Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-11-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Nej jag är inte en "Bra Kund" hos Bergströms.
Däremot Bucherer har gjort det två gånger.

Men då har du ju handlat hos dem förut, och kan få en deal. Det kan inte en nykund få, enligt min erfarenhet.
Citera
2024-11-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Men då har du ju handlat hos dem förut, och kan få en deal. Det kan inte en nykund få, enligt min erfarenhet.

Jag var nykund på klocka #1.
Fick ingen "deal" betalade listpris. Köpa till marknads/begagnatpris ointressant för mig.
Citera
2024-11-08, 13:53
Medlem
Citat:
Du betalar ju inte över listpris hos ÅF det som är grejen är att du inte får köpa alls. Att få köpa en Sub under listpris händer inte om du inte MÖJLIGEN lagt X miljoner i butiken. Det handlar om att är du en bra kund dvs köpt mycket klockor innan och gärna en del iskallt skräp så får du köpa en klocka relativt snabbt. Har du inte gjort det så ger de dig en väntetid på x antal år men hör i regel aldrig av sig.

Sedan kan du ju köpa över listpris och utan väntetid om du köper hos gråhandlare osv men det är en helt annan sak.
Citera
2024-11-08, 15:32
Medlem
Citat:
En SUB på Rolex hemsida kostar nu 130, samma i butik kostar 160. Har du handlat från Rolex tidigare får du erbjudande att köpa utan väntetid till deras pris då och då. Rolex ser gärna att du uppgraderar/expanderar tex: Date - Explorer - SUB - GMT - Daytona. Ibland får man väldigt bra pris på någon klocka vid sidan av med. typ en finare Date för 20k, den kan du ju sälja rakt av för mera pengar. Har man dyrare klocka kanske man får samma erbjudande i de finare serierna, vet inte. Sålde min Rolex innan det bar iväg och har nu en fin men inte märkesklocka, ett ETA2425 ur som jag ledsnar på för det är bara reserv på 28h, i bästa fall. Och jag använder inte klocka så ofta.

Ad tar inget extra. Rolex hemsidas priser gäller, plus skatt.
Citera
2024-11-08, 15:51
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Väntar på en 124060. Stål submariner no date.

vad fick du ge för den? de verkar gå för runt 130k på uret.se
Citera
2024-11-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
vad fick du ge för den? de verkar gå för runt 130k på uret.se

Jag väntar på att min Ad ska ringa. Alltså när dom får in en/till låter mig att köpa en.

Blir list pris plus skatt.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in