Tipsa om 2-3 syntar för oss som älskar att skapa ljud och aldrig öppnat en patch.
Sedan kan vi återvända hit för mer tips eller bli påmind om vad som behövs vid formatering etc i en växande tråd som bara tipsar om syntar.
Uh-e Bazzile: underskatta synth där användaren påverkar alla inställningar genom att dra kablar från en lfo, env, arp m.m till det som ska justeras, kombination av kablar är möjligt, du kan dra flera kablar och koppla ihop dom för att sedan låta den ihopkopplade kabel högen bli en självständig effekt, mer eller mindre.
Obs: kan bli grötigt.
Serum: behövs ingen förklaring, testa om du inte gjort det.
Gladiator 2 av tone2 ( om jag minns rätt) också intressant och halv unik synt med annorlunda men bra grund ljud.
Inga av dessa kräver speciellt mkt cpu i förhållande till det man får ut.
Diva, Dune 3 och Electra X det är grejer det, framförallt de senare två finns det även mycket bra ljud till. Arturia Analog Lab kan man också använda ifall man vill ha digitala versioner av olika hårdvarusyntar.
Tjenare där ute.
Det finns så mycket att välja på där ute.
Men det finns en väldigt bra sida me ton av olika pluggar och banker.
Kolla denna sidan [https://audiolove.me]
Den har hur mycket som helst.
Själv när jag startar min DAW så läser den in 1700 pluggar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!