Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-20, 13:39
Medlem
hjaelploskilles avatar
Tycker denna serie frtjnar en trd!

https://www.imdb.com/title/tt1091942..._=nv_sr_srsg_0

Citat:
Hundreds of cash-strapped players accept a strange invitation to compete in children's games. Inside, a tempting prize awaits with deadly high stakes.s survival game that has a whopping 40-million-dollar prize at stake.

Trailer https://www.youtube.com/watch?v=oqxAJKy0ii4
Citera
2021-09-20, 14:01
Medlem
feemaxxxs avatar
Har kollat 8 avsnitt och tycker den r rtt bra. Kul att se serier ibland som inte r p engleska.
Citera
2021-09-20, 14:13
Medlem
auruns avatar
Sg klart den igr.
Bitvis rtt seg men klart underhllande att se.
Vlgjord frutom amerikanerna under V.I.P-avsnittet som inte kunde skdespela fr fem re.

annars 7/10.
Citera
2021-09-20, 21:52
Medlem
dovAkins avatar
Storyn tycker jag r riktigt bra. Slutet var grymt bra!

Vlgjord serie som rekommenderas
Citera
2021-09-20, 22:20
Moderator
skunkensunes avatar
Koreanerna r rtt bra p den hr typen av filmer och serier.

Men det kndes lite givet att...

Citera
2021-09-20, 22:23
Medlem
lskade allt, lik Alice in borderlands.
V.i.p var lite off, trodde hela tiden att v.i.p skulle vara tidigare vinnare som skulle delta.

I ssong 2 hoppas jag p att tidigare vinnare kommer tillbaka fr att tvla.
Citera
2021-09-20, 22:30
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Det var lngesedan man sg en koreansk film eller serie. Men den hr verkar lovande. Har kollat p ett avsnitt och ska fortstta kolla, eftersom jag tycker serien brjar bra.
Citera
2021-09-21, 06:54
Bannlyst
Det r vl nstan bara koreaner som klarar av att skapa riktig underhllning p senare tid, pratar frmst tvserier och filmer d. Finns en hel del bra p Netflix (Sweet Home, Vincenzo, Kingdom med mera).

Sjlvklart s var Squid Game ocks riktigt underhllande. Sista avsnittet var kanske lite smsegt men se det istllet som en uppvrmning fr ssong 2. Good stuff! Gong Yoo frn Train To Busan gr en skn cameo.
Senast redigerad av gubbkuk20000 2021-09-21 kl. 06:56.
Citera
2021-10-01, 16:36
Medlem
Har sett fem avsnitt. Mrks att koreaner skiter i woke. De frekommer mycket misogyna sikter och grov rasism.

Bra eller dligt f spekuleras men det hr hade aldrig amerikaner kunnat gra utan woke. D hade man haft en bisexuell kvinna som huvudroll.
Citera
2021-10-01, 22:59
Medlem
Sg klart hela idag, underhllande. Inte klockren men den har ett bra driv. Ger serien 4 av 5 i betyg.
Citera
2021-10-02, 13:43
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Den var vl helt ok men hll inte hela vgen.

Gillar ni koreanskt kan jag tipsa om Arthdal Chronicles (vldigt lg fantasy i bronsldern dr huvudpersonen r en hybrid av en mnniska och en ras som r snabbare och starkare n vanliga mnniskor.)

ven Kingdom var rtt bra, medeltid kombinerat med zombier.
Citera
2021-10-03, 16:56
Medlem
Bajslukts avatar
Helt klart en bra serie. Uppfriskande med serier som inte fljer Hollywoods riktlinjer.

Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Vlgjord frutom amerikanerna under V.I.P-avsnittet som inte kunde skdespela fr fem re.
Ja, jag fattar inte vad det dr handlade om. Det var verkligen pinsamt dligt att hra amerikanerna. Uppenbarligen har serien haft en stor budget att arbeta med, men det kndes hela tiden som att de vita bara var slumpmssiga jnkare de hittat i Korea. Sdana som de plockat frn gatan, bara fr att de r vita - men med noll skdespelarerfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in