2025-01-21, 19:00
Medlem
PeterParkarbetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Ja, lite kanske, men ingenting jämfört med typ Malmö. Är det bättre att vara rädd och gömma sig i en tråkig håla? Ne, tyvärr är det som det är, man får försöka göra det bästa av det och vara mer försiktig. Hellre leva försiktigt i en stad där det faktiskt finns något att göra än att kunna leva helt fritt och oaktsam man vill i säkerhet i någon håla där allt man kan göra är att supa och åka skoter...

Men man kan väl använda fantasin och förvandla inget till något, tråkigt till roligt?

Jag bodde i Uppsala, i stadsdelen Gottsunda sent 80-tal och tidigt 90-tal och redan då var det illa.
Hellre landet, faktiskt.
Citera
2025-01-21, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterParkarbetare
Men man kan väl använda fantasin och förvandla inget till något, tråkigt till roligt?

Jag bodde i Uppsala, i stadsdelen Gottsunda sent 80-tal och tidigt 90-tal och redan då var det illa.
Hellre landet, faktiskt.

Jag håller med dig absolut, jag skulle lätt kunna bo i sommarstugan i skogen året om, har inget personligt behov av att träffa massa folk och uteliv och sånt. För mig är supa+skoter inte så hemskt som jag kanske fick det att låta som.

Utan jag menar bara utifrån en 28 åring som TS är som faktiskt verkar vilja ha ett mer aktivt liv. När jag var 28 hade jag aldrig klarat att bo i skogen, det är så jag tänker, men nu är jag snart 40 och det var först ganska nyligen jag svängde från att vilja ha stadsliv.
Citera
2025-01-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jag håller med dig absolut, jag skulle lätt kunna bo i sommarstugan i skogen året om, har inget personligt behov av att träffa massa folk och uteliv och sånt. För mig är supa+skoter inte så hemskt som jag kanske fick det att låta som.

Utan jag menar bara utifrån en 28 åring som TS är som faktiskt verkar vilja ha ett mer aktivt liv. När jag var 28 hade jag aldrig klarat att bo i skogen, det är så jag tänker, men nu är jag snart 40 och det var först ganska nyligen jag svängde från att vilja ha stadsliv.

Jo, förstår, men en icke-berikad stad över 50000 pers är sällsynt numera.
Gävle och Örebro är pippade. Det är i allafall intrycket jag fått.
TS nämnde Varberg. Vetefan det heller. För nära GBG för att inte vara berikat.
Kanske Danmark har nån medelstor stad som inte är nerkrimmad.
Citera
2025-01-21, 20:53
Medlem
Kalk-Allans avatar
Jag tror att TS även om tråden nu är några år behöver få insikt i att det finns extremt få blattefria städer kvar i detta landet. Då måste du flytta till mindre byar i möjligen Dalarna, Värmland eller Hälsingland eller längre norrut. Men i städer även där kommer du inte undan
Citera
2025-01-21, 20:54
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterParkarbetare
Jo, förstår, men en icke-berikad stad över 50000 pers är sällsynt numera.
Gävle och Örebro är pippade. Det är i allafall intrycket jag fått.
TS nämnde Varberg. Vetefan det heller. För nära GBG för att inte vara berikat.
Kanske Danmark har nån medelstor stad som inte är nerkrimmad.
Hittar du en svensk stad med runt 10000 invånare som inte är berikad i Sverige i dag så gör du det bra!
Citera
2025-01-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Hittar du en svensk stad med runt 10000 invånare som inte är berikad i Sverige i dag så gör du det bra!

Aa, till och med lilla Leksand i Dalarna där jag bodde flera år som ung ska vara rejält berikat numera.
När jag bodde där första halvan av 90-talet kunde man räkna invandrarna med tårna och fingrarna.
Senast redigerad av PeterParkarbetare 2025-01-21 kl. 21:50. Anledning: felstavning
Citera
2025-01-25, 22:28
Medlem
Ni som flyttar norrut eller till "landet" för att slippa blattar, araber, muslimer, afrikaner och annat brunsvart patrask måste beakta att de områden ni funderar på är den sista bastionen för svenskarna. Men tsunamin av ovannämnda folk kommer skölja över landsbygden och norrland inom 15-20 år allra senast, eftersom dessa har skaffat en massa barn i detta nu, och de kommer skölja över de sista bastionerna av svenskhet inom denna tidsrymd.

Så i klarspråk kommer babberiet ha kommit ut i Sveriges allra sista svenska och fredade hörn inom 15-25 år. Det är oundvikligt demografiskt sett.
Citera
2025-01-25, 22:37
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten
Ni som flyttar norrut eller till "landet" för att slippa blattar, araber, muslimer, afrikaner och annat brunsvart patrask måste beakta att de områden ni funderar på är den sista bastionen för svenskarna. Men tsunamin av ovannämnda folk kommer skölja över landsbygden och norrland inom 15-20 år allra senast, eftersom dessa har skaffat en massa barn i detta nu, och de kommer skölja över de sista bastionerna av svenskhet inom denna tidsrymd.

Så i klarspråk kommer babberiet ha kommit ut i Sveriges allra sista svenska och fredade hörn inom 15-25 år. Det är oundvikligt demografiskt sett.

Även Gotland ?
Citera
2025-01-25, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan

Grejen är ju den att förr så jobbade invandrarna, men det gör de inte idag utan de är mest ute och driver runt hela dagen vart det än bor, så det spelar ingen roll om vi talar om en småstad med typ 2000 invånare och 50 flyktingar, så är de enda du princip kommer se som snurrar runt hela dagen i den lilla centrumkärnan typ flyktingarna, vilket gör att var man än bor, så ger det ändå en sunkig känsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in