Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-10-16, 16:39
  #1
Medlem
Känner att det är dags att köpa Rolex.

Det går ju inte att få tag på en ny från AD, så hur hade ni gått tillväga för att köpa en fräsch Submariner? Blocket?
Citera
2021-10-16, 17:06
  #2
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benniejet
Känner att det är dags att köpa Rolex.

Det går ju inte att få tag på en ny från AD, så hur hade ni gått tillväga för att köpa en fräsch Submariner? Blocket?

Prova på den här sidan, :
https://www.chrono24.se/rolex/index.htm

Sedan har väl Kaplans kvalitetsauktioner klockor ibland också.
Citera
2021-10-16, 21:16
  #3
Medlem
Är det helt kört med en sub till och med dessa dagar?

Jag hade åtminstone snackat med närmaste AD och sett om det verkligen är omöjligt. Kanske går att få om man är villig att vänta ett tag?

Personligen skulle jag ha svårt att köpa begagnat. Det är ju dessa profitörer som gjort det omöjligt att köpa i butik och helst borde de väl bojkottas.
Citera
2021-10-18, 02:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Är det helt kört med en sub till och med dessa dagar?

Jag hade åtminstone snackat med närmaste AD och sett om det verkligen är omöjligt. Kanske går att få om man är villig att vänta ett tag?

Personligen skulle jag ha svårt att köpa begagnat. Det är ju dessa profitörer som gjort det omöjligt att köpa i butik och helst borde de väl bojkottas.

TT sag jag i montern i hostas hos Nymans. PM fanns bakom disk "till ratt kund".

A andra sidan ar ju AF-pris inget vanliga dodliga kan rakna med langre.
Vad ar problemet med att betala marknadspris och ha din dromklocka pa armen inom 48timmar?
Att du inte kan tjana en slant vid omedelbar forsaljning?
Att NagonAnnan gjort detta och det darfor ar "orattvist"?
Citera
2021-10-18, 03:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
TT sag jag i montern i hostas hos Nymans. PM fanns bakom disk "till ratt kund".

A andra sidan ar ju AF-pris inget vanliga dodliga kan rakna med langre.
Vad ar problemet med att betala marknadspris och ha din dromklocka pa armen inom 48timmar?
Att du inte kan tjana en slant vid omedelbar forsaljning?
Att NagonAnnan gjort detta och det darfor ar "orattvist"?

Avundsjuka antar jag. Surt att betala $50 000 för en WG Daytona OF om personen som säljer betalat $29 000. Dessutom känns det inte lika bra med begagnat och att få den i en liten FedEx-kartong i postlådan jämfört med att gå till en Rolexaffär, prova den på armen osv.
Citera
2021-10-19, 00:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Avundsjuka antar jag. Surt att betala $50 000 för en WG Daytona OF om personen som säljer betalat $29 000. Dessutom känns det inte lika bra med begagnat och att få den i en liten FedEx-kartong i postlådan jämfört med att gå till en Rolexaffär, prova den på armen osv.

Finns ju gott om Grahandlare med trevliga butiker [DavidSW tex] dar bade service och upplevele ar langt battre an den lokala RolexAF som inte har en enda klocka att kika pa....
Men smakar det sa kostar det.

Visst. Jag haller med dig. Trist att betala marknadspris nar vissa far 40% rabatt.
A andra sidan. Annu trakigare att vara utan.
Och billigare ser det inte ut att bli framover heller...
Citera
2021-10-28, 21:46
  #7
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag pratade Rolex med en urmakare idag och han att det är svårt att få tag på en ny Rolex på marknaden. Minns inte anledningen till det, men det verkar för mig lite underligt. Vad kan bristen bero på?
Citera
2021-10-29, 02:38
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Jag pratade Rolex med en urmakare idag och han att det är svårt att få tag på en ny Rolex på marknaden. Minns inte anledningen till det, men det verkar för mig lite underligt. Vad kan bristen bero på?

Det är nästan omöjligt att få tag i en ny Rolex förutom vissa damklockor sedan några år tillbaka. Efterfrågan överstiger produktionen.
Citera
2021-10-29, 03:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Jag pratade Rolex med en urmakare idag och han att det är svårt att få tag på en ny Rolex på marknaden. Minns inte anledningen till det, men det verkar för mig lite underligt. Vad kan bristen bero på?

Jag pratade med en maklare idag och han sa det ar svart att fa tag pa en hyresratt i StockholmCity idag.
Minns inte anledningen till det men det verkar for mig lite underligt. Vad kan bristen bero pa?
Citera
2021-10-29, 09:12
  #10
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Jag pratade Rolex med en urmakare idag och han att det är svårt att få tag på en ny Rolex på marknaden. Minns inte anledningen till det, men det verkar för mig lite underligt. Vad kan bristen bero på?

Du kan googla "rolex waiting list"

Ungefär så här är det:

"The Rolex waitlist is an arbitrary order in which clients are ranked to receive new Rolex watches as they come into the store. Some stores are honest and acknowledge Rolex waitlists exist and other pretend they aren’t a thing."

https://wristadvisor.com/what-is-the...9t%20a%20thing.

Du kan också googla på "gråhandlare rolex" och du kan gå in på klocksnack.se och läsa på om gråhandlare och Rolex väntelista.

https://klocksnack.se/

https://www.google.se/search?q=rolex...ih=609&dpr=1.5
__________________
Senast redigerad av trottwell 2021-10-29 kl. 09:27.
Citera
2021-11-01, 17:30
  #11
Medlem
WolframTungstens avatar
Ärligt talat är det bara ett fåtal modeller jag tycker är snygga. Jag är svag för guld. På Rolex's hemsida står inga priser. De presumtiva kunderna antas väl vara burgna och inte bry sig om prislappen.
Citera
2021-11-01, 23:57
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Ärligt talat är det bara ett fåtal modeller jag tycker är snygga. Jag är svag för guld. På Rolex's hemsida står inga priser. De presumtiva kunderna antas väl vara burgna och inte bry sig om prislappen.

Jodda nog star det priser.
Men kostar klockan over 500K [har jag for mig] sa blir det POA....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in