Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-04, 15:27
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Samma person. Bor i BRF i Möllevången. 4 fordon. Lärare på flummig folkhögskola. Kan inte skriva ordentligt. Rätt kvinna på rätt plats alltså. Gillar inte plastpåsar:

https://motenmedborgarportal.malmo.s...nloadMode=open

Alltid kul när ens fördomar om dessa miljömissfoster visar sig stämma.

Limma fast sig på landningsbana + flygplan... "För klimatets skull..."
Citera
2021-11-06, 16:05
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supertastic
Vem hade kätting? Det enda av det slaget jag kunde se på de olika klippen som XR la upp, är ett cykellås. Det är inte förbjudet att ta med lim och ett cykellås i sitt handbagage. Rätt långt därifrån till att kunna få med sig en AK-47 in, som du antyder.

Vi har redan beväpnade vakter på våra större flygplatser, s k skyddsvakter, vilket du kan se i flera av klippen som lagts upp i tråden. Det är inget nytt.

Cykellås finns ju med tex (inplastad) kätting, vet ej var de säljer sådana dock.
Angående kättingen: I utländska medier så beskrevs de här Extinction Rebellium ha "chained and glued themselves to train doors", ungefärligt citat. Gälland bland annat att de stoppat T-Banan i London.


Fattar dock inte varför sådant ska få tas med i handbagaget ?
Handbagaget var bara till för saker man behövde inne i flygplanet, tex en extra tröja, halsduk, näsdukar, etc.
Knappast en hel verktygslåda ?
Och varför tex inte en motorsåg ?
Förr var det nästan enbart kvinnor som hade mycket handbagage.

Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Här är en film på en 29-årig kvinna, Tina Kronberg, som vägrar sitta enligt instruktionerna vid start.

https://www.expressen.se/tv/klimat/h...na-flygplanet/

Och här är en intervju med henne:

https://www.expressen.se/gt/tina-29-...ran-att-lyfta/

"– Vi är fullt medvetna om att civil olydnad är olagligt. Men det är också en del av en levande demokrati. Det är ett sätt att förändra samhället. För mig är det viktigt att veta att jag har gjort allt jag kan. Jag vill kunna se tillbaka på den här tiden och känna mig nöjd och berätta för mina barn och barnbarn att jag verkligen gjort allt för att bromsa klimatkrisen, säger hon och tillägger:

– I det stora hela känns lite böter otroligt lite."

Ja, det kan ju bli mer än lite böter. Jag hoppas det. Det är inte fråga om 'civil olydnad' utan sabotage. Både mot flygplatserna, flygbolagen och alla passagerare ombord. Det är hänsynslöst mot personalen och medpassagerarna, som man inte har en aning om vad de har för planer. Jag hoppas de får rejäla fängelsestraff och rejäla skadestånd.


Kärringen är en idiot helt klart. Vad vill hon göra med bränslet i flygplanet då ?
Pumpa tillbaks det i marken och fördärva grundvattnet ?
Är det väl pumpat upp ur jorden så finns ingen vettig användning
av det än att bränna upp det.
Om man bränner upp det i en kamin för att inte frysa under vintern, eller bränna upp det i en jetmotor, det gör detsamma.
Det blir samma mängd CO2 av det vilket håll förbränningen än tar.

Hur ska Isabella Lövin flyga förstaklass till FN i New York, USA, varje vecka - och kunna köra tunga stenar på pickup-trucken, utan fossilt bränsle ?

Det kvittar vilket om hur klimataktivisterna resonerar och agerar, det finns alltså 10 000-tals verksamheter som är inblandade i hanteringen av fossil energi.
Klimataktivisterna kommer aldrig att få någon slags makt över oljekällorna, och all distribution. Så fort de skulle få makt över dessa så skulle de se chansen att tjäna pengar på dessa, precis som alla andra.

Fast de kommer då att sätta en annan prismodell, och kalla det för klimatskatt ?
Men då blir pengarna ett självändamål, det blir oundvikligt.
Sedan kan de använda prognoserna på klimateffekten för att sätta priset, det kommer att bli en ännu mera perverterad sjuk ekonomi än de oljerika arabländerna har.
Och så småningom blir klimatfonderna enorma kapitalistiska drakar som kan krascha hela länders ekonomier om något land inte vill följa HBTQ och klimatdirektiven, eller något annat direktiv.

Förutsatt att liberalekonomiska modeller används så kan svinmycket pengar skada mycket värre än fattigdom, det har ju George Soros bevisat.
Och varenda ledare kommer att ljuga ihop än den ena lögnen efter den andra, och galna orealistiska forskningsprojekt som inte finns någon sans och renons med, som behöver stora summor pengar.
Utan det är bara parasitsnabeln som ska hitta ett ovaksamt offer på fondförvaltningarna.
Citera
2021-11-11, 10:21
  #171
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Att fixa långa fängelsestraff för alla i detta pack borde förstås vara prio 1.

MEN.....ännu så länge har ingen enda liten jä....el kommit på att fråga;
HUR FAEN LYCKADES ca fem av dessa miljömuppar ta sig in på Bromma flygplats, söndag f.m. ??
Flygplatsen är helt inringad med ett duktigt gunnebostängsel, dessutom BEVAKAS fältet av securitates, för många många miljoner kronor per år.
I landet Absurdistan hinner man aldrig med, att klara ut det ovanstående!!??

Är ju ett stort område, man klippte väl upp stängslet någonstans eller har hittat en plats att ta sig in.

Borde vara flera års fängelse för detta vänsterpack som saboterar flygtrafiken i samband med utvisningsärenden, utvisning av kriminella och nu dessa miljömuppar. Får man INGET straff eller högst lite böter som betalas av andra så får det ju inga konsekvenser överhuvudtaget.
Citera
2021-11-11, 10:44
  #172
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Är ju ett stort område, man klippte väl upp stängslet någonstans eller har hittat en plats att ta sig in.

Borde vara flera års fängelse för detta vänsterpack som saboterar flygtrafiken i samband med utvisningsärenden, utvisning av kriminella och nu dessa miljömuppar. Får man INGET straff eller högst lite böter som betalas av andra så får det ju inga konsekvenser överhuvudtaget.



Vet inte om det var på Bromma just men jag såg bilder där de tagit en sån där fyrledad klickstege och liksom hängt över staketet och klättrat in.

Får mig att tänka lite på Björnligan när de ska bryta sig in hos von Anka typ.
Citera
2021-11-15, 23:23
  #173
Medlem
NukeTheWhaless avatar
6 månaders fängelse kan vänta ekoterroristen Göran Boardy efter attentatet mot Halmstads flygplats.

Det säger åklagaren till P4. Och höga skadestånd till flygplats och flygbolag.

Åklagaren: Flygaktivisterna riskerar fängelse och skadestånd

De två aktivister som hindrade ett plan från att lyfta i Halmstad kan komma att dömas för brott mot luftfartslagen med dagsböter och upp till sex månaders fängelse i straffskalan.

De riskerar också att dömas till att betala skadestånd till flygplats, flygbolag samt medpassagerarna som blev försenade, säger åklagare Klas Lundgren som leder förundersökningen i Halmstad.
https://sverigesradio.se/artikel/akl...och-skadestand
Citera
2021-11-16, 17:40
  #174
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Bra att man statuerar exempel.

Kanske det får några yrmössor att tveka inför nästa aktion.
Citera
2022-12-09, 12:43
  #175
Medlem
diseuses avatar
P4 Halland (Flygaktivister döms – stoppade plan från att lyfta):
Citat:
Två aktivister ur gruppen Extinction Rebellion döms för aktionen den 31 oktober 2021.

De hindrade ett flygplan från att lyfta från Halmstad flygplats genom att vägra sätta sig ned, något som gjordes även på andra platser i landet.

Aktivisterna, en man och en kvinna som erkänner handlingarna, döms för brott mot luftfartslagen av Halmstad tingsrätt att betala dagsböter på 13 000 respektive 35 700 kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in