2021-09-11, 08:41
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Noll bevis, hans initialer har konstant kastats ut i tråden utan tillstymmelse till bevis eller medföljande info. Agenda... .

Om det inte var HB, tror du inte att han hade gått ut på ex. Twitter och sagt detta då?

Har HB (eller vem det nu är) gjort något olagligt i lagens mening eller är det bara omoralisk det han gjort?
Citera
2021-09-11, 08:52
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Om det inte var HB, tror du inte att han hade gått ut på ex. Twitter och sagt detta då?

Har HB (eller vem det nu är) gjort något olagligt i lagens mening eller är det bara omoralisk det han gjort?

Förvarar inte det han anklagas för på något sätt. Kanske är det han, kanske inte. Om jag känner HB rätt så skulle han mycket väl kunna vara tyst för att låta oppositionen och meningsmotståndare dra ner byxorna längre och längre.

”Åh, ursäkta. Får man inte spendera en dag tillsammans med flickvännen eller?”.

Med det sagt, så tror jag inte att det är så i detta fallet, men han hade kunnat göra just det. Vara tyst och låta motståndarna göra bort sig
Citera
2021-09-11, 08:58
Medlem
Hanif Bali är ju afghan från Iran så det förvånar mig inte.
Citera
2021-09-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
En till kommentar om ålder: Lyssnade på morgonekot i bilen i förrgår, av någon anledning tog de upp den för oss väldigt intressanta nyheten att Frankrike övervägde gratis preventivmedel för kvinnor upp till 26, nu var det gratis för kvinnor upp till 18. Inga barn/flickor i den rapporteringen från statsradion inte.

Allt som har med Frankrike och sex ska tas med en nypa salt, det var inte många år sedan man var byxmyndig redan vid 12 års ålder i det landet.
Citera
2021-09-11, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Hanif Bali är ju afghan från Iran så det förvånar mig inte.

Nej, han är iranier från Iran. Hans föräldrar slogs för Folkets Mujaheddin. Och valde bort sitt barn för sakens skull (en jävla bra sak, dom ville att Iran skulle vara en civilicerad och sekulär stat).

Saken är den, att den hembrände fick enormt mycket respons när han samlade in pengar till ett våldtäktsoffer i Malmö för en tid sen. Mycket bra initiativ, men varför samlade han bara in pengar till ETT av brottsoffren? Det etniskt svenska som blev överfallen i sin lägenhet. Kan en rumänsk prostituerad, i HB:s värld, inte vara ett brottsoffer trots att hon hållits i ett källarförråd och torterats i mer än ett dygn? Jag tycker att det tyder på en taskig kvinnosyn, som befästs om det är så att han har givit unga tjejer med ambitioner inom politiken oönskad uppmärksamhet.
Citera
2021-09-11, 09:18
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Fortsätt övertyga dig själv om det, pedofil.

Detta är precis vad jag säger, inom högern är detta okej att säga, man ska vara lite edgy och lite misogyn. Kom igen liksom det är bara på skoj grabben! En pubertal 11-åring är det inga problem med liksom! Kom igen mannen! Det är normalt! Jag är inte pedofil liksom jag är bara hebefil mannen.

Alltså kom igen, det är normalt med pedofili! Hanif är mannen alltså, han är skön, inte pedofil.
Väl rutet, att skönmåla sina sexuella fantasier o tankar om " könsmogna " tonåringar är bara att såsom Hanif att vara en pedofil i förklädnad
Citera
2021-09-11, 09:31
Noterar att Expressen idag hårdlanserar den shady hbtq-moderaten Rosengren inför riksdagsnomineringsprocessen. Han beskrivs som ett politiskt stjärnskott och får väl betraktas som HBs antites.
Citera
2021-09-11, 09:33
Moderator
HelgeBuks avatar
Förmodligen har det inte ens hänt något, och om det har hänt så är det antagligen en minimal skitsak som har blåsts upp till orimliga proportioner.

Minns "metoo". Där la tjejerna ribban = en blick kan vara lika med våldtäkt nu för tiden.

Men jag har haft fel förr.
Citera
2021-09-11, 09:41
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder
Nej, han är iranier från Iran. Hans föräldrar slogs för Folkets Mujaheddin. Och valde bort sitt barn för sakens skull (en jävla bra sak, dom ville att Iran skulle vara en civilicerad och sekulär stat).

Han är kurd.
Citera
2021-09-11, 09:44
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder

Saken är den, att den hembrände fick enormt mycket respons när han samlade in pengar till ett våldtäktsoffer i Malmö för en tid sen. Mycket bra initiativ, men varför samlade han bara in pengar till ETT av brottsoffren? Det etniskt svenska som blev överfallen i sin lägenhet. Kan en rumänsk prostituerad, i HB:s värld, inte vara ett brottsoffer trots att hon hållits i ett källarförråd och torterats i mer än ett dygn? Jag tycker att det tyder på en taskig kvinnosyn, som befästs om det är så att han har givit unga tjejer med ambitioner inom politiken oönskad uppmärksamhet.
Den hembrände?

Förstår jag dig rätt att du menar att Hanif skulle ha taskig kvinnosyn för att han haft en insamling i ett våldtäktsfall? Och på något vis får du in att en prostituerad från Rumänien inte kan vara ett brottsoffer i hans värld? Snurrigt och obegripligt inlägg.
Citera
2021-09-11, 09:45
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Jag ställer mig mer frågande till att vuxna män har idoler. En normal människa hade sagt ”Jaja, vi får väl se vad det här mynnar ut i”, men många män i den här tråden ylar just nu som yngre tonårsflickor.
Idolen ska försvaras oavsett vad, för man har byggt hela sina identitet på den här idolen. Skulle idolen visa sig vara en röv, så har man ingen personlighet eller identitet kvar.

Det är givetvis också galet att folk vill hänga HB trots att vi ännu inte fått någon konkret information… men vuxna män som idoliserar människor är mer galet i min bok.

Jag har inte ens tänkt i banor som ”idol” kanske för jag är varg och inte ett får själv.
Citera
2021-09-11, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Den hembrände?

Förstår jag dig rätt att du menar att Hanif skulle ha taskig kvinnosyn för att han haft en insamling i ett våldtäktsfall? Och på något vis får du in att en prostituerad från Rumänien inte kan vara ett brottsoffer i hans värld? Snurrigt och obegripligt inlägg.

Våldsmannen som fick skadestånd av JK våldtog 2 kvinnor inom ganska kort tidsrymd och häktades för båda fallen. hanifs insamling gällde enbart det andra offret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in