Citat:
Ursprungligen postat av
Eustache
Driver du eller? Den äldsta brodern har såvitt jag vet dabblat med den absolut högst säkerhetsklassade informationen som existerar inom den svenska staten, både inom säkerhetspolisen och försvarsmakten. Man tar sig inte så högt upp och långt in om man är en idiot, det säger väl sig självt. Han är snarare mycket intelligent, oerhört charmig och extremt manipulativ. Skulle inte förvåna mig om killen ligger på psykopat-spektrat då delar av hans förehavanden många gånger hade varit extremt emotionellt påfrestande för en normal person, samt att de är notoriska spänningssökare och kan åsamka individer och/eller organisationer ofattbar skada bara för sakens skull.
"Samtidigt som brottsanklagelserna är ogrundade till viss del."
Jaså? Vad grundar du det på?
När jag läser FUPen så är det flera kollegor som är helt oförstående till att Peyam kom tillbaka till antingen SÄPO/MUST/KSI. Det framgår inte vilken organisation det var men när jag läste FUPen igår så var det någon var väldigt förvånad då Peyam saknade utbildning för detta.
Och Peyam kom in på SÄPO via en aspirantutbidlning som var 10 månader lång. Tidigare hade han jobbat för Tullverket. Med tanke på att SÄPO, eller MUST, var tvungna att åka hem till Peyams privata bostad för att det hade varit omöjligt att kontakta honom tyder väl inte på jättehög IQ.
Som jag ser det har han kommit in på SÄPO på ett bananskal, eller räkmacka beroende på hur man ser det. SÄPO behövde mer mångfald. Han fick sedan hela SÄPOs personallista antagligen i något organisationsärende. Sedan framkommer det att Peyam gjort väldigt många sökningar på olika områden som han inte hade att göra med just i slutet av sin anställning.
Och när man läser FUPen så är det så mycket som är överstruket men man förstår att det är extremt känsligt material Peyam kommit över då man inledningsvis får reda på att den som utfrågas som vittne har
försvarssekretess.