Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-10-02, 03:48
Avstängd
Väldigt bra skulle jag säga. Har bott i hus byggda på 40-, 50-, 60-, 90- och 2010-talet och de moderna slår allt med hästlängder. 90-talshuset var rätt bra också, hörde i princip aldrig något.

Visst, det går alltid att göra bättre. T ex kan man i nyproducerade JM-hus fortfarande höra torktumlare lite lågfrekvent och stegljud kan höras, men det går inte att jämföra med äldre kåkar där man kan höra folk pissa och skita till och med. I slutänden hänger det dock på vilka grannar man har, oavsett boendeform. Har man idiotgrannar är du inte fredad ens om du bor i villa.
Citera
2021-10-02, 12:22
Medlem
Incendios avatar
Det varierar säkert, men här i stan är det definitivt tystare i nybyggen än i gamla lägenheter. Jag bor precis vid en väg och nära ett tågspår, men hör aldrig trafiken. Det första jag gjorde när vi flyttade in var att pressa örat mot ett fönster och förundras över att jag inte hörde någon trafik alls. Även mellan lägenheterna är det välisolerat. Jag har exempelvis aldrig hört den lilla skälliga hunden inomhus. Och inget jäkla brummande från frysar och ventilation. En vän i nybygget vid tågstationen hör varken tågen eller grannen med trumset.Medans hos mamma i det gamla ghettot hör vi när grannen fyra lägenheter bort nyser och man har full koll på de närmsta grannarnas toalettvanor.
Senast redigerad av Incendio 2021-10-02 kl. 12:26.
Citera
2021-10-03, 14:50
Medlem
lone stars avatar
Bor i lägenhet, hus byggt av JM 2000talet. Extremt tyst och bra ventilation. Hör endast toalettspolning svagt.
Citera
2021-10-03, 14:53
Medlem
Nya skitbra. sett det själv..inte ens klinkern i hallen ligger utan ljudisolering nu. nån typ av textilmatta under fixen nu...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in