2021-09-11, 10:23
Avstängd
Hanif Bali kritiserade muslimska brödraskapet 2016 för att sänka ålder för giftermål från 18 år till 15 år. Har han nu accepterat deras ideologi?
Citera
2021-09-11, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Om det finns substans i påståendet kommer hans karriär att gå åt helvete. Var så säker.
Men jag hoppas det inte är så.
HB behövs.

Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
HB behövs.

Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Inte om han är en sexualförbrytare, då betyder hans ord och åsikter inte ett skit.
Känner nu spontant, alla jävla blattar ska alltid hålla på med sånt här jävla skit..
Jag spyr..

Du behöver ju inte ta ut enstaka ord ur det jag skrev. Blir ju lätt galet.
Självklart spyr jag med, men kontentan i det jag skrev var ju att jag inte hoppas det finns så stor substans i påståendet, för att han behövs.
Men har han gjort något han inte bör ryker han ju med huvudet före, och med all rätt.
Citera
2021-09-11, 10:30
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Noterar att Expressen idag hårdlanserar den shady hbtq-moderaten Rosengren inför riksdagsnomineringsprocessen. Han beskrivs som ett politiskt stjärnskott och får väl betraktas som HBs antites.

En prekär detalj är att HBs fästmö och sambo är journalist på Expressen.
Citera
2021-09-11, 10:32
Medlem
Zebuss avatar
Vi får se. Ser att Twittervänstern redan twittrar att de dansar på HBs politiska grav.
Citera
2021-09-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Man vill ju inte ha några sexuella trakasserier. Men så länge raggandet är ömsesidigt så är det inga problem. Arbetsplatsen är ju en av de vanligaste platserna för relationer att uppstå.

Ja, så länge skillnaden i rang inte är för stor brukar man inte anse att det är ett problem. Men är det stora skillnader - där ålder bidrar - så är det väldigt stor risk att det kan leda till problem, och därför är också tillåter man det inte.

Kort sagt, om du är högrankad och medelålders i din organisation eller arbetsplats och vill ragga på yngre - gör det för guds skull på stan.

Och är du formellt även chef för den du vill ragga på: var extra försiktig.
Citera
2021-09-11, 10:33
Medlem
Ganonitos avatar
Är det bekräftat att det är HB?
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Hanif Bali kritiserade muslimska brödraskapet 2016 för att sänka ålder för giftermål från 18 år till 15 år. Har han nu accepterat deras ideologi?

Källa på att Hanif Bali vill sänka åldern för giftermål från 18 till 15, eller vad drog du den halmdockan ifrån?
Citera
Medlem
Kesson123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Nej
Citera
2021-09-11, 10:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Och väldigt få (undantaget den citerade) att verkar undra varför detta framkommer just när provvalet inom partiet sker. Och vilka eventuella kopplingar som finns mellan olika enskilda eller grupperingar inom partiet.

Detta var något jag funderade direkt över. Det nämns även i Expressen-artikeln:

Citat:
"Andra, som backar upp den utpekade, tvivlar på att uppgifterna stämmer och menar att det inte är någon tillfällighet att anklagelserna kommer nu när det är nomineringar och stundande provval till riksdagslistan på flera håll."

https://www.expressen.se/nyheter/m-r...llt-beteende-/

Hanif Bali har ju en del fiender, så att vissa vill försöka eliminera honom på detta sätt är ju faktiskt ingen orimlig teori. Tidpunkten känns väl vald på så sätt.
Citera
2021-09-11, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Nä, men han är säkert medveten om rykten och skulle sannolikt förneka om han inte alls är inblandad.
Citera
2021-09-11, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sovasen
Det går knappt att hitta nyheten på aftonbladet nu, det säger ju nåt iaf.
Var ju borta nästa samma dag? AB går 100% klick och reklamintäkter så detta kanske inte var rätt drev att casha in på.
iof skönt att M får utreda frågan och det inte blir folkdomstol.
Citera
2021-09-11, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
En prekär detalj är att HBs fästmö och sambo är journalist på Expressen.

Skulle hon själv ha läckt efter ett gräl? Eller skulle han själv ha outat sig via henne?

I alla fall intressanta spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in