Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-19, 21:15
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Män är från Mars kvinnor är från Venus?

Jag raljerar inte här men alla kvinnor jag känner upplever att de ligger i ett juridiskt underläge. De flesta av dessa har råkat ut för något i skalan mellan tafsande till våldtäkt. Väldigt få har anmält eller agerat på annat sätt.

Och visst, jag kan förstå att män känner sig hotade av den nya tiden men jag tror också att män i allmänhet inte har svårt att förstå vad ett samtycke är eller var gränserna går. Jag tror också att en del män fullständigt skiter i dessa gränser även om den majoriteten vare sig tafsar eller våldtar.

Tror inte det handlar om att kvinnor ligger i ett juridiskt underläge, det är snarare så att de är utsatta för sådana saker mycket oftare än män.
Hade män varit utsatta av dessa saker i mycket högre utsträckning hade resultatet varit detsamma, om inte värre.

Jag upplever faktiskt att kvinnor i Sverige har bra mycket mer stöd rent juridiskt än män. Räcket tex att en kvinna anmäler sin man för trakasserier bara för att han vill diskutera en eventuell otrohet, för att denne ska få kontaktförbud och förlora vårdnaden av sina egna barn.

Samma sak vid separation/skillsmässa, kvinnan har ett otroligt stort övertag där med.

Viktigt att skilja på päron och äpplen.
Citera
2021-09-19, 21:17
Medlem
https://www.instagram.com/p/CTuRN_Rt...dium=copy_link

Det går rykten om att han tidigare haft en flickvän som var 17 när de blev tillsammans, stämmer det?
finns det något sätt att verifiera det?
Senast redigerad av Blalotus 2021-09-19 kl. 21:28.
Citera
2021-09-19, 21:17
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej hon påstår att hon "kände" att Bali var sexuellt intresserad. Det är hennes känslor eller förhoppningar vi pratar om här.
Samt att han ska ha sagt till henne att kanske han är den rätte att ta hennes oskuld.
Citera
2021-09-19, 21:18
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus

Det går rykten om att hans nuvarande flickvän (hon i filmen) var 17 när de blev tillsammans, stämmer det?
Kan inte se videon men om det är Hanif Bali det handlar om så var hans nuvarande fästmö i allra högsta grad laglig när de blev ihop. Det första avsnittet av podden "Bakom ryggen" handlar om det.
Citera
2021-09-19, 21:19
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:

Det går rykten om att hans nuvarande flickvän (hon i filmen) var 17 när de blev tillsammans, stämmer det?

Det där är inte hans flickvän (sambo).
Citera
2021-09-19, 21:21
Avstängd
kyrkstockens avatar
Står på någon löpsedel idag: "Jag såg att han ville ha sex med mig". jag hoppas det finns mer matnyttigt än så. (jag, bryr mig inte)
Citera
2021-09-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Det där är inte hans flickvän (sambo).
Är det aleksis i videon?`

Som han var ihop med redan 2013?
Hur gammal var hon då?
Citera
2021-09-19, 21:24
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:

Men för i helvete, det där är Ida Drougge - skärp dig. Man kan tycka olika, men åtminstone minimal sanningshalt måste hållas.
Citera
2021-09-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Förnamnet börjar på S och efternamnet på A.
Nej, tvärtom. Och hon är född 2004.
Citera
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Är precis det jag försökt understryka men av någon konstig anledning har det passerat obemärkt.

Hanif ska i en sådan situation kunna parera eventuella negativa konsekvenser av det hela. Speciellt med tanke på att hans roll som politiker syftar oftast till att föregå med gott exempel för samhället.

Han ska kunna göra en konsekvensanalys pga:

1. Att det är han som är den vuxna av de 2
2. Hans roll som politiker, där gott omdöme är ett krav.

En politiker som fallerar på just denna vitala del är således inte lämplig. Det kan ha likaväl handlat om rikets säkerhet där han istället kunnat äventyra känslig information om Sverige.

Nä. Han måste bort. Han svärtar ner Moderaterna.

Eller hur! Främmande makt behöver bara skicka hit en 18-årig Nikita som skriver lite fanmail till honom och några månader senare får hon tillgång till hans privata bostad.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Kan inte se videon men om det är Hanif Bali det handlar om så var hans nuvarande fästmö i allra högsta grad laglig när de blev ihop. Det första avsnittet av podden "Bakom ryggen" handlar om det.
Hon har väl två barn sen tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chuckprince
Men för i helvete, det där är Ida Drougge - skärp dig. Man kan tycka olika, men åtminstone minimal sanningshalt måste hållas.
Ja, jag har inte stenkoll på alla småtjejer han varit med, tänkte mest ifall det fanns en tydlig historia av att ha raggat på småbrudar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in