Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-11, 10:55
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Kan man vara afghan från Iran? Är man inte iranier då?

Det beror på om man åkt tunnelbana i Teheran eller inte.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Kan man vara afghan från Iran? Är man inte iranier då?

Det finns över 2 miljoner afghaner i Iran som flytt dit undan krigen. Många ensamkommande afghaner är från Iran. HB:s familj är dock inte afghaner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Antagligen är det väldigt få som vet vem det är. Hade det varit känt att det var HB borde mediadrevet ha varit större. Men han har varit väldigt tyst på twitter, vilket kan tyda på att han sitter inne. Samtidigt kan det uppstå en kognitiv dissonans i PK-hjärnor när valet står mellan att detronisera en högerman och hänga ut en invandrare, så det är möjligt att mediadrevet håller inne tills dess att det blir häktning.

”Häktad” och ”sitter inne”. Är nog inte riktigt aktuellt i detta fall
Vet vi att det ens är polisanmält. I så fall är det väl Betnér som gör den.
Sen ska någon förklaras som misstänkt.
Sedan ska det startas en förundersökning.
Eventuell häktningsframställan.
Eventuellt ett åtal
Det känns som 0,1% chans/risk för det

Om nu inte M har egna häkten på partikansliet.

Syftet är rimligen att deplattformera och ta bort möjligheten i provvalet som pågår nu.
Och det är redan ett faktum oavsett om påståendet är sant eller falskt.
Och det kan vara minst lika illa för honom som att bli föremål för rättsprocess.

Det blir till att söka ett vanligt jobb ganska snabbt nu.
Citera
2021-09-11, 10:57
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
"Slår du fortfarande din fru?"
Det är den retoriken du för.

HB har inte anklagats för någonting förutom i några Flashbackares fantasi.

Personen ifråga, vem det än är, har inte gjort något olagligt, det finns ingen brottsrubricering. Se rubriken. Det finns inget brott som heter så.

Personen, ännu namnlös, ska ha, om man läser mellan raderna, ha skickat något med omoraliskt innehåll till en då 17-åring, idag 23-åring. Kan vara ragg i textform eller kanske en dickpic.

Förstår inte vad du menar med "slår du fortf din fru-retoriken".

Det var alltså seriösa frågor som jag ställde ovan och ingenting annat.

Men tack för svar, ogillar att klicka in på diverse kvällstidningar och jag ville bara en ha en kort redogörelse för vad som inträffat.
Citera
2021-09-11, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Har HB skickat meddelande till en 17-åring om att få se lättklädd bild, är det bara att gå vidare i livet. Knappast något brottsligt. Omoraliskt, men inget att döda en individ för.

Misstänkt bara att detta kommer fram just nu, väldigt lämpligt för många.

Vi kommer få se en kavalkad av ”nyheter” kring de som anses luta åt höger närmsta månaderna. Riksmedia och vänstern kommer göra ALLT för att misskreditera allt höger om FI.

Tror HB sitter lugnt i båten. Man har gjort en höna av en fjäder. Detta grundar jag på hur lite media verkar skriva om det och hur tyst det är kring ytterligare information. Känns lite Fischy med de uppgifter som kommit ut och nästan som att man ifrågasätter kausaliteten eller uppsåtet från ”offret” ifråga.

Sant men tyvärr är han slut redan på misstanken. Han kommer inte att komma med i provvalet nu. Kommer han ens att kunna komma med långt ned på listan så han går att kryssa in? Tveksamt.
Citera
2021-09-11, 11:03
Medlem
Hoppas fan att det är något mer substantiellt än "send nudes", för maken till antiklimax har jag aldrig sett. Inte ens Aftonbladet hugger på detta. Som Refaat El-Sayed en gång sa; här ligger en gravad hund.
Citera
2021-09-11, 11:05
Medlem
cerns avatar
Är det någon som har intervjuen på Ebba Busch där hon gjorde bort sig angående detta?
Citera
2021-09-11, 11:06
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Så sent som i förra avsnittet av God Ton, intervjun med Chang Frick hävdar Bali att hon jobbar för Expressen. Kan ju iofs vara på frilansbasis men lyssnade igen. Går inte att misstolka. ”Skriver för Expressen”
Så här skriver Expressen i en intervju med Bali och Lundgren i april

Hanif Balis fästmö: ”Hanif är den snällaste”
Fästmön Linnea Lundgren är nämligen journalist, nu på magasinskoncernen Aller och tidigare bland annat på Expressen. Då hade hon bevakat bidragsskandalen kring Iraks försvarsminister, som samtidigt uppbar bidrag i Sverige, och intervjuat den kritiske M-riksdagsledamoten.
Citera
2021-09-11, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koggen
Hoppas fan att det är något mer substantiellt än "send nudes", för maken till antiklimax har jag aldrig sett. Inte ens Aftonbladet hugger på detta. Som Refaat El-Sayed en gång sa; här ligger en gravad hund.

Spelar ingen roll. Provvalet sker nu. Han är rimligen rökt internt i partiet. De blåhåriga damerna lär inte rösta på honom och inte någon av alla Reinfeltare som finns kvar i partiet.
Citera
2021-09-11, 11:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Förstår inte vad du menar med "slår du fortf din fru-retoriken".

Det var alltså seriösa frågor som jag ställde ovan och ingenting annat.

Men tack för svar, ogillar att klicka in på diverse kvällstidningar och jag ville bara en ha en kort redogörelse för vad som inträffat.
Ah, well, jag reagerade på att du, med viss disclaimer, pekade ut HB - "Har HB gjort något olagligt eller bara omoraliskt?“ då det inte alls är säkert att det är HB.

I ALLA FALL, om det är HB så tycker jag att alla ska ställa sig frågan. "VARFÖR NU?" VARFÖR HAR KVINNAN VÄNTAT I 6 ÅR? Och gått ut nu?

Med tanke på provvalet och ikryssning och allt det där.
Citera
2021-09-11, 11:09
Medlem
Citat:
Så här skriver Expressen i en intervju med Bali och Lundgren i april

Hanif Balis fästmö: ”Hanif är den snällaste”
Fästmön Linnea Lundgren är nämligen journalist, nu på magasinskoncernen Aller och tidigare bland annat på Expressen. Då hade hon bevakat bidragsskandalen kring Iraks försvarsminister, som samtidigt uppbar bidrag i Sverige, och intervjuat den kritiske M-riksdagsledamoten.

Rent teoretiskt så skulle hon fortfarande kunna känna någon som jobbar på Expressen och ha kunnat läcka information åt det hållet.
Var man får lönen ifrån är inga garantier
Citera
2021-09-11, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ah, well, jag reagerade på att du, med viss disclaimer, pekade ut HB - "Har HB gjort något olagligt eller bara omoraliskt?“ då det inte alls är säkert att det är HB.

I ALLA FALL, om det är HB så tycker jag att alla ska ställa sig frågan. "VARFÖR NU?" VARFÖR HAR KVINNAN VÄNTAT I 6 ÅR? Och gått ut nu?

Med tanke på provvalet och ikryssning och allt det där.

Det känns väl som man inte behöver vara konspirationsteoretiker i foliehatt för att fatta att det är någon som på ett smart sätt nu har lyckats stoppa honom inför nästa riksdagsval.

Det är väl just därför man med 99% sannolikhet att man kan veta att det är HB. Vem annars är så hatad av så många i sitt eget parti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in