Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-01, 20:00
Medlem
Podden INAKTUELLT kan ni vl nd inte ha missat eftersom det snackas om den i den andra trden. Hrde Jonas yla ngot om att skapa en INAKTUELL-trd om podden s d gr vi det.

Dessutom s verkar ett ev namnbyte av den andra trden inaktuellt! Som en annan medlem tidigare skrev i den andra trden:

S bertta vad ni tycker om podden? Bra eller Anus? Mutt eller prutt eller vad fan han sger, haha.
Skvallra grna lite om varfr J slutade med podden fr det har jag inte fattat n.
Min frsta poddupplevelse i livet var faktiskt fr 4-5 mnader sen och det var fr just podden Off-Limits som jag hrde Jonas nmna i MorronRock en morgon. Jag fastnade direkt fr hur frisprkiga dom var samt deras sjuka humor. Trodde inte att man fick vara s rlig och rak som Jonas ibland r, men det r det jag lskar. Man hr lite "PK-larm" p Morronrock som gr av ibland i form av bjllror, hostningar och andra smljud. r det fr att ppeka Jonas om att tagga ner/tnda av?
Den andra trden Off Limits hittar du hr och dr!
Senast redigerad av 4nd3r50n 2021-11-01 kl. 20:31.
Citera
2021-11-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4nd3r50n
Podden INAKTUELLT kan ni vl nd inte ha missat eftersom det snackas om den i den andra trden. Hrde Jonas yla ngot om att skapa en INAKTUELL-trd om podden s d gr vi det. Dessutom s verkar ett ev namnbyte av den andra trden inaktuellt! Som en annan medlem tidigare skrev i den andra trden:

S bertta vad ni tycker om podden? Bra eller Anus?

Skvallra grna lite om varfr J slutade med podden fr det har jag inte fattat n.

Den andra trden Off Limits hittar du hr och dr!

Jag har en teori, det hnger ihop med Messiahs nya pod efter den numera nedlagda Freakshow.

J. var med i bde Freakshow och Off Limits.
Freakshow lades ned ungefr samtidigt som filmfjanten anlnder till Off Limits.

Helt pltsligt har vi en massa snack i Off Limits om att Dan Eliasson r en bra kille och i Messiahs nya podd bedriver dom i princip renlrig kommunism nu nr J. r kickad.

J. kndes aldrig som en vnstermnniska, han psykade snder varje program s fort ngon nmner assistansfusk bl.a

Min take r att Off Limits och Messiahs poddgng r sossar eller kommunister och man utmanvrerade helt enkelt Jake the snake fr att f sprida denna dyng-propaganda helt oemotsagda.

Tror ni mig inte? Tnk p det i bda poddarna och kom ihg vart ni lste det frst.

Hans W har varit kultur-recensent hela sitt liv, klart som fan att han gillar Lenin, det gr alla som dras till det dr. Han dyrkar ven G.W som r uttalat vnster.

Om podden r bra?
Tja, jag lyssnar fortfarande slaviskt s att den r bra, ngot annat kan jag fan inte sga.
Citera
2021-11-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Jag har en teori, det hnger ihop med Messiahs nya pod efter den numera nedlagda Freakshow.

Helt pltsligt har vi en massa snack i Off Limits om att Dan Eliasson r en bra kille och i Messiahs nya podd bedriver dom i princip renlrig kommunism nu nr J. r kickad.

J. kndes aldrig som en vnstermnniska, han psykade snder varje program s fort ngon nmner assistansfusk bl.a

Min take r att Off Limits och Messiahs poddgng r sossar eller kommunister och man utmanvrerade helt enkelt Jake the snake fr att f sprida denna dyng-propaganda helt oemotsagda.

Hans W har varit kultur-recensent hela sitt liv, klart som fan att han gillar Lenin, det gr alla som dras till det dr. Han dyrkar ven G.W som r uttalat vnster.

Om podden r bra?
Tja, jag lyssnar fortfarande slaviskt s att den r bra, ngot annat kan jag fan inte sga.

Intressant. S J blev kickad ur bda poddarna?

Citera
2021-11-01, 21:42
Medlem
Skeppspojkens avatar
Citat:

Om podden r bra?

Hller med dig om att hans r smre p Jakob men mste erknna att jag lyssnar pga Jonas (bde podden och morgonrock).
Citera
2021-11-02, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4nd3r50n
Intressant. S J blev kickad ur bda poddarna?

Han r inte med i ngon av dom och ingen har gett ngon frklaring heller, s det r en het teori som jag tycker hller.

Sossarna kan mycket vl kontrollera inaktuellt. Jonas utger sig fr att vara Libertarian vilket jag ven tror p, men Libertarianer och sossarna har hittat varandra p sistone, s det kan mycket vl vara en sosse-pod frkldd som en pod fr yttrandefrihet.
Citera
2021-11-02, 11:43
Medlem
Lindskow r ju en superkapitalist men podden kan nd vara en sosseprodukt vilket frklaras av att ven sossarna mste ha ngon rimlig styrning fr att det inte ska spra ur helt t helvette.
Citera
2021-11-02, 18:43
Medlem
Citat:
Han r inte med i ngon av dom och ingen har gett ngon frklaring heller, s det r en het teori som jag tycker hller.

Sossarna kan mycket vl kontrollera inaktuellt. Jonas utger sig fr att vara Libertarian vilket jag ven tror p, men Libertarianer och sossarna har hittat varandra p sistone, s det kan mycket vl vara en sosse-pod frkldd som en pod fr yttrandefrihet.

Det frklarar varfr podden byter bde namn och frger. Tyckte att frgerna pminde om den svenska fascismens.. eller var det Hitlers nazism..?? Ah ja, ni fattar.

Har lyssnat p avsnitt med J och gillade faktiskt hans tnk/humor. Lite frisprkigare n HW som grna vill vara lika vgad som JN men inte vill riskera sin titel som Emma Sjbergs make.
Citera
2021-11-11, 18:48
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Citat:

Messiah r mhnda en sosse, men Jonas och Hans r vl s lngt ifrn PK man kan vara p en "mainstream"-kanal som Rockklassiker? Gr ju inte ett avsnitt utan att Jonas nmner afghanska skggbarn eller Hans ptalar det utbredda bidragsfusket bland babbar. De r friska flktar i det sltstrukna medstrmsmedia. Jakob skulle alltid slicka uppt, som nr han hade rkejuden Alex Schulman som gst i Freakshow, eller sitter och myser p Youtube med zz "min svger" Nujen och Shan "vldtktsmannen" Atci.
Citera
2021-12-08, 15:18
Medlem
ghost-tellers avatar
Podden Inaktuellt kan nog vara det bsta som har hnt podd-Sverige p r och dar! Det r s in i helvetes bra och Jonas och Hans r som klippta och skurna fr detta.

Fortstt trakkandet av Lindskow och Bergman!
Citera
2021-12-22, 18:31
Medlem
GastonLeMans avatar
https://www.svtplay.se/video/3348341...agerstensvagen

Kolla in denna Jonas, det hr kommer du brinna fr.

( Hoppas jag inte sprider radiopratssludder) nr jag lnkar detta.

Men, Jonas, om du kollar hr och dr kanske du knner igen nn gammal jvla bollkalle.

God Jul 🎅🏻

Tack s jttemycket fr tidiga morgnar och en bra podd.
Hlsa HarkelHans att hen r ox rtt go.
Jul igen🎅🏻
Senast redigerad av GastonLeMan 2021-12-22 kl. 18:33. Anledning: Glmde tacka!
Citera
2022-03-25, 21:13
Medlem
NidarosGnomens avatar
En trevlig podcast som jag bde hatar och lskar. Jonas r en sn som r perfekt att ha p podcast. Han r rolig och smart, men jvlar vad jag kan irritera mig p honom ibland. Han r vldigt mycket helt enkelt.

Och fr guds skull, Hans. Lr inte Jonas hur han ska hlla mobilen mot mikrofonen s det hrs bttre. Jonas jvla outlaw country borde brnnas p bl.
Citera
2022-03-27, 20:07
Medlem
Lgg Ner Podden!!!

Bjud in Jakob qvist fr i helvette snabbt som gat annars kommer jag att frdma hela denna jvla podd.

Tala ut om vad fan som hnder egentligen och om filmrecencenten fortstter att dryga sig s svr jag vid gud att jag kommer att ge er ett skitdligt betyg p iTunes!!!!!
Senast redigerad av carolas_manager 2022-03-27 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in