Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-12, 18:38
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Problemet är nog komplexet "måste vara perfekt". En perfekt människa är nog svår att hitta.
Men det sänker ändå risken om bara svenskar eller personer med bakgrund från demokratiska rättsstater anställs. Det är också förenligt med Europeiska människorättskonventionen och EU-rätten att göra så. I Finland är det totalstopp redan då om man har även en rysk medborgarskap och vill bli en helt vanlig polis.
Citera
2022-11-12, 18:39
Medlem
entangleements avatar
Vad arbetade lillebror Payam med?
Senast redigerad av entangleement 2022-11-12 kl. 18:43.
Citera
2022-11-12, 18:44
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entangleement
Vad arbetade lillebror Peyam med?

Har varken taxerad löne- eller kapitalinkomst i Ratsit-katalogen 2022.
Citera
2022-11-12, 18:45
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Vad arbetade lillebror Payam med?

Arbetslös enligt fupen, men lever ändå inte på bidrag. Han lever på sparade pengar sen han jobbade som personlig assistent enligt honom själv, men det är så klart lögner. Det måste vara på spionpengarna han lever. Tidigare gått på polishögskolan och sen hoppat av.
Citera
2022-11-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Har det kommit fram att det finns något konstigt i spionens bakgrund som skulle ha kunnat synas i en utredning, förutom etniciteten förstås?

Nej, men det räcker inte att de kör slagningar i Acta Publica. Med tanke på vad iraniern hanterat inom kontraspionage borde de ha lyst honom, hans bror och mor i ändalykten varje vecka i jakt på ampuller med mikrofilm etc. Hur i h-e kan snubben traska in på jobbet med en kamera & bandspelare i en bilnyckel!? Är Sveriges säkerhet inte värd mer än att de röntgar de anställda morgon och kväll på Säpo? Bend over! Varför ska de ha med sig privata föremål in på jobbet för? Säkerheten är ju sämre än på en salstentamen! Säkerhetspoliser verkar sämre än Britt-Inger tentavakt och Kurt-Jörgen, Väktare på Stora Coop.
Citera
2022-11-12, 18:49
Medlem
Citat:
Konstigt att han fick jobb så snabbt på Säpo. Han hade bara jobbat drygt ett 1 år och får sen direkt en tjänst hos Säpo som 25-26-åring.

Det är jävligt märkligt att de anställer en iranier. Iranier är ju kända för att vara helt och hållet opålitliga. Finns ju ett gammalt uttryck "lita aldrig på en iranier", som de flesta kände till när jag växte upp. Till och med iranierna själva jag växte upp med kunde dra den frasen och le samtidigt.

Att Säpo är så verklighetsfrånvända tyder på att de styrs av hencuckar som polisen i stort. Hur fan kan man ens få arbeta där med så känslig information, notera KÄNSLIG information, om man inte är född i Sverige?
Citera
2022-11-12, 18:50
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Men det sänker ändå risken om bara svenskar eller personer med bakgrund från demokratiska rättsstater anställs. Det är också förenligt med Europeiska människorättskonventionen och EU-rätten att göra så. I Finland är det totalstopp redan då om man har även en rysk medborgarskap och vill bli en helt vanlig polis.

Du måste skoja, vad jag vet så är Carl Bildt 100% svensk och att ha honom på känsliga poster är som att ha fiender på dessa poster. En psykopat som skiter fullständigt i allt och alla, hela världen kretsar runt fördelar för honom själv. Jag är helt säker på att han sålt vårt lands hemliga uppgifter till den som betalat högst.
Citera
2022-11-12, 18:51
Medlem
Citat:
Konstigt att han fick jobb så snabbt på Säpo. Han hade bara jobbat drygt ett 1 år och får sen direkt en tjänst hos Säpo som 25-26-åring.

Det som är lustigt är ju hoppet från det ena till det andra. Varav det andra är en tjänst där du hanterar klassad information?? Här luktar det ugglor i mossen. Det finns någon på insidan som har fått in honom.
Citera
Medlem
Citat:

Han blev antagen till ett trainee program som skulle främja "mångfald", annars hade han aldrig fått jobb där.
Citera
Medlem
Citat:

Jag har bekanta som började på SÄPO i yngre ålder. Så det är säkert inget konstigt.
Citera
2022-11-12, 18:52
Medlem
Troians avatar
Citat:

Har för mig jag läst att han gick Säkerhetspolisens aspirantprogram (eller om det kallades för traineeprogram…osäker).
Citera
2022-11-12, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Han blev antagen till ett trainee program som skulle främja "mångfald", annars hade han aldrig fått jobb där.

Du har ingen aning om SÄPO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in