Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-01, 20:00
  #1
Medlem
Podden INAKTUELLT kan ni väl ändå inte ha missat eftersom det snackas om den i den andra tråden. Hörde Jonas yla något om att skapa en INAKTUELL-tråd om podden så då gör vi det.

Dessutom så verkar ett ev namnbyte av den andra tråden inaktuellt! Som en annan medlem tidigare skrev i den andra tråden:

Så berätta vad ni tycker om podden? Bra eller Anus? Mutt eller prutt eller vad fan han säger, haha.
Skvallra gärna lite om varför JÖ slutade med podden för det har jag inte fattat än.
Min första poddupplevelse i livet var faktiskt för 4-5 månader sen och det var för just podden Off-Limits som jag hörde Jonas nämna i MorronRock en morgon. Jag fastnade direkt för hur frispråkiga dom var samt deras sjuka humor. Trodde inte att man fick vara så ärlig och rak som Jonas ibland är, men det är det jag älskar. Man hör lite "PK-larm" på Morronrock som går av ibland i form av bjällror, hostningar och andra småljud. Är det för att påpeka Jonas om att tagga ner/tända av?
Den andra tråden Off Limits hittar du här och där!
__________________
Senast redigerad av 4nd3r50n 2021-11-01 kl. 20:31.
Citera
2021-11-01, 20:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4nd3r50n
Podden INAKTUELLT kan ni väl ändå inte ha missat eftersom det snackas om den i den andra tråden. Hörde Jonas yla något om att skapa en INAKTUELL-tråd om podden så då gör vi det. Dessutom så verkar ett ev namnbyte av den andra tråden inaktuellt! Som en annan medlem tidigare skrev i den andra tråden:

Så berätta vad ni tycker om podden? Bra eller Anus?

Skvallra gärna lite om varför JÖ slutade med podden för det har jag inte fattat än.

Den andra tråden Off Limits hittar du här och där!

Jag har en teori, det hänger ihop med Messiahs nya pod efter den numera nedlagda Freakshow.

J.Ö var med i både Freakshow och Off Limits.
Freakshow lades ned ungefär samtidigt som filmfjanten anländer till Off Limits.

Helt plötsligt har vi en massa snack i Off Limits om att Dan Eliasson är en bra kille och i Messiahs nya podd bedriver dom i princip renlärig kommunism nu när J.Ö är kickad.

J.Ö kändes aldrig som en vänstermänniska, han psykade sönder varje program så fort någon nämner assistansfusk bl.a

Min take är att Off Limits och Messiahs poddgäng är sossar eller kommunister och man utmanövrerade helt enkelt Jake the snake för att få sprida denna dyng-propaganda helt oemotsagda.

Tror ni mig inte? Tänk på det i båda poddarna och kom ihåg vart ni läste det först.

Hans W har varit kultur-recensent hela sitt liv, klart som fan att han gillar Lenin, det gör alla som dras till det där. Han dyrkar även G.W som är uttalat vänster.

Om podden är bra?
Tja, jag lyssnar fortfarande slaviskt så att den är bra, något annat kan jag fan inte säga.
Citera
2021-11-01, 20:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Jag har en teori, det hänger ihop med Messiahs nya pod efter den numera nedlagda Freakshow.

J.Ö var med i både Freakshow och Off Limits.
Freakshow lades ned ungefär samtidigt som filmfjanten anländer till Off Limits.

Helt plötsligt har vi en massa snack i Off Limits om att Dan Eliasson är en bra kille och i Messiahs nya podd bedriver dom i princip renlärig kommunism nu när J.Ö är kickad.

J.Ö kändes aldrig som en vänstermänniska, han psykade sönder varje program så fort någon nämner assistansfusk bl.a

Min take är att Off Limits och Messiahs poddgäng är sossar eller kommunister och man utmanövrerade helt enkelt Jake the snake för att få sprida denna dyng-propaganda helt oemotsagda.

Tror ni mig inte? Tänk på det i båda poddarna och kom ihåg vart ni läste det först.

Hans W har varit kultur-recensent hela sitt liv, klart som fan att han gillar Lenin, det gör alla som dras till det där. Han dyrkar även G.W som är uttalat vänster.

Om podden är bra?
Tja, jag lyssnar fortfarande slaviskt så att den är bra, något annat kan jag fan inte säga.

Intressant. Så JÖ blev kickad ur båda poddarna?

Citera
2021-11-01, 21:42
  #4
Medlem
Skeppspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Jag har en teori, det hänger ihop med Messiahs nya pod efter den numera nedlagda Freakshow.

J.Ö var med i både Freakshow och Off Limits.
Freakshow lades ned ungefär samtidigt som filmfjanten anländer till Off Limits.

Helt plötsligt har vi en massa snack i Off Limits om att Dan Eliasson är en bra kille och i Messiahs nya podd bedriver dom i princip renlärig kommunism nu när J.Ö är kickad.

J.Ö kändes aldrig som en vänstermänniska, han psykade sönder varje program så fort någon nämner assistansfusk bl.a

Min take är att Off Limits och Messiahs poddgäng är sossar eller kommunister och man utmanövrerade helt enkelt Jake the snake för att få sprida denna dyng-propaganda helt oemotsagda.

Tror ni mig inte? Tänk på det i båda poddarna och kom ihåg vart ni läste det först.

Hans W har varit kultur-recensent hela sitt liv, klart som fan att han gillar Lenin, det gör alla som dras till det där. Han dyrkar även G.W som är uttalat vänster.

Om podden är bra?
Tja, jag lyssnar fortfarande slaviskt så att den är bra, något annat kan jag fan inte säga.

Håller med dig om att hans är sämre på Jakob men måste erkänna att jag lyssnar pga Jonas (både podden och morgonrock).
Citera
2021-11-02, 11:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4nd3r50n
Intressant. Så JÖ blev kickad ur båda poddarna?


Han är inte med i någon av dom och ingen har gett någon förklaring heller, så det är en het teori som jag tycker håller.

Sossarna kan mycket väl kontrollera inaktuellt. Jonas utger sig för att vara Libertarian vilket jag även tror på, men Libertarianer och sossarna har hittat varandra på sistone, så det kan mycket väl vara en sosse-pod förklädd som en pod för ”yttrandefrihet”.
Citera
2021-11-02, 11:43
  #6
Medlem
Lindskow är ju en superkapitalist men podden kan ändå vara en sosseprodukt vilket förklaras av att även sossarna måste ha någon rimlig styrning för att det inte ska spåra ur helt åt helvette.
Citera
2021-11-02, 18:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Han är inte med i någon av dom och ingen har gett någon förklaring heller, så det är en het teori som jag tycker håller.

Sossarna kan mycket väl kontrollera inaktuellt. Jonas utger sig för att vara Libertarian vilket jag även tror på, men Libertarianer och sossarna har hittat varandra på sistone, så det kan mycket väl vara en sosse-pod förklädd som en pod för ”yttrandefrihet”.

Det förklarar varför podden byter både namn och färger. Tyckte att färgerna påminde om den svenska fascismens.. eller var det Hitlers nazism..?? Ah ja, ni fattar.

Har lyssnat på avsnitt med JÖ och gillade faktiskt hans tänk/humor. Lite frispråkigare än HW som gärna vill vara lika vågad som JN men inte vill riskera sin titel som Emma Sjöbergs make.
Citera
2021-11-11, 18:48
  #8
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Min take är att Off Limits och Messiahs poddgäng är sossar eller kommunister och man utmanövrerade helt enkelt Jake the snake för att få sprida denna dyng-propaganda helt oemotsagda.

Tror ni mig inte? Tänk på det i båda poddarna och kom ihåg vart ni läste det först.


Messiah är måhända en sosse, men Jonas och Hans är väl så långt ifrån PK man kan vara på en "mainstream"-kanal som Rockklassiker? Går ju inte ett avsnitt utan att Jonas nämner afghanska skäggbarn eller Hans påtalar det utbredda bidragsfusket bland babbar. De är friska fläktar i det slätstrukna medströmsmedia. Jakob skulle alltid slicka uppåt, som när han hade ärkejuden Alex Schulman som gäst i Freakshow, eller sitter och myser på Youtube med Özz "min svåger" Nujen och Shan "våldtäktsmannen" Atci.
Citera
2021-12-08, 15:18
  #9
Medlem
ghost-tellers avatar
Podden Inaktuellt kan nog vara det bästa som har hänt podd-Sverige på år och dar! Det är så in i helvetes bra och Jonas och Hans är som klippta och skurna för detta.

Fortsätt trakkandet av Lindskow och Bergman!
Citera
2021-12-22, 18:31
  #10
Medlem
GastonLeMans avatar
https://www.svtplay.se/video/3348341...agerstensvagen

Kolla in denna Jonas, det här kommer du brinna för.

( Hoppas jag inte sprider radiopratssludder) när jag länkar detta.

Men, Jonas, om du kollar här och där kanske du känner igen nån gammal jävla bollkalle.

God Jul 🎅🏻

Tack så jättemycket för tidiga morgnar och en bra podd.
Hälsa HarkelHans att hen är oxå rätt go.
Jul igen🎅🏻
__________________
Senast redigerad av GastonLeMan 2021-12-22 kl. 18:33. Anledning: Glömde tacka!
Citera
2022-03-25, 21:13
  #11
Medlem
NidarosGnomens avatar
En trevlig podcast som jag både hatar och älskar. Jonas är en sån som är perfekt att ha på podcast. Han är rolig och smart, men jävlar vad jag kan irritera mig på honom ibland. Han är väldigt mycket helt enkelt.

Och för guds skull, Hans. Lär inte Jonas hur han ska hålla mobilen mot mikrofonen så det hörs bättre. Jonas jävla outlaw country borde brännas på bål.
Citera
2022-03-27, 20:07
  #12
Medlem
Lägg Ner Podden!!!

Bjud in Jakob Öqvist för i helvette snabbt som ögat annars kommer jag att fördöma hela denna jävla podd.

Tala ut om vad fan som händer egentligen och om ”filmrecencenten” fortsätter att dryga sig så svär jag vid gud att jag kommer att ge er ett skitdåligt betyg på iTunes!!!!!
__________________
Senast redigerad av carolas_manager 2022-03-27 kl. 20:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback