Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-24, 18:24
  #601
Medlem
klockrent att Jonas säger "paaaadel" med långt A och inte faller för tramset att säga "Paddle" på svengelska. Ja, jag vet att branschen vill säga det på engelska men jag älskar att Jonas, liksom jag, retar alla och istället uttalar det på svenska och så som det skrivs. Tummen upp från mig!
Citera
2024-02-06, 09:05
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Jag verkar vara den enda här som är nöjd. Visst, jag gillade också Wiklund.. men nu ville ödet annorlunda. Jag gillade även när Jonas och Bronten körde själva en dag i veckan och klagade på allt mellan himmel och jord. Det blev riktigt jävla härligt gubbigt. För att andra passet under veckan blanda in lite nytt folk(Linnea och Dawwa) och liva upp det. Det var en bra kombo.


Nej då, du är inte den enda. jag älskar fortfarande podden. Visst, jag saknar Wiklund, Bali är en frisk fläkt och Brontèn har stundvis kanske inte varit fantastisk men jag gillar honom mer och mer.
sen att det sitter en massa griniga gubbar här och svär över att "det va bättre förr" får vi leva med

Dawwa är för övrigt helt jävla underbar
Citera
2024-02-07, 08:08
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per.Fhekt
Nej då, du är inte den enda. jag älskar fortfarande podden. Visst, jag saknar Wiklund, Bali är en frisk fläkt och Brontèn har stundvis kanske inte varit fantastisk men jag gillar honom mer och mer.
sen att det sitter en massa griniga gubbar här och svär över att "det va bättre förr" får vi leva med

Dawwa är för övrigt helt jävla underbar
Jag tycker den är bra fortfarande, bara inte Bali gnäller för mycket.
Ali Dawwa och de 70 rövarna kan vara det roligaste Dawwa sagt för övrigt.
Citera
2024-02-07, 09:05
  #604
Medlem
KronPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
Instämmer. Linnea Bali verkar faktiskt vara en blåst blondin och med IQ på ca75. Vem sög hon av för att få vara med i podden, kan det ha varit Dawwa? In istället med Nina "skinn på näsan" Söderkvist och skicka tillbaka Bali till det sjunkande skeppet moderaterna.
Hon fick komma in eftersom att hon är gift med landets ärligaste blatte, men det känns som att hon blivit för bekväm i stolen och skämmer ut honom mer och mer för varje sändning. Att vräka ur sig något så smaklöst om Malexander-poliserna som hon gjorde så hoppas jag innerligt att någon läxar upp henne rejält med en stämnig. Och henne ska du skydda Hanif.
Citat:
Ursprungligen postat av SilentWhispers
Podden har länge varit ett sjunkande skepp, men den glider fan mer och mer under vattenytan. Saknar när det endast var Jonas och Hans, med en gnutta Dawwa emellanåt. Ut med Bali och kalsongsnuten...
Hasse må vara en en gammal gubbsjuk snutjävel men han passar bra i podden. Han berättar saker som man inte ens visste försiggick under Vattenfestivalerna.. allra minst i Kungsans buskage.
Precis som när Jonas kör sina historiska krigsreferenser och då menar jag de som inte handlar om det Karelska näset. Så man kan säga att Dawwa har klättrat upp ett steg på pallen trots hans enorma brist på tid att klippa ihop podden bättre. Och du måste fanimej lära dig att uttala Carl XVI Gustav för jag tror du driver med oss lyssnare. Det finns tom asylsökande som kan läsa/uttala det så skärp dig nu.
Citera
2024-02-08, 19:35
  #605
Medlem
Swe1227s avatar
Mycket gnäll här. Tycker podden är bäst nu eller när Jakob öqvist var med. Förresten i vilket avsnitt började Jonas nämna "att köra på fälgen"? Vilka uttalanden har han gjort om Jakob?

Sen måste vi nämna Oliver Bergman. Det låter ju som att Jonas mobbar honom på riktigt och att Oliver absolut inte vill spela in podden. Vad säger de andra deltagarna?
Citera
2024-02-09, 14:10
  #606
Medlem
Oj, tråkig läsning idag att Farmen-Qristina har gått bort. Mina tankar till henne och hennes anhöriga, men tankarna går också till Jonas som ju vurmat hårt för Qristina. Stackars Jonas, hur skall du nu hantera detta dödsfall? Mina tankar går till Jonas och hans frottékalsingar.
Citera
2024-02-10, 07:54
  #607
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Mycket gnäll här. Tycker podden är bäst nu eller när Jakob öqvist var med. Förresten i vilket avsnitt började Jonas nämna "att köra på fälgen"? Vilka uttalanden har han gjort om Jakob?

Sen måste vi nämna Oliver Bergman. Det låter ju som att Jonas mobbar honom på riktigt och att Oliver absolut inte vill spela in podden. Vad säger de andra deltagarna?

Jacob Öqvist skulle passa bättre in i podden än någonsin nu efter skilsmässa och grovt rattfylleri. Han kan väl åtminstone gästa podden tänker jag.

Oliver Bergman är ju faktiskt rätt slätstruken minst sagt, tycker bara Jonas retas en aning och det får man.
Citera
2024-02-11, 19:25
  #608
Medlem
Det är ingen dålig idé! Jacob Öqvist har inget att förlora och han och Jonas matchar varandra extremt bra, det är väldokumenterat.

Annars måste jag säga att Hans Bronten är absolut som bäst när han totalt psykar sönder på slöseri med skattepengar, flata poliser eller blir mega-autist och vägrar att släppa ett ämne som El-Haj tex

Jag har börjat att uppskatta podden igen, jag kan göra en comeback i tråden, ni är så många som PMar om mina åsikter hela tiden.
Citera
2024-03-01, 20:29
  #609
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Det är ingen dålig idé! Jacob Öqvist har inget att förlora och han och Jonas matchar varandra extremt bra, det är väldokumenterat.

Annars måste jag säga att Hans Bronten är absolut som bäst när han totalt psykar sönder på slöseri med skattepengar, flata poliser eller blir mega-autist och vägrar att släppa ett ämne som El-Haj tex

Jag har börjat att uppskatta podden igen, jag kan göra en comeback i tråden, ni är så många som PMar om mina åsikter hela tiden.

Vem får kicken nästa vecka?
Citera
2024-03-02, 18:57
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Det är ingen dålig idé! Jacob Öqvist har inget att förlora och han och Jonas matchar varandra extremt bra, det är väldokumenterat.

Annars måste jag säga att Hans Bronten är absolut som bäst när han totalt psykar sönder på slöseri med skattepengar, flata poliser eller blir mega-autist och vägrar att släppa ett ämne som El-Haj tex

Jag har börjat att uppskatta podden igen, jag kan göra en comeback i tråden, ni är så många som PMar om mina åsikter hela tiden.

Låt gärna bli det, tack.
Citera
2024-03-02, 21:26
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScaniaR
Låt gärna bli det, tack.

Ursäkta men vem fan är du???
Kom tillbaks när din inbox blir flödad av meddelanden så snart du inte sitter här 24/7.

Jag lyssnade på den här podden under tiden som du satt i sandlådan och testade hur långt du kunde köra upp pekfingret i näsan. Jag var med från dag ett, första avsnittet, du är bara en n00b som ska veta din plats!!

JA jag vet att jag inte kan kommentera varje avsnitt, jag har mina skäl men dom ska ni ge fan i. Man kan väl säga att jag har inte tillgång till internet varje dag under det kommande halvåret.

Angående vem som får kicken så höll ju Linnea på att ge sig själv kicken i senaste liven, jag tror dock inte att hon ryker inom det närmaste.

Monstermåndag är ett jävligt bra feel-good-inslag, jag gillar dock inte att Dawwa och Hans suger av varandra så fort det ska pratas monsterfilmer. MÅSTE NI GILLA SAMMA SAK HELA TIDEN!!’????

Jag tror att podden skulle tjäna något enormt på att ta in Jakob Öqvist på länk från kåken. Han är Paria och podden behöver bli lite ruffigare och kantigare. Både Dawwa och Hans är slätstrukna och lättsamma.

Enda gången när Dawwa var sur på riktigt var r han hade nominerat sig själv till hundra podd-priser men inte vann ett enda pris.

Jag gillar dig ändå Dawwa men du kan fan skryta över dina poddprestationer ibland.
__________________
Senast redigerad av carolas_manager 2024-03-02 kl. 21:30.
Citera
2024-03-04, 06:50
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScaniaR
Låt gärna bli det, tack.


Bara ignorera honom… det är skönast så
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback