• 1
  • 2
2021-10-02, 17:58
Medlem
starchild69s avatar
Riksdagsledamot Hanif Bali anklagades för att bland annat efterfrågat bilder från minderårig tjej.
Inga bevis har presenterats som styrker påståendet, tvärtom har nu åklagaren omgående lagt ner fallet.
Hanif Bali själv skriver på Facebook om de anonyma partikollegorna som bakom kulisserna lobbar för att han ändå skall uteslutas ur partiet.
Därför behövs en tråd där dessa människor dras ut i offentligheten, det kan inte vara några statshemligheter vilka som har varit mest högljudda i de interna leden.
Det pratas också om koordinerade påhopp från en motståndarsida som varit med att planera händelseförloppet, vilka är det? Kopplingar?
Citera
2021-10-02, 18:17
Medlem
majordanielssons avatar
Spekulation från min sida men kan nog lika bra vara inifrån M som från vänsterkanten. Klassikern är annars Aftonbladet och undervegetationen.
Citera
2021-10-02, 18:41
Medlem
starchild69s avatar
Jag skulle ju säga att denna tråd inte syftar på den minderåriga tjejen utan snarare på krafterna som pushat henne till att anmäla/ alternativt utnyttjat anmälan för egen politiska vinning
Citera
2021-10-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starchild69
Det pratas också om koordinerade påhopp från en motståndarsida som varit med att planera händelseförloppet, vilka är det? Kopplingar?
Tjejen Hanif påstås ha sextrakasserat är ihop med 24-årige Ario Ebrahimpur i SSU, även känd som "juriststudenten". Kallar sig antirasist men läser man på mellan raderna framkommer det att han är en rasist som tycker att Hanif Bali förrått den iranska rasen. Han har tidigare hånat Mira Aksoy för hennes cancer. Kusin med Dana Pourkomeylian som lämnade CUF i protest mot att de ville stoppa omskärelse av pojkar.

Här en genomgång med maskade namn: https://oacceptabelt.com/2021/09/18/...mpression=true
Citera
2021-10-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starchild69
Jag skulle ju säga att denna tråd inte syftar på den minderåriga tjejen utan snarare på krafterna som pushat henne till att anmäla/ alternativt utnyttjat anmälan för egen politiska vinning

Håller fullständigt med. Hanif skrev själv att hon utnyttjas av andra.

Det är Ario och de andra inblandade som bör kartläggas. Klarar man som politiker inte argumentera mot en annan politikers åsikter, utan kör fula metoder som det här, så lär man ha mer i bagaget.
Citera
2021-10-02, 19:30
Moderator
Tinuviels avatar
Ur Hanif Balis Facebookinlägg:
Citat:
Det finns enskilda i partiet som använder smutsiga metoder för att utmanövrera konkurrenter och det kommer bli en lärdom av denna affär, men jag uppmanar alla att inte dreva mot min anklagare, ingen förtjänar det. Det tar emot att sätta sig i samma riksdagsgrupp och kalla de som anonymt går ut och sparkar på mig när jag ligger för kollegor.

Trots att jag blivit rentvådd fortsätter vissa av dessa ”anonyma moderater” att trycka på för att peta mig.

Det verkar med andra ord som en del av dessa sitter i riksdagsgruppen. Annars kan man ju fundera om de Reinfeldtmoderator som styr Sthlm med Miljöpartiet har ett finger med i spelet.
Citera
2021-10-02, 19:35
Medlem
fittslems avatar
Hanif har många fiender som vill sätta dit honom. Han är en så kallad "husblatte", en stark höger och invandringskritisk "blatte".

Det blir problematiskt hos den identitetskåta vänstern som gladerligen drar i varje litet halmstrå för att få bort honom.
Citera
2021-10-02, 19:49
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Hanif har många fiender som vill sätta dit honom. Han är en så kallad "husblatte", en stark höger och invandringskritisk "blatte".

Det blir problematiskt hos den identitetskåta vänstern som gladerligen drar i varje litet halmstrå för att få bort honom.
Fast vänstern verkar inte varit drivande i det här beslutet utan krafter inom det egna partiet, t om den egna riksdagsgruppen.
Citera
2021-10-02, 19:52
Moderator
Tinuviels avatar
Sedan har vi så klart representanter för Public Service, här den opartiska Alexandra Pascalidou.

Hon har raderat tweeten nu, men inte nog med att hon vidhåller att Hanif Bali är skyldig. Hon påstår också att det rör sig om fler kvinnor:
https://twitter.com/alexanderedbom/s...70327869394946

Nu tror jag inte Pascalidou heller spelar så stor roll i detta, var hon står vet ju alla inklusive den arbetsgivare som håller henne bakom ryggen. Men det tjänar ändå som ett exempel mot de krafter som arbetar emot Bali.
Citera
2021-10-02, 20:17
Medlem
I en Expressenartikel från när AKB var moderatledare påstås att Niklas Wykman (ledare), Fredrik Schulte, Hanif Bali, Erik Bengtzboe, Ida Drougge, Edward Riedl och Carl-Oskar Bohlin skulle haft en komplott för att peta den dåvarande ekonmiskpolitiske talespersonen Ulf Kristersson:
https://web.archive.org/web/20170601...arka-m-toppen/

Som bekant misslyckades de och Ulf Kristersson tog över efter AKB. Jag vet inte så mycket om alla konspiratörer mot Kristersson men det känns väl inte som dessa personer är några Reinfeldtglobohomos. Niklas Wykman kanske leder dem men utåt är det ju Hanif Bali som drar in rösterna.

Nu när nästa val närmar sig vill såklart "öppna era hjärtan"-folket ta över valsedlarna.

Från Ericdenoheliges Twitter:
Citat:
AKB fälldes av en grupp kommunalråd tillsammans med Irene Svenonius och hennes kanslichef Gustaf Drougge (som är nära vän till HB) GD och HB för till Wykmanfalangen. De som angrep HB internt hör till den andra falangen som leds av Jessica Rosenkrantz.

Vilka mer ingår i Rosencrantz falangen?

Bl a Tina Ghasemi, Erik Ottosson, Hampus Magnusson, Magdalena Schröder, Erik Andersson i Täby och AKJ i Sthlms stad. De hade också stöd av bl a AKB och Svantesson även om de inte ingår i falangen
https://mobile.twitter.com/Ericdenoh...30070038671365
Citera
2021-10-02, 20:34
Medlem
svampsubbas avatar
Jag vill mer likna politik och politiker som en trappa och trappsteg med olika stegriktningar, ibland går det uppför, i sidled och nerför trappan. Hanif Bali är inte ens ett existerande trappsteg, hans insats är mer som en såpad rutschkana och därför misslyckas hans arbete som politiker.

Det finns ett uttryck som lyder, snacka går ju men snacka så det går är som bekant svårare, han har snackat omkull sig själv och det kan inte skyllas på någon annan än han själv.
Citera
2021-10-02, 21:58
Medlem
bigbossjonass avatar
Jag tippar på att M ledningen tyckte han var lite för gapig! Lite märkligt om det nu ska närma sig SD att ta bort blatten!

Eller så är det SD som spelat bort blatten eftersom han borde vara den personen som är där för att stjäla deras röster! Smart isåfall och då var det nog inte bög paritet SD dom låg bakom..

Borta är han och saknad av precis ingen alls! Vem som ligger bakom får vi aldrig reda på
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in