Hundreds of cash-strapped players accept a strange invitation to compete in children's games. Inside, a tempting prize awaits with deadly high stakes.s survival game that has a whopping 40-million-dollar prize at stake.
Det var lngesedan man sg en koreansk film eller serie. Men den hr verkar lovande. Har kollat p ett avsnitt och ska fortstta kolla, eftersom jag tycker serien brjar bra.
Det r vl nstan bara koreaner som klarar av att skapa riktig underhllning p senare tid, pratar frmst tvserier och filmer d. Finns en hel del bra p Netflix (Sweet Home, Vincenzo, Kingdom med mera).
Sjlvklart s var Squid Game ocks riktigt underhllande. Sista avsnittet var kanske lite smsegt men se det istllet som en uppvrmning fr ssong 2. Good stuff! Gong Yoo frn Train To Busan gr en skn cameo.
Senast redigerad av gubbkuk20000 2021-09-21 kl. 06:56.
Gillar ni koreanskt kan jag tipsa om Arthdal Chronicles (vldigt lg fantasy i bronsldern dr huvudpersonen r en hybrid av en mnniska och en ras som r snabbare och starkare n vanliga mnniskor.)
ven Kingdom var rtt bra, medeltid kombinerat med zombier.
Helt klart en bra serie. Uppfriskande med serier som inte fljer Hollywoods riktlinjer.
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Vlgjord frutom amerikanerna under V.I.P-avsnittet som inte kunde skdespela fr fem re.
Ja, jag fattar inte vad det dr handlade om. Det var verkligen pinsamt dligt att hra amerikanerna. Uppenbarligen har serien haft en stor budget att arbeta med, men det kndes hela tiden som att de vita bara var slumpmssiga jnkare de hittat i Korea. Sdana som de plockat frn gatan, bara fr att de r vita - men med noll skdespelarerfarenhet.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!