• 1
  • 2
2021-11-01, 17:24
Bannlyst
Tänker såhär. Om jag dödar min sambo här hemma så lär det inte ta så lång tid innan jag åker fast. Även om jag torkar bort blodet så kommer Dna fortfarande finnas kvar även om jag använder blekmedel eller inte. Sen ska jag få bort kroppen, Sen kommer som kolla min telefon osv osv. Sannolikheten att åka fast är väldigt väldigt hög.

Om jag köper en oanvänd pistol, Åker förbi vilken person som helst klockan 3 på natten med rånarluva och på en cykel och bara skjuter och cyklar därifrån så är väl det väldigt större chans att man klarar sig längre fram?

Men även såna här mord har folk gjort hur många gånger som helst. Ändå åker dom fast förr eller senare. Om man tex kollar på huvudet på en mördare och liknande.

Anledningen till att jag ställer dessa mord frågor är att redan nu säger experter att Einars mördare troligtvis aldrig kommer hittas. Hur kan dom redan dra den slutsatsen? Jag personligen tycker det är synd att en ung kille hamnat snett. Men bara sättet han pratade "svenska" på tycker jag är en rimlig förklaring till att någon vill döda honom.

Tråden ska inte hamna om Einar i sig. Men hur kan vissa komma undan mord så enkelt medans vissa åker fast hur välplanerat det än är?
Citera
2021-11-01, 17:26
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Tänker såhär. Om jag dödar min sambo här hemma så lär det inte ta så lång tid innan jag åker fast. Även om jag torkar bort blodet så kommer Dna fortfarande finnas kvar även om jag använder blekmedel eller inte. Sen ska jag få bort kroppen, Sen kommer som kolla min telefon osv osv. Sannolikheten att åka fast är väldigt väldigt hög.

Om jag köper en oanvänd pistol, Åker förbi vilken person som helst klockan 3 på natten med rånarluva och på en cykel och bara skjuter och cyklar därifrån så är väl det väldigt större chans att man klarar sig längre fram?

Men även såna här mord har folk gjort hur många gånger som helst. Ändå åker dom fast förr eller senare. Om man tex kollar på huvudet på en mördare och liknande.

Anledningen till att jag ställer dessa mord frågor är att redan nu säger experter att Einars mördare troligtvis aldrig kommer hittas. Hur kan dom redan dra den slutsatsen? Jag personligen tycker det är synd att en ung kille hamnat snett. Men bara sättet han pratade "svenska" på tycker jag är en rimlig förklaring till att någon vill döda honom.

Tråden ska inte hamna om Einar i sig. Men hur kan vissa komma undan mord så enkelt medans vissa åker fast hur välplanerat det än är?

Det bästa hade nog varit som i en film jag såg (minns ej namnet) om flera st som alla vill mörda någon hjälps åt. Så att du mördar någon du inte har något samröre med alls och någon annan mördar till dig.

Annars är det nog ganska svårt.
Citera
2021-11-01, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm

Vilka experter säger det?
Citera
2021-11-01, 17:28
Medlem
Du torskar för du hade mobilen i fickan.
Citera
2021-11-01, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vilka experter säger det?

https://www.expressen.se/nyheter/gw-...mordare-falld/
Citera
2021-11-01, 17:35
Medlem
jesussugers avatar
Finns ju kameror ute som kan snappa upp dig på cykeln osv

Ligga med en sniper 1000m bort och knäppa nån random är nog det bästa.
Citera
2021-11-01, 17:38
Medlem
isislisasfisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger

Tills projektilen hittas och matchas till ditt vapen.
Du kan inte så mycket, kroknäsa.
Sen är det väl ett fåtal personer som kan skjuta någon på 1000 meter, då kan man lätt ringa in skytten.
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Nästan alla mord sker på grund av att gärningsmannen och den dödade hade någon form av relation om än så ytlig. Det är sådant som polisen undersöker noga och kan begränsa sökandet. De flesta torskar.

Seriemördare som mördar folk de inte känner åker dit just för att de dödar så många och bara fortsätter. Till slut tar turen slut och till slut kan polisen se ett mönster.

Men om man bara helt slumpmässigt dödar någon "på gatan" så är det stor chans att klara sig undan rättvisan, förstås. De är tack och lov sällsynta.

Gängmorden har också låg uppklarningsandel eftersom alla håller käften.
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger

Kräver dock avancerad utrustning och en duktig skytt. Man sätter inte en tusenmetare på rörligt mål i första taget, milt uttryckt.
Citera
2021-11-01, 17:39
Medlem
Kebbabturkens avatar
Väldigt lätt om du har tillgång till Novichok eller ricin gift. Syns inte på obduktion och du kan enkelt förgifta någon som sedan kommer att dö någon dag senare. Omöjligt att spåra eller koppla till någon individ.
Citera
2021-11-01, 17:41
Medlem
Polisen vet nog mer än man tror. tex exakt vilka mobiler som var på plats.
Citera
2021-11-01, 17:42
Medlem
isislisasfisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Väldigt lätt om du har tillgång till Novichok eller ricin gift. Syns inte på obduktion och du kan enkelt förgifta någon som sedan kommer att dö någon dag senare. Omöjligt att spåra eller koppla till någon individ.
Ricin är väl enkelt att upptäcka, tror du ska sluta titta på breaking bad.
Det är inte på riktigt.
Speciellt novichok då det är inget någon vanlig person har tillgång till.
Om man inte jobbar som KGB agent dvs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in