2021-10-06, 13:45
Medlem
Hej Jag undrar om det finns rena natttjänster på sjukhus som Undersköterska?Brukar de vara på 100%?
Hur hög månadslön ligger lönen på med OB inräknat?
Citera
2021-10-06, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej Jag undrar om det finns rena natttjänster på sjukhus som Undersköterska?Brukar de vara på 100%?

Det finns nattjänster på sjukhus som undersköterska. På akuten, på vårdavdelningar som har öppet dygnet runt.
Citera
2021-10-06, 13:59
Medlem
I psykiatrin finns det om man har utbildning också till mentalvårdare.
Kan man hålla sig vaken så är det kanske det bästa jobbet.
Citera
2021-10-06, 13:59
Medlem
Citat:
Har lite vårdfolk i släkten, bland annat natt-usk.

Ja det behövs alltid nattpersonal. Men det hänger på var och vad du vill jobba med. Bara att kolla annonser men även ringa runt och fråga.

Är det viktiga att jobba natt vad det än är för verksamhet, eller spelar själva jobbinnehållet någon roll?

Om det inte finns tjänster så kan du jobba på timmar, kanske på flera ställen. Bra att få in en fot och skaffa sig erfarenhet, plus att de lär känna dig och det ena kan leda till det andra.

Tänk på att du måste vara mer rutinerad och självständig om du jobbar natt. Teamet är mindre, och ni är fler usk än ssk.

Vet inget om lönen tyvärr, de jag känner säger att det inte kastas pengar efter dem precis. Men OB är flera tusen per månad.

Man har lite kortare arbetsvecka också tror jag, samt river av många timmar varje gång man är inne, en natt är ju ca 10 timmar. Så i snitt kanske 3,5 pass per vecka. Mycket ledighet alltså.

Hoppas du får fler svar. Lycka till!
Senast redigerad av SirDuke 2021-10-06 kl. 14:03.
Citera
2021-11-23, 17:58
Medlem
Citat:

Självklart finns det uskor på natten; har du aldrig varit på ett sjukhus? OM man jobbar natt jobbar man nästan alltid bara natt såvida du inte vill jobba mer.

Löner är satta individuellt i Sverige så det är värdelöst att fråga men man kan säkert säga att ingångslönen på sjukhus för en uska är på 21.750kr men ändå tjänar kanske 1-10% beroende på x faktorer upp till 30.000 men de har MÅNGA års erfarenhet samt utökade ansvarsområden.

Sysselsättningsgraden varierar men är nästan alltid 100% eller inget såvida du inte redan HAR ett jobb och sedan av andra omständigheter behöver jobba mindre, typ diagnoser eller dyl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in