Citat:
Ursprungligen postat av
OutstandingMove
Okej så jag funderar på att köpa min första miner som drar 3500W. Jag bor på ett stödboende dvs en egen lägenhet som kommunen betalar för. Men jag är osäker om jag vågar köpa denna miner eftersom hyresvärden förmodligen håller koll på hur mycket el som används. Kan hyresvärden komma och säga att jag måste sluta förbruka så fruktansvärt mycket el även fast det är "obegränsat"? Antar att flera här gräver crypto i en lägenhet där el ingår, hur funkar det för er?
Vad står det i hyresavtalet? Nej, just det det är väl kommunen som har avtalet med hyresvärden och då är det ju lite svårt att säga vad som gäller (om du som sagt inte har tillgång till avtalet).
Normalt brukar det dock vara så att en hyresrätt har 10A-säkringar förutom till spis och eventuell tvättmaskin. Dessutom har man väl idag snabbsäkringar eller vad det heter och de klipper omedelbums när de tycker det går för mycket ström, och oavsett kan nog hyresvärden kräva att du håller strömmen under säkringens märksström aldeles oavsett vad som står i avtal.