Trådstarten föranleds av ett grävande radiorepotage av journalisten Per Shapiro. Jag tyckte det var så pass intressant att det förtjänar en egen tråd.
https://folketsradio.se/konsten-att-...nbiverkningar/
Här är följer en synopsis som samtidigt kan fungera som start på en diskussion:
-Läkemedelsverket (LMV) bedömer att endast 1% av inrapporterade dödsfall faktiskt har någon koppling till covid-vaccin.
-Shapiro intervjuar biomedicinare Annette Stahl, som har granskat vetenskapliga studier gjorda på olika covid-vaccin. Hon säger sig ha funnit metodfel som gör att riskerna för blodproppar och missfall kraftigt underskattas.
-Annette Stahl ingår i en grupp med läkare och biomedicinare som vid upprepade tillfällen försökt få ut information från LMV om hur utredning av vaccinskador går till i praktiken. De menar att LMV inte har lämna tillräckligt tydliga svar.
-Frågan är på vilka grunder endast 1% av rapporterade dödsfall har bedömts orsakas av vaccin. Och hur noga övriga 99% av rapporterade dödsfall utretts av LMV innan dessa avfärdades. Det rådde också oklarhet kring om huruvida en ordentlig utredning av varje enskild rapport faktiskt genomförts.
-Shapiro intervjuar också en kvinna vars bror dog av en hjärnblödning efter att han fick sin första dos. Dödsfallet utreddes genom IVA och kvinnan fick veta att dödsfallet enligt utredningen sannolikt kunde kopplas till vaccinet. En rapport om detta utfärdades till LMV.
-Shapiro nystar vidare i vad som hände med just denna rapport, vilken bedömning LMV landade i, och på vilka grunder.
Lyssna på hela avsnittet för att få reda på hur det gick.
Personligen hoppas jag att alla för en saklig debatt kring ämnet, och inte hänfaller åt gliringar eller ad hominem.
(Jag la tråden under ämnet Covid-19. Moderator vet såklart bäst var den hör hemma. Betänk dock att detta i grunden är seriös myndighetsgranskande journalistik. Sådan brukar i normala fall betraktas som legitim.)
EDIT: Rättade till ett sakfel + stavfel