Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-04-02, 19:35
  #61
Medlem
En gång i tiden hade jag en lärare som avskydde detta ord. Allra värst tyckte han det var när någon sa skitgott. 💩
Citera
2024-04-02, 19:57
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
En gång i tiden hade jag en lärare som avskydde detta ord. Allra värst tyckte han det var när någon sa skitgott. 💩

Är i klass med "jätteliten"!
Citera
2024-04-02, 22:48
  #63
Medlem
zombie-nations avatar
Min mormor sa skitgott med ett fniss. För att barnen sa det. Detta 1983. Inte en ny grej.
Citera
2024-04-03, 09:00
  #64
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Min mormor sa skitgott med ett fniss. För att barnen sa det. Detta 1983. Inte en ny grej.

Vi hade 12 plusgrader i förrgår. Så slog vädret om och det snöade flera cm och blåste som fan. Jävla sketväder sa jag upprepade ggr igår.
Citera
2024-04-03, 10:01
  #65
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Vi hade 12 plusgrader i förrgår. Så slog vädret om och det snöade flera cm och blåste som fan. Jävla sketväder sa jag upprepade ggr igår.

Haha. Var nog många som svor. Sket, vilken dialekt är det? Mina föräldrar talar dialekt men säger skit. Om dom ens säger det. De svär sällan. Mor säger jävvlar när hon är riktigt arg.
Citera
2024-04-03, 11:04
  #66
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Haha. Var nog många som svor. Sket, vilken dialekt är det? Mina föräldrar talar dialekt men säger skit. Om dom ens säger det. De svär sällan. Mor säger jävvlar när hon är riktigt arg.

Bohuslänska. Det heter skit som eget ord men sket- i sammansättningar. Ett annat typiskt uttryck: 'Dom har ente skiten i röva'. Används vanligen om någon som kräver saker som de så att säga inte är berättigade till.
Citera
2024-04-04, 19:32
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Min mormor sa skitgott med ett fniss. För att barnen sa det. Detta 1983. Inte en ny grej.
Jag brukar också säga det men det är verkligen en udda kombination. Skit är ju inte gott - om man möjligen inte är en fluga.
Citera
2024-04-04, 19:59
  #68
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Jag brukar också säga det men det är verkligen en udda kombination. Skit är ju inte gott - om man möjligen inte är en fluga.

Du har inte sett gubbarna i Sodoms 120 dagar, hör jag
Citera
2024-04-05, 13:20
  #69
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tirnap
Mena är ett till ord som man blir ganska trött på för att dom inte orkar skriva mellan öster norr afrika
"Mellan öster norr afrika"?
Nåja, antar att du inte använder dig av akronymer som USA, UK osv.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback