Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-19, 11:19
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
False flag enligt mig
"Falsk flagg var ursprungligen en sjökrigsterm där en aktör seglade under en annan flagga än sin egen som en krigslist. I modern tappning beskriver termen specialoperationer som lagts upp så att det framstår som om de utförs av en viss aktör snarare än den som faktiskt planerade och utförde den. Andra världskriget startades genom att tyska soldater iklädda polska uniformer anföll Tyskland, Gleiwitzincidenten, vilket användes som ursäkt för Tyskland att anfalla Polen."

Kanske kan vi, i en annan tråd, diskutera definitionen av en false flag om du startar en.
Citera
2024-05-19, 11:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Givetvis. En falsk flagga är ju otänkbart, eller hur?

Det sa jag inte - jag belyste bara din cherrypicking och visade att ditt citat var helt taget ur sitt sammanhang.
Citera
2024-05-19, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det sa jag inte - jag belyste bara din cherrypicking och visade att ditt citat var helt taget ur sitt sammanhang.
Ja och det visar ju på hur dumt det är av mig att spekulera i om det var false flag eller inte.
Jag håller helt med dig. Mycket dumt av mig.
Citera
2024-05-19, 11:38
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Instämmer i att, i mitt fall SR, gärna mörkar det 3:e tornet.

Hela skiten är ju en 100% kontrollerad insidergrej och det 3:e tornet ställer verkligen till det för tvångsavgiftsbelagda "Publik Service".

Jag förstår verkligen inte det här så berätta vad exakt det är dom mörkar?
Att dom inte pratar om något som inte är viktigt är väl inte att mörka?

Vad exakt bevisar "det 3:e tornet" och hur ställer det till det för public service?
Citera
2024-05-19, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Jag förstår verkligen inte det här så berätta vad exakt det är dom mörkar?
Att dom inte pratar om något som inte är viktigt är väl inte att mörka?

Vad exakt bevisar "det 3:e tornet" och hur ställer det till det för public service?
Somliga tycker det är konstigt att BBC rapporterade i direktsändning att nu har även byggnad 7 kollapsat, nån halvtimme/timme INNAN den kollapsade.

Men det är givetvis inget konstigt med det.
Citera
2024-05-19, 11:54
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Somliga tycker det är konstigt att BBC rapporterade i direktsändning att nu har även byggnad 7 kollapsat, nån halvtimme/timme INNAN den kollapsade.

Men det är givetvis inget konstigt med det.

Jo jag vet det men det där var ett sjukt klent svar på mina frågor. Knappt värt att bemöta.
Jag gissar att du inte har några bra svar så istället så behöver du fylla på ditt bias med ogenomtänkta motfrågor.

I det här fallet var det inget konstigt med det utan snarare ett bevis på att det inte var konstigt.
Media hade fullt upp att ratta det hela med hur mycket information som helst till höger och vänster och dom hade fått uppgifter från brandkåren att byggnad 7 kommer att rasa och att det bara var en fråga om tid och då blandade dom ihop informationen och rapporterade felaktigt vilket dom erkänt och vilket är ganska normalt när det kommer till media, det är sällan dom har rätt om man säger så.
Citera
2024-05-19, 11:55
Medlem
Citat:
Jo jag vet det men det där var ett sjukt klent svar på mina frågor. Knappt värt att bemöta.
Jag gissar att du inte har några bra svar så istället så behöver du fylla på ditt bias med ogenomtänkta motfrågor.

I det här fallet var det inget konstigt med det utan snarare ett bevis på att det inte var konstigt.
Media hade fullt upp att ratta det hela med hur mycket information som helst till höger och vänster och dom hade fått uppgifter från brandkåren att byggnad 7 kommer att rasa och att det bara är en fråga om tid och då blandade dom ihop informationen och rapporterade felaktigt vilket dom erkänt och vilket är ganska normalt när det kommer till media, det är sällan dom har rätt om man säger så.
Ja du har givetvis helt rätt, inget konstigt alls.
Citera
2024-05-19, 12:03
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ja du har givetvis helt rätt, inget konstigt alls.

Vad är det du tror SR mörkar för Kerstin, Bengt, Berit, Kenny och Lotta med hunden som lyssnar på P1? Vad är det du tror att dom ska göra åt saken när dom får reda på att absolut inget konstigt har inträffat till följderna av attacken?
Citera
2024-05-19, 12:07
Medlem
Citat:
Vad är det du tror SR mörkar för Kerstin, Bengt, Berit, Kenny och Lotta med hunden som lyssnar på P1? Vad är det du tror att dom ska göra åt saken när dom får reda på att absolut inget konstigt har inträffat till följderna av attacken?
Självklart mörkar inte SVT nånting. Varför skulle SVT mörka nånting menar du?
Citera
2024-05-19, 12:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja och det visar ju på hur dumt det är av mig att spekulera i om det var false flag eller inte.
Jag håller helt med dig. Mycket dumt av mig.

Spekulera på du, men förvräng inte källor och fakta för att understödja dina spekulationer, i alla fall inte om du inte gillar att bli motbevisad.
Citera
2024-05-19, 12:13
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Självklart mörkar inte SVT nånting. Varför skulle SVT mörka nånting menar du?

Aha nej så dumt av mig, jag trodde du läste i tråden och hängde med på vad du själv svarade på från början men det förstår jag ju nu att du inte gör.
Citera
2024-05-19, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Spekulera på du, men förvräng inte källor och fakta för att understödja dina spekulationer, i alla fall inte om du inte gillar att bli motbevisad.
Jag vill bli motbevisad av dig.
Det känns tryggt att jag har fel i mina misstankar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in