Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-01, 22:21
  #157
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Här är en av hjältarna:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-malmo-airport.

Kan det vara denna Helén?
https://www.ratsit.se/19640322-Eva_H...Stcb6SVQpaPmuY

Boende i Malmö, kör en fosilSAAB från 2003.

LOL

Samma person. Bor i BRF i Möllevången. 4 fordon. Lärare på flummig folkhögskola. Kan inte skriva ordentligt. Rätt kvinna på rätt plats alltså. Gillar inte plastpåsar:

https://motenmedborgarportal.malmo.s...nloadMode=open
Citera
2021-11-01, 22:32
  #158
Medlem
Kexet65s avatar
Undrar egentligen vad dessa ”aktivister” på flygplatserna trodde att dom skulle uppnå?
Det enda dom nu har lyckats med är att kosta oss skattebetalare ännu mer pengar och en hö…la massa ilska från alla resenärer som drabbats 😡!
Äkta pundhuvuden som egentligen bara vill ha ”egen uppmärksamhet” och som trott att dom skulle behandlas som hjältar 🤣.
Tyvärr ligger dom inte ens i närheten av att bli ”några nya klimat-kompisar” á la Greta!
Skämskuddar på var och en av dom!
Citera
2021-11-01, 23:56
  #159
Medlem
Och hur tog sig aktivisterna ut dit till flygplatserna då ?
Gissningsvis med egna bilar eller med hyrbilar, typ ?

Eftersom det knappt finns bussar dit ut till flygplatsen, taxi i och för sig men en taxichaffis drar sig nog
för att ta upp några skräniga demonstranter ? som kan drälla med och tappa en limburk inne i bilen och det kostar
10 lax att få bort skiten, eller byta golvmattor och liknande.

Taxibilen måste ju dessutom stå stilla och kör inte in några pengar under tiden.

På en liknande aktion i UK för ett par år sedan hade aktivisterna åkt i egna bilar till flygplatsen,
vilket UKs press skrev om, väldigt klimatsmart, inga elbilar där inte....

Hur fan kunde de få med sig kätting och lim in bakom säkerhetskontrollen ?

Det blir beväpnade vakter runt om en del flygplatser, var så säkra.
Så ser det också ut i resten av världen utom Sverige.

Störande av viktig samhällsfunktion = Terrorism och sabotage.

Demonstrationer inne på skyddsobjekt är inte tillåtet.
Inga länder tillåter sådant.
Du blir gripen och bortförd och förhörd.

Det är mycket anmärkningsvärt om hur i helvete aktivisterna fick med sig kätting,
handfängsel och tex limburken genom säkerhetskontrollen ?
Stod de och sov, eller fanns det ingen säkerhetskontroll ?
Frän kätting, handfängsel och limplatta så är steget inte långt till en AK47a
och ett raketgevär och ett bombbälte att ta med sig ombord på flygplanet.

Det är rent livsfarligt att befinna sig på landningsbanan när ett flygplan startar eller landar, att
om landningsstället träffar en kropp kan landningsstället vika sig, hela flygplanet välter och
fattar eld och alla brinner upp och dör.
Tänk på att flygplanen har många ton bränsle ombord.
Det är definitivt ingen lekplats, där.
Det går nämligen inte att konstruera ett landningställ som är så starkt att det tål en sådan påkörning, i de drygt 300/km/tim i hastighet som det rör sig om där.

Man tycker ju så här långt så var ju afghanernas klätterkonster på landningsställen
i Kabul bland årets höjdare, och tar Kamikaze-aktivismen till nya höjder.
Jag tror att de där Extinction Rebellium har en bit kvar att lära sig på aktivistfronten

Oooops, såg att Erika Bjerström uttalade cirka kl 19:47 igår såå självsäkert i Rapport SVT1
om klimataktivisterna och gav dem sin gränslösa välsignelse.

Säkert så skulle hon ha stänkt lite klimatneutralt
vigvatten från en smältande glaciär på dem.
Så detta kommer inte att hända något.
Ingen åklagare vågar kröka ett hår på den nya adeln, klimataktivisterna, men de har värre konkurrens om
adligheten att de hudfärgshandikappade ligger en bit före ännu.

Alla svenskar som ska flyga från svenska flygplatser kan nu tvingas att öppna sin väskor på bandet och visa vad som finns i. Givet att det verkligen är sant att de lyckades smuggla med sig kätting och limplatta ?
Och det blir onödiga förseningar....

Klimateffekten lyser fortfarande med sin frånvaro på Antarktis, Sydpolen, just nu trots att det är klart väder,
det är - 43 C just nu där.
https://www.timeanddate.com/weather/...ica/south-pole

Det är väl bara att utestänga Miljöpartister och Erika Bjerström från flygplatserna helt och hållet ?
__________________
Senast redigerad av DrSvenne 2021-11-02 kl. 00:01.
Citera
2021-11-01, 23:58
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
7 orter?
Malmö och Bromma är bara två.

Eftersom de attackerade 7 flygplatser samtidigt så har de nog någon samordning. Kanske på Luftfartsverket/Swedavia, SAS, whatever ?
Tex med utvisningarna tycks de ha vetat vilka flygen var i förväg, eftersom det går vanligen inte att köpa biljetter vid disken inne på flygplatsen.
Utvisningsaktivisterna tycks ha köpt sina biljetter 1-3 dagar innan.
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Du, när jag var ung, så var det en grej att åka till kanarieöarna. Nu åker Sveriges globala pk-elit fram och tillbaka till i stort sett varje plats på jorden. Sådan sprider smitta.

Inte galna kosjukan. Vinterkräksjukan, benämnd galna kräksjukan. Den är max 15 år gammal. Fanns inte när jag var ung. Att jobba på dagis nuförtiden är ju hemskt.


Galna kräksjukan, Caliciviridae, är mycket riktigt galen, men den har troligen funnits länge. Den finns beskriven från Roskilde, Danmark redan år 1936, och Ohio, USA, år 1968. Ohio-fallen är bekräftade med gamla prover som fanns då. Den verkar gå i vågor i samhället med ibland långa uppehåll.
Den väldigt höga befolkningstätheten i Asien spelar förstås stor roll för hur många smittor som rullar runt globalt sett.
En bra tumregel är att tvätta händerna efter att man kommit hem, och ha varit ute på stan.
Det är ju fullt möjligt att man inte hade den smittan så mycket förr, för man åt så pass saltad mat.
Bakterier och virus förstörs av salt.

Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Här är en av hjältarna:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-malmo-airport.

Kan det vara denna Helén?
https://www.ratsit.se/19640322-Eva_H...Stcb6SVQpaPmuY

Boende i Malmö, kör en fosilSAAB från 2003.

LOL


Kanske är den en elkonverterad med vindsnurra på taket ?
Nej, det låter som en typisk Miljöpartist.
Troligen storrökare också ?
Var det inte Miljöpartisten Eva Goes som hade 14-15 läckande och sönderrostade
bilvrak på sin tomt, eller hur var det nu ?

SVT kommer helt klart att fylla hela studion med aktivister och förklarat
att de har räddat planeten, haha...

Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Det är ju bara att titta på Bolund o Stenevi på TV.
Vi står inför klimatkrisen så då går vilket dårskap som helst bra att föreslå och kan ej sägas emot.
Ta bara den heliga reduktionsplikten som exempel .

Fråga Varför blir bensin o diesel dyrare. Svaret Det beror på reduktionsplikten precis som att det skulle vara någon slags naturlag.

Klimatrörelsen har helt klart tappat huvudet helt. Pappskallarna Bolund och Stenevi kan inte ändra på att Sverige är ett mycket glest befolkat land. Det är tveklöst så att Sverige alltid får dras med höga transportkostnader. Oavsett hur de sätter bränslepriset.
Geografin passar inte så värst bra för järnvägar heller.
Dels många nivåskillnader, kurvigt och svinkallt på vintern.

Men fyll storstäderna smockfulla, skyskrapor så långt ögat når, eller bygg lägenheter nere i urberget och importera mera röstboskap, det är ju Miljöpartiets svar på allt ?
Dvs röstboskap som inte behöver arbeta utom att rösta en gång vart fjärde år.
Och som bara ska konsumera.

Vad fan tar de upp Senegal för på Rapport, det är ju bara en av många erosionszoner på planeten ?
Havet nöter ner stränderna på alla sådana ställen.
Hela Östafrika är ju drabbat. I Västafrika är det inte lika drabbat på grund av gynnsammare vindar, inte lika känsligt för stormar och ett annat vågmönster från havet, med andra strömmar mm.

De flesta som bor i de länderna bor ju inte nära stranden, utan en bit in på fasta land.
Det vet de sedan generationer tillbaka att det är dumt att bo alldeles intill stranden, därför att en rejäl storm tar hela stranden och huset på några timmar om det vill sig illa.
Anledningen till att de verkar vilja bo så nära stranden som i tex Senegal påstås ha att göra med att bevaka sina fiskerättigheter, och att de har ärvts i omgångar. Efterhand som fiskarfamiljerna har blivit större så blir det också trångt med husen där.

Det är inte konstigt att stranden försvinner sakta, det gör den nästan på alla platser som ligger vid havet.
Mest tydliga exemplet på närmare håll är tex på Jyllands nordligaste spets att mycket strandyta har försvunnit ner i havet där.
På andra platser som tex på Island och Hawaii bildas istället ny mark från vulkanerna.

Eller som i trakten av Luleå att landhöjningen gör att havet, dvs Bottenviken drar sig tillbaka.Det bildas alltså hela tiden ny mark i trakten av Luleå.
Så ser det också ut i tex Kanadas och Rysslands kuster i Arktis att det nybildas mark där,
eftersom där pågår också en landhöjning på drygt en centimeter varje år.

Störst landhöjning att vänta de närmaste 100-200 åren blir troligen på Grönlands sydligare kuster.
Klimatrörelsen glömmer nog att kalkylera med denna ?
Och påstår istället att havet stiger ?
Jorden har alltid varit en dynamisk planet där planeten hela tiden skiftar utseende.
Sista avläsningen av CO2 ppm halt är 413,89 ppm (30 oktober 20021)
Det är 6 ppm lägre än toppnoteringen på drygt 419 ppm på försommaren i år.

Som jämförelse så tex år 1995 så låg den på 360 ppm då...
__________________
Senast redigerad av DrSvenne 2021-11-02 kl. 00:18.
Citera
2021-11-02, 00:04
  #161
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Skojar du eller?

Jag skulle i ett sådant scenario vara en av många som tog till våld mot sådana "jubelidioter". Det finns inte en chans i helvete att samhället i stort hade accepterat det där. Titta på gruppen "Insulate Britain" i Storbritannien och hur jävla hatade de är, med förare som släpar bort dessa jävla lallare från vägarna.

Aktionen var inte speciellt harmlös heller, med tanke på att ett ambulansflyg försenades på grund av klimataktionen.
– Den här gången blev det bara en försening, men det kunde ha blivit mycket allvarligare, säger Agneta Karlfeldt från bolaget som genomförde ambulansflygningen.
Dessa "välmenande" jubelidioter försvarar du alltså? Då är du en precis lika stor jubelidiot själv.

Du missade min poäng. Jag försvarar inte deras beteende, men hellre att de limmar fast sig på en landningsbana på en regional flygplats än på Essingeleden en vardagseftermiddag.

Hade jag fått välja så hade dessa människor gjort något annat med sin fritid.
Citera
2021-11-02, 14:21
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Hade jag fått välja så hade dessa människor gjort något annat med sin fritid.

Varför skriver du då följande: "Aktivisterna väljer egentligen sina mål för att få låg påverkan med hög publicitet, svårt att klandra dem. Jag ger aktionen 3 av 5. Välmenande jubelidioter."

?

Uttrycker du dig så får du räkna med att man uppfattar det som att du stödjer dessa nötter.
Citera
2021-11-02, 16:01
  #163
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Varför skriver du då följande: "Aktivisterna väljer egentligen sina mål för att få låg påverkan med hög publicitet, svårt att klandra dem. Jag ger aktionen 3 av 5. Välmenande jubelidioter."

?

Uttrycker du dig så får du räkna med att man uppfattar det som att du stödjer dessa nötter.

Så är det, de är ute efter publicitet och den får du genom att göra idiotiska saker. Hellre att de gör något som skadar så lite som möjligt istället för att fucka samhället totalt (vilket är väldigt enkelt att göra).

De kommer straffas för sina brott och de lär inte göra om det igen.

Jag rankar auktionen baserat på publiciteten. Du behöver inte bli upprörd över min syn på saken. Vi håller säkerligen med varandra i mångt och mycket.
Citera
2021-11-03, 07:50
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Hur fan kunde de få med sig kätting och lim in bakom säkerhetskontrollen ?

Det blir beväpnade vakter runt om en del flygplatser, var så säkra.
Så ser det också ut i resten av världen utom Sverige.

Vem hade kätting? Det enda av det slaget jag kunde se på de olika klippen som XR la upp, är ett cykellås. Det är inte förbjudet att ta med lim och ett cykellås i sitt handbagage. Rätt långt därifrån till att kunna få med sig en AK-47 in, som du antyder.

Vi har redan beväpnade vakter på våra större flygplatser, s k skyddsvakter, vilket du kan se i flera av klippen som lagts upp i tråden. Det är inget nytt.
Citera
2021-11-03, 08:10
  #165
Medlem
Här är en film på en 29-årig kvinna, Tina Kronberg, som vägrar sitta enligt instruktionerna vid start.

https://www.expressen.se/tv/klimat/h...na-flygplanet/

Och här är en intervju med henne:

https://www.expressen.se/gt/tina-29-...ran-att-lyfta/

"– Vi är fullt medvetna om att civil olydnad är olagligt. Men det är också en del av en levande demokrati. Det är ett sätt att förändra samhället. För mig är det viktigt att veta att jag har gjort allt jag kan. Jag vill kunna se tillbaka på den här tiden och känna mig nöjd och berätta för mina barn och barnbarn att jag verkligen gjort allt för att bromsa klimatkrisen, säger hon och tillägger:

– I det stora hela känns lite böter otroligt lite."

Ja, det kan ju bli mer än lite böter. Jag hoppas det. Det är inte fråga om 'civil olydnad' utan sabotage. Både mot flygplatserna, flygbolagen och alla passagerare ombord. Det är hänsynslöst mot personalen och medpassagerarna, som man inte har en aning om vad de har för planer. Jag hoppas de får rejäla fängelsestraff och rejäla skadestånd.
Citera
2021-11-03, 08:23
  #166
Medlem
30Lugers avatar
De kommer säkert att dömas för vad de gjort individuellt. Istället borde de dömas för vad de gjort kollektivt. 29-åriga Tina ska då inte bara dömas för att ha vägrat sätta sig ner ett flygplan utan för att ha varit en del i ett planerat sabotage mot sju flygplatser samtidigt. Är det naivt att hoppas?
Citera
2021-11-03, 20:11
  #167
Medlem
Krimkolls avatar
Straffen borde skärpas mycket mycket kraftigt för dessa miljömuppar och asylkramare som förstör flygtrafiken. Det är riktigt farligt om ett plan med folk ombord faktiskt drabbas på något sätt. Riskerna är oerhört allvarliga och även missar i kommunikation och avgångar skulle kunna orsaka hemska olyckor.

Sätt packet i fängelse på mycket långa fängelsestraff.
Citera
2021-11-04, 12:21
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Straffen borde skärpas mycket mycket kraftigt för dessa miljömuppar och asylkramare som förstör flygtrafiken. Det är riktigt farligt om ett plan med folk ombord faktiskt drabbas på något sätt. Riskerna är oerhört allvarliga och även missar i kommunikation och avgångar skulle kunna orsaka hemska olyckor.

Sätt packet i fängelse på mycket långa fängelsestraff.

Att fixa långa fängelsestraff för alla i detta pack borde förstås vara prio 1.

MEN.....ännu så länge har ingen enda liten jä....el kommit på att fråga;
HUR FAEN LYCKADES ca fem av dessa miljömuppar ta sig in på Bromma flygplats, söndag f.m. ??
Flygplatsen är helt inringad med ett duktigt gunnebostängsel, dessutom BEVAKAS fältet av securitates, för många många miljoner kronor per år.
I landet Absurdistan hinner man aldrig med, att klara ut det ovanstående!!??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in