Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-29, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3745
Fast hon har väl inget med spioneriet att göra va?
Och ingen bryr väl sig om hur de flydde från julstressen 2013...

Behind paywall kunde inte länka för sök bättre o för de som kommer in som betalande
Citera
2021-12-03, 06:51
Medlem
Gudochhanssons avatar
Att döma vad det står i Aftonbladet idag verkar de intresserade av ryssarnas metoder så inte kan det knappast vara Ryssland de spionerade åt, om de nu gjorde det, spionerade.
Citera
2021-12-03, 07:34
Medlem
Khabats avatar
Citat:
Under samma tidsperiod mejlade 41-åringen, till sin privata mejladress, en manual med information om hur man undgår att bli upptäckt av utländska säkerhetstjänster när man reser utomlands. Manualen finns öppet på nätet, men är framtagen av amerikanska underrättelsetjänsten för myndighetspersonal.

Någon som vet var jag kan läsa denna manual?
Citera
2021-12-03, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Någon som vet var jag kan läsa denna manual?

Är också intresserad av denna "manual" som Aftonbladet beskriver.

Det finns ju en uppsjö av olika säkerhetstips för Amerikaner som ska resa utomlands, t ex https://www.dni.gov/index.php/ncsc-h...sc-travel-tips, men jag gissar att det som Aftonblandet refererar till är något mer avancerat och specifikt riktat mot utländska säkerhetstjänster?
Citera
2021-12-03, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Den yngre brodern (Pay4m Ki4, 4=a) är registrerad som VD och 100% ägare på företaget "Dinera Food Delivery Svenska AB".
Företaget har inga anställda, 0 kr i omsättning resp vinst under perioden 2017-2020.
Har han bytt namn till Payman ? Det står lite olika på en del sidor Payam och på en del Payman! På Mr koll står det att Payman bor tillsammans med bla Payam! Payman låter ju mer västerländskt , kanske ett sätt att tvätta bort sitt iranska ursprung ?
Citera
2021-12-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Har han bytt namn till Payman ? Det står lite olika på en del sidor Payam och på en del Payman! På Mr koll står det att Payman bor tillsammans med bla Payam! Payman låter ju mer västerländskt , kanske ett sätt att tvätta bort sitt iranska ursprung ?

Peym*n och P*y*m heter dom.
*=a

Finns ingen P*ym*n Ki* på mrkoll.
Citera
2021-12-06, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremeNirtyDigger
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...oner-i-sverige

Nån som vet hur det kommer sig? Om ni ska spekulera, hur ser etnicitetsfördelningen ut bland spionerna? Bland de etniska svenskar som förekommer, har inte svenne lojalitet till sitt muslimland eller vad?

Det är alltså potentiellt flera hundratals personer i Sverige som riskerar livstid för spioneri, men inga torskar förutom GM i tråden och hans bror då, hur håller de andra sig undan "proffsen" (ironi) aka spionjägarna på skräpo?

Övriga som spionerar/spionerat kanske inte har gjort det under 10 års tid, som MGM och hans bror nu misstänks för.
10 år är lång tid.
Är det någon mer än Wennerström som spionerat så länge?
Citera
2021-12-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3745
Peym*n och P*y*m heter dom.
*=a

Finns ingen P*ym*n Ki* på mrkoll.
Är det bröderna eller ??
Peyman bor tillsammans med Payam
https://mrkoll.se/person/Peyman-Kia-Hornbovagen-2-Uppsala/kyqRaQcYfrcYfruerADYuqDYuqmUxacYfrkyqRaQdYQauerAue rA
Båda heter Kia
Peyman Kia 41 årig man bor tillsammans med
Payam Kia 34 årig man
Citera
2021-12-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Är det bröderna eller ??
Peyman bor tillsammans med Payam
https://mrkoll.se/person/Peyman-Kia-Hornbovagen-2-Uppsala/kyqRaQcYfrcYfruerADYuqDYuqmUxacYfrkyqRaQdYQauerAue rA
Båda heter Kia
Peyman Kia 41 årig man bor tillsammans med
Payam Kia 34 årig man

Stämmer.
Citera
2021-12-15, 23:05
Medlem
Det är tack vare oss åtta som jobbar på Säpo som de hittades och exponerades. Vi ville på detta sätt bidra till en insikt om hur inkompetenta de på intern säkerhet är. Säpo är samt avslöja em spion (vi kände inte till att hans bror var inblandad). Myndigheten är ett läckande såll med gamla alkoholistgubbar på intern säkerhet som ska avslöja nästa Stig Bergling. Jag önskar jag kunde posta bilder på gubbarna. Rödbrusiga ovh småbakis varje dag. Det är vårt flrsvar mot spioner.
Citera
2021-12-15, 23:10
Medlem
Ramlar in vid 10-snåret också och ut vid 15 så de hinner kröka utan att vara helt väck dagen efter. Det finns en kvinna där som inte är alkoholist. Så vi får hoppas att hon hanterar spioneri mot Sverige på bästa sätt. En del att ta tag i medan gunbarna sneglar mot byrålådan vid lunch.
Citera
2021-12-17, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Det är tack vare oss åtta som jobbar på Säpo som de hittades och exponerades. Vi ville på detta sätt bidra till en insikt om hur inkompetenta de på intern säkerhet är. Säpo är samt avslöja em spion (vi kände inte till att hans bror var inblandad). Myndigheten är ett läckande såll med gamla alkoholistgubbar på intern säkerhet som ska avslöja nästa Stig Bergling. Jag önskar jag kunde posta bilder på gubbarna. Rödbrusiga ovh småbakis varje dag. Det är vårt flrsvar mot spioner.

Kan du bidra till mer information i ämnet då kanske?
Eller är du bara här för att smutskasta säpo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in