Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-10-21, 14:03
Medlem
Corona-Chans avatar
Google har nu officiellt börjat att manipulera google bildsökningar.
Alla sökningar efter bilder där vita är med byts ut mot bilder med svarta.

Tex "White Couples" visar inte längre vita par utan istället bilder på svarta människor.
Andra söktermer som är manipulerade är: vita människor, lyckliga familjer, kvinna, vacker hud, fint hår mm..

Google själva har gått ut och berättat att ändringarna har gjorts och att fler kommer i framtiden.
Anledningen är att "kamerateknologi" inte "inkluderat" svarta och dom kompenserar nu genom att ta bort vita människor helt från bildsökningar.

Prova själv att söka på "White Couples" så får du se hur det nya google ser ut.
Prova sök på "White people", 1 bild av 30 är på en vit, resten är på svarta afrikaner.

Även text manipuleras.
Skriver du in "White Couples" i googles sökmotor så föreslår google att du ska söka på:
White coupules black baby
White coupules adopt black baby
White coupules guns
White coupules tortured and killed

https://www.bloomberg.com/news/artic...iverse-results
https://twitter.com/Google/status/1450516740551610369
Citat:
Ursprungligen postat av Google
Pictures reflect how we see each other and the world around us, but historically, racial bias in camera technology has overlooked and excluded people of color. See how we're building a more equitable experience in our newest camera & imaging products.

Viljan är tydlig, vita ska inte få finnas till. Vita ska raderas ut.
Både som levande folk och ur historien.
Senast redigerad av Corona-Chan 2021-10-21 kl. 14:19.
Citera
2021-10-21, 14:06
Medlem
TheJackets avatar
Detta upptäckte du först nu?
Citera
2021-10-21, 14:09
Medlem
Och med ”nu” menar du då 2019? Testa ta bort ordet ”white” så ser du nästan övervägande vita par
Citera
2021-10-21, 14:10
Medlem
Corona-Chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Detta upptäckte du först nu?
Det kanske har skett tidigare men inte i den här skalan.
Google gick officiellt ut för några dagar sedan med ändringarna mer aggressiva än någonsin.

Alla sökningar på vita ändras till svarta.
Citera
2021-10-21, 14:10
Bannlyst
Det är en skrämmande utveckling vi bevittnar. Same shit pågår här på FB alla medier är numera antivita.

Om TS vet vem som äger Google då kanske hen fattar varför bolaget agerar som det gör.
Citera
2021-10-21, 14:14
Medlem
Jag tror du har missförstått hela grejen. Google har eller kommer inte radera vita människor och de har aldrig påstått något dylikt. Jag måste anta att du trollar, alternativt att du är stendum
Citera
2021-10-21, 14:16
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Det kanske har skett tidigare men inte i den här skalan.
Google gick officiellt ut för några dagar sedan med ändringarna mer aggressiva än någonsin.

Alla sökningar på vita ändras till svarta.

Classic admission after the fact
Citera
2021-10-21, 14:16
Medlem
Corona-Chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fAMUS
Jag tror du har missförstått hela grejen. Google har eller kommer inte radera vita människor och de har aldrig påstått något dylikt. Jag måste anta att du trollar, alternativt att du är stendum
Sök på "white people" med google bilder, hur många vita ser du på bilderna?

Det är du som trollar.
Citera
2021-10-21, 14:23
Medlem
Antivalents avatar
Tagits upp förut, men förenklat så har personer sökt på "white couples", hittat en bild som har sökorden "couple", "white", "black" och klickat på den. Det resulterar i att google prioriterar bilden (blivit klickad på) som sen fler personer klickar på och förfarar sig över googles blackwashing.

Det är lite som en självuppfylld profetia från foliehattar.
Citera
2021-10-21, 14:26
Medlem
Corona-Chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Tagits upp förut, men förenklat så har personer sökt på "white couples", hittat en bild som har sökorden "couple", "white", "black" och klickat på den. Det resulterar i att google prioriterar bilden (blivit klickad på) som sen fler personer klickar på och förfarar sig över googles blackwashing.

Det är lite som en självuppfylld profetia från foliehattar.
Du kommer med en teori som du inte har någon källa på.

Hur menar du att din alternativa teori stämmer när Google själva har gått ut med att dom ska ändra sina teknologier för att framhäva svarta över andra?
Och hänvisar till artiklar om "rasistiska kameror" med mer.

Textsökningar som inkluderar sökord som "vit" eller "vita människor" visar också nästan bara resultat om hur vita är rasistiska och underlägsna och hur vita ska motarbetas för att dom är rasister.
Senast redigerad av Corona-Chan 2021-10-21 kl. 14:33.
Citera
2021-10-21, 14:32
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Du kommer med en teori som du inte har någon källa på.

Hur menar du att din alternativa teori stämmer när Google själva har gått ut med att dom ska ändra sina teknologier för att framhäva svarta över andra?

Den infon skulle jag vilja se.
Citera
2021-10-21, 14:36
Medlem
Corona-Chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Den infon skulle jag vilja se.
Jag har postat den och du kan gå vidare till googles egna blogg och läsa mer men du är bara här för att spåra ur ämnet så gott du kan så att färre orkar läsa tråden.

Sökresultaten talar tydligt för att jag har rätt.
Världens mest avancerade sökmotor visar inte "fel" när man söker efter bilder på vita människor. Den är inställd att visa ett annat resultat.
Senast redigerad av Corona-Chan 2021-10-21 kl. 14:40.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in