Citat:
Ursprungligen postat av
KTM_
Min lägenhet är inte ofräsch men tror de är 20 år sen den renoverades. Så golvet slitet, sån där fiskbensparkett men reporma ser förjävligt ut, listorna är gamla, badrummet är inte ofräscht på nått vis men de syns ju att den har några år på nacken. Nytt golv å klinkers på väggarna hade gjort 👌. Skåpen i köket är från 60 talet. De är såna där drag luckor eller vad de heter som man drar åt sidan. . Den har sin charm inte min stil bara.
Visst en renovering höjer priset men om de är ungefär samma som jag lagt i tid å pengar kan de kvitta. Lite ny färg på väggar å tak känns givet.
Någon som har lite erfarenheter å tips när de gäller att öka värdet?
Bona upp golvet bara (ica maxi har nått golvpolish som fungerar okey), det räcker, sen kan du måla tapeter vita, många bostäder jag sett är det just vitmålade väggar, så måla på det ser ljust ut...
Kök brukar de flesta bygga nytt ändå så bara städa upp räcker.
Vi fick bra pris även om vi inte måla väggar utan bara fixa parkettgolvet med polish och likaså mattan i köket med polishen, funka på linoliumgolv med detta polish.
Så lägg inte ner för mycket tid på att fixa till, småfix och städ räcker, ev måla tapeter vita.