Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det finns massor med fall där flera observatörer sett fysiska föremål, i dagsljus och rapporterat detta.
Inte vanligt, men tillräckligt för att strunta i de fallen du nämner.

Exempelvis: https://www.ufo.se/index.php/h/964-haknas-fallet
En teckning. På något som liknar ett rör? Varför skulle detta vara övertygande tror du?
Citera
2021-11-02, 17:18
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Men ingen förnekar väl att det förekommer saker i luften som vi inte kan förklara? Det vore ju jättedumt.

Som jag sa. Man kan inte förklara fenomenen och därför hittar man på en förklaring. Då har man förklarat det, tror man, men det har man egentligen inte. Ta Phoenix lights tex, militären förklarar det med lysraketer. Men en dum fattar ju att det inte stämmer. Alltså förnekar vi att vi inte kan förklara fenomenen genom att hitta på en förklaring.
Citera
2021-11-02, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Kolla gärna serien. Det finns väldigt starka filmsekvenser där. Jag vill inte övertyga någon, alla får väl tro vad de vill. Frågan är mera om vi håller på att se ett skifte från "foliehattar som tror på UFO" till "ufoförnekare".

Vad skulle du acceptera som ett bevis?
Du får väl prova mig, så får vi se. Det är inte jag som ska beskriva bevisen.
Men jag skulle nog kräva en hel del för att bli övertygad.
En enstaka videofilm övertygar inte mig.
Delvis för att det är väldigt lätt att fuska med video i dag.

Framför allt är det inte så intressant. Även om det vore äkta. Eftersom de lämnar ju fler frågor än svar. Finns det UFO:n då skulle man ju vilja veta hur de tekniskt fungerar, hur de tillverkades, av vem, hur de kunde färdas så långt, osv. En grynig video svarar ju inte på någon av de frågorna.
Citera
2021-11-02, 17:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Som jag sa. Man kan inte förklara fenomenen och därför hittar man på en förklaring. Då har man förklarat det, tror man, men det har man egentligen inte. Ta Phoenix lights tex, militären förklarar det med lysraketer. Men en dum fattar ju att det inte stämmer. Alltså förnekar vi att vi inte kan förklara fenomenen genom att hitta på en förklaring.
Eller så har du svårt att acceptera naturliga förklaringar. Känner inte till exemplet som du gav, och jag läser sällan konspirationsteorier om besökare från andra planeter och liknande.
Citera
2021-11-02, 17:22
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
En teckning. På något som liknar ett rör? Varför skulle detta vara övertygande tror du?
Varför så bitter?
Duger bara en högkvalitets-video för dig?
Lyssna på podden!
https://ufosverige.podbean.com/e/65-...-radio-haknas/
Citera
2021-11-02, 17:22
Medlem
constants avatar
Citat:
Finns det UFO:n då skulle man ju vilja veta hur de tekniskt fungerar, hur de tillverkades, av vem, hur de kunde färdas så långt, osv.
Vet du vad definitionen på UFO är?

Känner att jag lämnar den här tråden nu. Ringer in åttiotalet som min ställföreträdare.
Senast redigerad av constant 2021-11-02 kl. 17:34.
Citera
2021-11-02, 17:27
Medlem
Jag såg faktiskt något väldigt skumt sen natt/tidig morgon under gryningen. Detta ihop med en annan person... Det var flera saker i rad som höll på en längre stund. Tyvärr hade jag vid den tiden en 2 mpixel kamera. Jag försökte först komma på själv vad som "naturligt" kunde förklara det.
Citera
2021-11-02, 17:29
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Du får väl prova mig, så får vi se. Det är inte jag som ska beskriva bevisen.
Men jag skulle nog kräva en hel del för att bli övertygad.
En enstaka videofilm övertygar inte mig.
Delvis för att det är väldigt lätt att fuska med video i dag.

Framför allt är det inte så intressant. Även om det vore äkta. Eftersom de lämnar ju fler frågor än svar. Finns det UFO:n då skulle man ju vilja veta hur de tekniskt fungerar, hur de tillverkades, av vem, hur de kunde färdas så långt, osv. En grynig video svarar ju inte på någon av de frågorna.

Det finns flera filmer som expertgranskats och bedömts som äkta.

Ja precis, de är ju de intressanta frågorna.
Citera
2021-11-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Varför så bitter?
Duger bara en högkvalitets-video för dig?
Lyssna på podden!
https://ufosverige.podbean.com/e/65-...-radio-haknas/
Jag berättar bara för dig att jag inte är övertygad. Hur gör det mig "bitter"?
Det är snarare du som verkar lite bitter när du inte kan acceptera att det finns vettiga människor som inte tror på alla rykten de hör.
Citera
2021-11-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vet du en definitionen på UFO?

Känner att jag lämnar den här tråden nu. Ringer in åttiotalet som min ställföreträdare.
"En definitionen" kan vara att du går om några klasser i högstadiet och lär dig svenska ordentligt?
Citera
2021-11-02, 17:33
Medlem
Citat:
Det finns flera filmer som expertgranskats och bedömts som äkta.

Ja precis, de är ju de intressanta frågorna.
Men de bevisen behöver man ju inte posta i tråden där detta diskuteras. Det verkar ju helt onödigt.
Citera
2021-11-02, 17:34
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Jag berättar bara för dig att jag inte är övertygad. Hur gör det mig "bitter"?
Det är snarare du som verkar lite bitter när du inte kan acceptera att det finns vettiga människor som inte tror på alla rykten de hör.
Håll dig till ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in