomskinliga.

När det gällde Soran så fanns det bevis & han agerade redan från början som en skyldig. Sedermera har han till stor del bekräftat anklagelserna. Enbart att vissa grejor var preskriberade räddade honom från att dömas

Virtanen har själv skapat det samhällsklimat som bet honom i arslet. Så oavsett om han är skyldig så är det rätt åt honom, vilket också hela tiden var min tes.

Jag hatar moderater, dom driver ingen högerpolitik alls & att Bali är lite uppkäftig på nätet skadar mest den verkliga konservatismen, då folk förleds att tro att moderaterna är något annat än globalistiska vänsterliberaler. Så nej, att jag inte är beredd att döma någon bara för att en hashrökande blatte lurat en tjej att anmäla hans privata hatobjekt. Inte av ideologiska skäl, utan av moraliska skäl.

Be om nya argument, de du har är pinsamma.
Citera
2021-09-19, 13:28
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Åh nej vad säger du? En person på Flashback som inte är konsekvent i sin argumentation och som verkar ha en agenda? Inte på Flashback? Det kan du väl ändå inte mena?

Snyggt avslöjande från vår egen grävande journalist MadBalt. Vad är ditt nästa scoop?

Citat:
Det som båda parter är överens om är att de har haft kontakt både digital och i fysisk person.
De är också överens om att orsaken till den initiala kontakten har varit hjälp med läxor.
Därefter påstår flickan att HB gjort närmanden och bett om nakenbilder.
HB påstår att flickan gjort närmanden som han avvisat och att han inte bett om nakenbilder.

Jag gissar att det är ungefär så här:
HB och presumtiva BO får kontakt på något socialt media och hon förklarar att hon är intresserad av politik. Hon ber om hjälp med någon läxa och HB hjälper till. Hon är tonårskåt och eventuellt personlighetsstörd så hon är väldigt påflugen. HB inser att dopp i grytan sannolikt medför slutet för den politiska karriären varför han avvisar och står emot.
Han avvisade dock inte tillräckligt bestämt utan skojade och flirtade tillbaks litegrann i början. Allt detta vetandes att det aldrig kunde bli fysiskt. Hon tog sedan detta som att han "lekt" med henne eller som ett svek i sann tonårsdramatik och nu har någon övertalat henne om att vad hon varit med om är våldtäkt eller motsvarande. Hon kan eventuellt ha fått betalt.

Det är mycket sannolikt att det finns inkriminerande meddelande från HB som inte ser bra ut i offentligheten men de kommer inte finnas meddelande som är i stil med "send bob and vagene" utan det kommer vara mycket mer subtilt.

Jag gissar att HB inte gjort något brottsligt men att allmänheten ändå kommer att tycka att dessa meddelanden är olämpliga att skicka till en tonåring som en man 30+ och att HB mycket möjligt kommer få sluta som politiker.

Det är djupt aningslöst av HB att träffa en tonårig flicka utanför familjen själv. Oavsett anledning. Om inte annat borde han ständigt vara på sin vakt för så kallade "honey pots" - försök att fälla honom genom att locka honom till oanständigheter.

Det är svårt att förstå hur han kan träffa en tonårstjej på tu man hand flera gånger och samtidigt ska detta vara totalt oskyldigt, men det är lika svårt att förstå varför han skulle riskera allt för detta.

Jag måste dra slutsatsen att han varit lockad men försökt hålla sig på rätt sida. Det finns nog inte något entydigt olämpligt utan det kommer att röra sig om gränsdragningar och gråzoner. Jag gissar att HB har timeout tills polisutredningen är klar - den kommer sannolikt läggas ned. Vad hans motståndare hoppas på är ju att moderaterna inte vågar nominera HB så länge utredningen pågår. Och det är timingen av allt detta som ändå måste föra tankarna till att det hela är planerat.

Haha du kan inte bortförklara Hanif har som 32åring varit pådrivande i kontakten med en 15 åring. Han har tagit kontakt med henne även på tinder. Ja du om du tycker det är ok så bra för dig. Välj ett libertint parti som Centern att rösta på lycka till.
Citera
2021-09-19, 13:29
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

Hur som helst står och fallet hela rättssaken på om Bali har efterfrågat några bilder och om rätten i sådana fall gör tolkningen att "poseringen är ägnad att skada barnets hälsa eller utveckling".

Ganska många om och men alltså, så det skulle förvåna mig om utredningen inte läggs ned ganska omgående.

Huruvida Bali har agerat omoraliskt och om moderaterna har fortsatt förtroende för honom är något helt annat.
Samt formuleringen gällande sexuell posering, nakenbilder om offret är över 15
" ”samtliga omständigheter”.
Inom sexualbrottslagen finns också en praxis kring att personer som utnyttjat sin beroendeställning kan dömas

Det är förnodligen det som Bali kan dömas för i fallet.
Citera
2021-09-19, 13:30
Medlem
MadBalts avatar
Citat:

Enoch Thulin är högerns vite riddare alltid beredd att rida ut på sin höga häst. Lär dig lite Flashback historia din klåpare.
Citera
2021-09-19, 13:31
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Är man politiker kan det räcka med ett Toblerone ;-)

Knappast, ingen politiker skulle behöva avgå pga en Toblerone eller ens en ICA-kasse full med Toblerone, det där är en råtta i pizzan.
Citera
2021-09-19, 13:33
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Haha du kan inte bortförklara Hanif har som 32åring varit pådrivande i kontakten med en 15 åring. Han har tagit kontakt med henne även på tinder. Ja du om du tycker det är ok så bra för dig. Välj ett libertint parti som Centern att rösta på lycka till.

Varför ljuger du om hennes ålder vid tidpunkten?

Du vet inte ens vilken profilbild hon hade när den eventuella liken gavs, kanske den som hon har på facebook nu där man ser henne från sidan och där håret döljer hela hennes ansikte, gick det alltså ens att se vem hon var?
Citera
2021-09-19, 13:36
Medlem
Citat:

Jag som annars hyser stor respekt för Enoch är också förvånad över hans ändrade inställning till snusk.Tydligen så handlar detta om politik han gillar som förmedlas av Hanif Bali.

Jag har noterat i denna diskussion att många personer inte förstår olika sociala sammanhang och att det vi diskuterar, har skett genom moderata ungdomsförbundet. När föräldrar släpper iväg sina barn till moderata ungdomsförbundet är det till en trygg miljö med jämnåriga ungdomar, en miljö som garanterar att barnet inte kommer i dåligt sällskap, blir föremål för oönskad uppvaktning av fula gubbar, etc.

Hade detta skett inom sossarnas ungdomsförbund, med Mona och Margot på Bommersvik, hade jag också haft en annan åsikt om vad som skett.
Citera
2021-09-19, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Så ingen med vänstersympatier har alltså någonsin försökt få ligga med en 15-16 åring? Intressant. För det tror jag mig ha vissa kunskaper om kan ha skett i några miljoner fall genom åren faktiskt. Rent statistiskt. Det lär t o m ha förekommit med de som lagens definierar som barn i detta fall d v s under 15. I alla fall några fumliga SSU och KU-killar har försökt en gång i tiden vet jag. Och vissa lär t o m ha lyckats.

Och i detta fall finns inte ens ett verifierat försök? In te ens ett verifierat försök att få en bild? Faktiskt inget verifierat alls. Mer än en like på Tinder. Där det bara finns 18+ profiler.

Jag hade till skillnad från dig krävt att även en sosse i riksdagen på 34 år som försökt ligga med en 16 åring från SSU hade avgått, fått skämmas och blivit utredd av polis. Jag hade naturligtvis inte försvarat denne med nåt bludder om DeT äR fAktiSkt inTe Olagligt!!!!

Spännande fenomen hur högern konsekvent har dubbelmoral i alla frågor. Det är lite kul att hanif har fattat att det räcker med att vara lite lagom anti invandring för att få en hel hoper obrottsligt lojala följare.
Kul och läskigt.
Citera
2021-09-19, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Jo det är hur lagligt som helst så länge du inte gör det genom utpressning eller i samband med porrproduktion. Sluta googla och läs på.

Det finns alltså inte en chans att det leder till åtal.

Det är ju inte ens det som hittills framkommit utan en superlike på Tinder och ett overifierat möte i en soffa.

Ja vi får se, jag hänvisade till polisen själv som källa. Inte lika övertygad som du av den tolkningen, men vi lär väl bli varse om det snart.

Dock ser jag än mindre samband till att det skulle vara en kupp från vänster-liberaler.

Ciao!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in