Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-09-18, 16:20
  #1
Medlem
Masingas avatar
Som rubriken lyder, hur ser ni på bröd? Äter ni det ofta, vilka typ av bröd smakar bäst enligt er?

Jag älskar bröd i alla dess former och smaker, jag har testat många sorters bröd och äter det varje dag, inga stora mängder men ngn bit varje dag blir det.
Citera
2021-09-18, 16:27
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Som rubriken lyder, hur ser ni på bröd? Äter ni det ofta, vilka typ av bröd smakar bäst enligt er?

Jag älskar bröd i alla dess former och smaker, jag har testat många sorters bröd och äter det varje dag, inga stora mängder men ngn bit varje dag blir det.

Äter aldrig bröd då jag undviker kolhydrater sedan lång tid tillbaka, vilket har medfört ett välbefinnande som inte fanns tidigare.

Håller med dig i övrigt att bröd i alla dess former är gott, men gott är inte samma sak som bra för hälsan.
Citera
2021-09-18, 16:34
  #3
Medlem
Tarrous avatar
Äter bröd på helgerna, främst levain som köps på bageriet något kvarter hemifrån. Lyx i all sin enkelhet.
Citera
2021-09-18, 16:35
  #4
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Rågbröd, knäckebröd och osötat bröd är favoriterna. Men äter inte för mycket då jag vill undvika fetma. Men några skivor om dagen blir det ändå.
Citera
2021-09-18, 17:00
  #5
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Som rubriken lyder, hur ser ni på bröd? Äter ni det ofta, vilka typ av bröd smakar bäst enligt er?

Det är en himla hetsjakt på brödätande folk, man blir tjock, det är onyttigt osv. Jag har alltid gillat bröd men då det tydligen är ett big no no om man vill vara hälsosam så har jag dragit ner på det. Rågbröd, surdegsbröd. Finn Crisps är en favvo också.
Citera
2021-09-18, 17:04
  #6
Medlem
jesussugers avatar
Väldigt sällan jag äter bröd, när jag va liten va jag tokig i frallor och skogaholmslimpa.

Ska jag äta bröd idag så bakar jag scones som är riktigt jävla gott när dom är nygräddade med smör och ost, smarrigt värre
Citera
2021-09-18, 17:18
  #7
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Bröd, har i mondäna i-länder som Sverige gått ifrån varit den goda basen i vår föda till att av en välbeställd Mede klass bli demoniserad och syndabockiserad, beskylld för att som dessa träningstalibaner och livsförsakare påstår, göra oss tjocka, oattraktiva och sjuka.

Bröd, är i Vasastanrikingars och Söderhipsters ögon knark för en typ SD-röstande okunnig och o-intel ektuell knegarklass som styrd av enkla njutningar och av brödmultisarnas slemma marknadsföring inte vet bättre än äta sig feta och sjuka av att käka bröd till frukosten varje dag.

Vi har läst trådar i detta forum där också grovt rågbröd och Wasa Sport knäckebröd, dessa fortfarande förr sedda som finfina fiberfantomer, beskrivs som fyllda med gifter och som sjukdomsframkallande.

Varifrån kommer nu för tiden alla avhållsamma asketer som ser en enstaka brödskiva som en Fazers fula frestelse, som en Pågens påprackade prövning som till varje pris måste undvikas.

Vi blir seriöst mörkrädda för dessa människor som synes ha en järnhård disciplin och total avhållsamhet ifrån allt i livet som inte tränings- och ideeologiskt optimerat.

Till matbrödets försvar!

Vi håller själva fast vid ett dagligt, modest intag (ett par skivor) av välsmakande matbröd, fram till vår sista måltid.

Från våra kalla, stela brödkramarkrattor.

ja ja gubbe du kommer göra slut på re snabbt med din värde koservativa kost hållning lycka till i hel vetet
Citera
2021-09-18, 17:21
  #8
Medlem
constants avatar
Bor granne med ett bageri. Som dessutom kan skiva brödet om man vill. Gärna vitt nybakat, med Bregott havssalt.
Citera
2021-09-18, 17:24
  #9
Medlem
Captinheros avatar
Finns ju otroligt gott bröd, fan intressant att inte det finns större brödbolag runt om
I europa. Många europeiska länder har horribelt bröd.

Men äter bröd nästan dagligen. Gillar ciabatta frallor kavring limpor etc , bröd är väldigt gött. Man kan ju ha en rad olika kombos också samt man tröttnar fan aldrig på bröd.
Citera
2021-09-18, 17:30
  #10
Medlem
Wallahabibiis avatar
Äter bröd nästan varje dag. Det är det godaste som finns. Mår hur bra som helst och är i bra form. Några favoriter är danskt rågbröd, ljust libabröd, proteinbröd, surdegsbröd mm.
Citera
2021-09-18, 17:30
  #11
Medlem
Äter bröd på morgonen och man får vara försiktig med kolhydraterna. Brödsorter varierar. Tackar inte nej till Hönöbröd men är inte så nyttigt. Det finns däremot proteinrikt bröd och det är nånting många verkar ha missat.
Citera
2021-09-18, 17:31
  #12
Medlem
Äter bröd sisådär varannan dag. Har ett fysiskt aktivt jobb och håller igång på fritiden med, så kolhydrater behövs!
Håller mig till de lite mörkare varianterna, men Pågens grötbröd är favoriten just nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback