Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-21, 02:06
Medlem
https://www.aftonbladet.se/matdryck/...-favoritpralin

Denna gång byts "mjuk toffee" (vilken i helvete är det?) ut mot "saltkaramell". Förstås inte i nivå med trillingnöts-förintelsen men många kommer ändå placera blommor i vägkanten. Den ensamma vita pralinen kvarstår än så länge så asken ser åtminstone lika tryggt rasistisk ut som den brukar när man öppnar även om den smakar lite annorlunda.
Citera
2021-09-21, 02:10
Medlem
sortteas avatar
Sedan nådastöten delades ut när man tog bort trillingnöten så har jag inte rört en aladdinask. Bryr mig inte om huruvida de fortsätter våldta aladdinasken numera, det är ändå bara ett lik. De kan väl skända kroppen bäst de vill för jag bryr mig inte längre.
Citera
2021-09-21, 02:13
Medlem
Salt hör inte hemma på samma kontinent som choklad. Nu får det bli slut med Marabou (som förövrigt är namnet på en asätande stork).
Citera
2021-09-21, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sorttea
Sedan nådastöten delades ut när man tog bort trillingnöten så har jag inte rört en aladdinask. Bryr mig inte om huruvida de fortsätter våldta aladdinasken numera, det är ändå bara ett lik. De kan väl skända kroppen bäst de vill för jag bryr mig inte längre.

Jag vill på riktigt ha en kartläggning över alla askversioner som kommit och gått. Tror den var 100 % annorlunda när jag var liten. Kan inte minnas att jag åt en enda en av chokladerna som finns i den nu. Och jag är ändå inte särskilt gammal. Spritflaskpralinen borde återupplivas.
Citera
2021-09-21, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Salt hör inte hemma på samma kontinent som choklad. Nu får det bli slut med Marabou (som förövrigt är namnet på en asätande stork).

Brukar gilla salt choklad så det stör mig inte just denna gången om den inte visar sig vara hemsk i kombination med karamellen, och jag vet som sagt inte ens vilken det är som tas bort så kan inte sörja. Åt en ask för inte så länge sedan men har fasiken ändå ingen aning så det är antagligen inte något viktigt. Hoppas dem vet om betydelsen
Citera
2021-09-21, 02:24
Medlem
sortteas avatar
Citat:

Salt och choklad passar.
Citera
2021-09-21, 02:25
Medlem
Trollfeeders avatar
Kunde dom inte ha bytt ut en av dom som inte är goda?
Citera
2021-09-21, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Kunde dom inte ha bytt ut en av dom som inte är goda?

Har en teori att dem medvetet går på vad dem tror är populära praliner för att få uppmärksamhet/gratisreklam. Hur kan annars trillingen förklaras. Det där med separat maskin var ju skitsnack.
Citera
2021-09-21, 02:29
Medlem
Citat:
Salt och choklad passar.
Jävla hipsterfasoner.
Citera
2021-09-21, 02:35
Medlem
Citat:
Jävla hipsterfasoner.

Fysisk fakta ju
Citera
2021-09-21, 02:44
Medlem
sortteas avatar
Citat:
Jävla hipsterfasoner.

Jag styr inte fakta. Choklad och salt fungerar bra ihop, objektivt.

Finns en anledning varför man ofta blandar sött och salt. Bildar kontrast och framhäver sötman.

Detta är ingen åsikt, utan fakta.
Citera
2021-09-21, 03:06
Medlem
Citat:
Jag styr inte fakta. Choklad och salt fungerar bra ihop, objektivt.

Finns en anledning varför man ofta blandar sött och salt. Bildar kontrast och framhäver sötman.

Detta är ingen åsikt, utan fakta.
Fakta som lärs ut på södertörns folkhögskola med en massa annat nymodigt trams. Jordnötter är salta, choklad är sött. Slår vad att ni fjollor har soja och frukt i maten också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in