• 1
  • 2
2021-09-18, 05:48
Bannlyst
Lät kroppen vila i en månad från vårt kära lagliga nervgift!

Såg fram emot en iskall öl igårkväll, köpte the good stuff så att säga, min favorit lyx-öl.

Första klunken var väl god enbart pga den starka kolsyran och att den var rejält nerkyld, men efter andra klunken började jag känna att något är fel. Jävlar! Fy fan vad vidrigt den smakade! Lite som att man dricker någon vidrig jävla kemikalisk häxbrygd. Började nästan må illa efter bara första ölen. Ja, smaken var verkligen hemsk till den grad att jag rös till i hela kroppen och började flippa med tungan efter varje klunk för att bli av med den kemiska etanol-eftersmaken, om ni förstår vad jag menar. Fick en billig pissbärs av en polare bara för att jämföra, och efter en klunk så fontän-sprutade jag ut det i toan. Det är fanimig helt otroligt att folk ens dricker det där, tänkte jag.

Man måste vara rejält indrucken på alkohol för att uppskatta det. Jag har själv varit det förut och då tyckte jag det var gott, men man lurar/bedövar nog bara sin hjärna att uppskatta gift-smaken. Om alkohol nu faktiskt smakar så jävla illa utan några filter så kan man väl lika bra skita i det hädanefter... Sen att den tär något enormt på hela kroppen och knoppen, ger baksmälla m.m... fy fan Blir nog att säga hejdå till denna vidriga skitdrog för resten av livet, tiden har kommit. Sen finns det andra mycket bättre preparat att använda om man vill slappna av en fredagskvällen, som inte smakar piss och ger noll baksmälla.

Någon annan här som upplevt detsamma? Får gåshud av att bara tänka tillbaka på smaken
Senast redigerad av gubbkuk20000 2021-09-18 kl. 05:51.
Citera
2021-09-18, 06:59
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Någon annan här som upplevt detsamma?
Nej

Är ju asgott med en kall bärs när man varit utan ett tag
Citera
2021-09-18, 07:04
Medlem
ost-e-knarks avatar
Dricker du läsk i vanliga fall? Jag försökte få i mig en 33cl cola som kaffesubstitut för ett tag sedan, fick ge upp efter halva burken. Mina smaklökar gillar inte sött lika Mycket som dom gillar beskt nuförtiden så öl går hur bra som helst.
Citera
2021-09-18, 07:09
Medlem
Trots vad alla vin/öl snobbar säjer så är Alkohol främst en rusdryck som man ska bli mer eller mindre berusad/påverkad av.
Om vi inte fick en ruskick av alkoholdrycker så skulle dom snabt försvinna från marknaden.
Citera
2021-09-18, 07:13
Medlem
ost-e-knarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Trots vad alla vin/öl snobbar säjer så är Alkohol främst en rusdryck som man ska bli mer eller mindre berusad/påverkad av.
Om vi inte fick en ruskick av alkoholdrycker så skulle dom snabt försvinna från marknaden.

Så varför finns då alkoholfri, lättöl och folköl att köpa?
Citera
2021-09-18, 07:20
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ost-e-knark
Så varför finns då alkoholfri, lättöl och folköl att köpa?

För smakens skull. Finns god öl utan alkohol.
Citera
2021-09-18, 07:22
Medlem
ost-e-knarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
För smakens skull. Finns god öl utan alkohol.

Ja, jag vet det, min fråga var riktad till den jag citerade. Jag väljer lättöl eller vatten före läsk alla dar i veckan.
Citera
2021-09-18, 07:38
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Jag håller med TS, alkohol har blivit vidrigt för mig på sista tiden. Rödvinslukt får mig att må illa, men gillar ff rödvinsvinäger på sallad.

Alla gånger hellre läsk en öl.
Citera
2021-09-18, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Någon annan här som upplevt detsamma? Får gåshud av att bara tänka tillbaka på smaken
Ja. Tycker att smaken är vidrig och jag kan inte ta en enda klunk utan att behöva spotta ut det igen. Blir väldigt illamående bara jag tänker på alkohol och jag kan verkligen inte alls föreställa mig att dricka alkohol i dagsläget.

Bortsett från smaken så har jag någon slags rädsla för att bli "beroende" igen (tidigare missbrukat) och för att göra bort mig ordentligt under alkoholpåverkan. Även tanken på baksmällor ger mig kraftig ångest och extrema äckelkänslor.

Så jag har gått från att vara missbrukare (troligtvis beroende) till 100% nykterist med "fobi" för alkohol helt automatiskt, av sig självt. Vet inte hur det gick till, alla äckelkänslor kom helt plötsligt från ingenstans.

https://psychtimes.com/dipsophobia-f...nking-alcohol/

Har du varit med om något traumatiskt i samband med att du eller någon annan druckit alkohol? Har du missbrukat tidigare?

Är det bara smaken du tycker är äcklig eller får du ångest av tanken på alkoholkonsumtion i övrigt också? Vad det kan få för konsekvenser rent socialt, osv?
Senast redigerad av nyckelbarnen 2021-09-18 kl. 08:31.
Citera
2021-09-18, 08:28
Medlem
boll-svantes avatar
För mig är det inte smaken som förändrats, det smakar som det alltid har smakat.

Däremot har själva ruset försämrats. Förut kändes det skönt att vara berusad, nu blir jag bara yr i huvudet och det känns märkligt.
Citera
2021-09-18, 08:44
Medlem
Hackenbush55s avatar
Har slutat med sprit, det är inte gott. Köper någon folköl ibland och det är för att en kall öl är gott till en smaklig måltid.
Citera
2021-09-18, 08:46
Medlem
Det finns nästan inget godare i världen än en kall öl när man inte druckit det på länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in