• 1
  • 2
2021-09-26, 19:17
Medlem
Hur lyder era egna erfarenheter och tankar kring detta? Har en ganska nyproducerad och fin bostad jag vill sälja men hade varit så skönt att flytta först sedan sälja omöblerat i toppskick.

Är det idiotiskt? Kan man förlora mycket? Min mäklare säger att det är bäst att inreda den men jag är inte lika säker på detta.
Senast redigerad av Sockerflickan 2021-09-26 kl. 19:36.
Citera
2021-09-26, 19:27
Medlem
MyspysPalles avatar
Mig veterligen säljs dom flesta hus/lgh omöblerade.

En annan sak om man hyr ut i andra hand, vad har du rökt ikväll?
Senast redigerad av MyspysPalle 2021-09-26 kl. 19:32.
Citera
2021-09-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Hur lyder era egna erfarenheter och tankar kring detta? Har en ganska nyproducerad och fin bostad jag vill sälja men hade varit så skönt att flytta först sedan sälja omöblerat i toppskick.

Är det idiotiskt? Kan man förlora mycket? Min mäklare säger att det är bäst att inreda den men jag är inte lika säker på detta.

Du har sett för många Amerikanska filmer och tv-program. Möblerna tar man med sig när man flyttar i Sverige.
Citera
2021-09-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyspysPalle
Mig veterligen säljs dom flesta hus/lgh omöblerade.

En annan sak om man hyr ut i andra hand, vad har du rökt ikväll?

Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
Du har sett för många Amerikanska filmer och tv-program. Möblerna tar man med sig när man flyttar i Sverige.

Haha bara stressad. Uttryckte mig dåligt
Det handlar givetvis om visning vid försäljning.
Citera
2021-09-26, 19:41
Avstängd
Alltså många tar ju in firmor och grejer som fixar med det där. Det kostar ju det med. Ja du gör ju som du vill. Du kanske kan jämföra lite slutpriser på liknande objekt.
Citera
2021-09-26, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Alltså många tar ju in firmor och grejer som fixar med det där. Det kostar ju det med. Ja du gör ju som du vill. Du kanske kan jämföra lite slutpriser på liknande objekt.

Jo han sade det men det kostar något djävulskt. Runt 25k för delvis futtig inredning där de ändå ser att det är stylat.
Citera
2021-09-26, 20:17
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Citat:

Enligt min erfarenhet är det bäst om lgh har ljusa väggar och möblerad minimalt med ljusa möbler kompletterat med framträdande färger från kuddar växter, blommor, och t ex kryddväxter i köket.

En lgh ser mindre ut om den är omöblerad eller övermöblerad.
Citera
2021-09-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyspysPalle
Ska inte spela någon roll, din mäklare är förmodligen narkoman.

Haha, du kan inte mycket om bostadsförsäljningar du!

Citat:

Rent statistiskt förlorar du på det. Beroende på bostad/område, men du tjänst oftast mer på att hyra in möbler för försäljningen än att låta den stå tom. Dock funkar det att den är avskalad och varsamt möblerad.
Citera
2021-09-26, 21:04
Medlem
Mäklaren har rätt.
Städa undan allt skräp och behåll de viktigaste möblerna om de ser ok ut.
Det flesta mäklare bjuder sedan på en enklare styling som gör din lägenhet mer attraktiv och ökar chansen till ett högre försäljningspris.
Citera
2021-09-26, 21:07
Medlem
Mäklaren tänker bara på slutpris och inte hur du ska ska leva under försäljningsprocessen. Det är verkligen inte kul att vara mellan två boenden.

Ibland kan hyra in homestyling som möblerar lägenheten åt dig.
Citera
2021-09-26, 21:29
Medlem
Betala home styling. Det är värt. Svaret på din fråga, sälj inte omöblerat! Man har otroligt lite tid på sig egentligen på visningen, betydligt fler potentialen i en snyggt möblerat lägenhet än i en tom, trots att den är ny. 100%
Citera
2021-09-26, 21:31
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Haha bara stressad. Uttryckte mig dåligt
Det handlar givetvis om visning vid försäljning.
Tänkte du ta bort alla möbler för att sedan ha en omöblerad visning? Efter visningen så ställer du tillbaka alla möbler, eller hur tänker du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in