Är det Peter pan-syndromet det kallas?
Hur vanligt tror ni det är som man att även i vuxen ålder liksom fortsätta leva som man gjorde när man var i 15-årsåldern och gick i plugget? För egen del så är jag 30+ år och det känns som att jag helt missat avfarten in till vuxenlivet, jag tänker exakt likadant som jag gjorde i tonåren och ser dessutom likadan ut. Några av mina äldre vänner har knoppat av mig och gått vidare in i villa-volvo-vovve tillvaron, men min umgängeskrets av andra "manbabys" växer så det knakar så det nästan känns som man lever i en tillvaro från stranger things men med barnsliga karlar istället för barn.
Sitter uppe hela nätterna och spelar brädspel, har "lan" minst varje helg, förbrukar droger mm. för att dra runt lite planlöst och ställa till med ofog i bygden. När jag reflekterar över det så förutom att gå till jobbet ibland så lever jag exakt som jag gjorde när jag var 15 och bodde hemma och gick i skolan. Det enda som egentligen skiljer är att jag+kompisarna är längre och några av dem blivit flintisar.
Några bekanta lever väl i sk. i inceltillvaron men i just min umgängeskrets så finns det antalet tjejer som är likadana, utan planer på vare sig barn eller familj eller karriär och personligen så känner jag mig inte som en incel då jag ser bra ut och har aldrig haft problem med sexbiten eller kvinnosynen. Ni andra som lever liknande livsstilar, hur resonerar ni och trivs ni med att inte "växa upp"? Och ni som lever ett mer traditionellt moget liv, ser ni ner på oss som lever så här?