Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-03-04, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Tack, ja vi får se hur det blir, ska man sluta då ska man ju sluta på topp.
Förstår inte varför man alltid ska behöva sluta på topp. Slutar man på sin peak går man sannolikt miste om många potentiella medaljer
Citera
2022-03-04, 15:55
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
Förstår inte varför man alltid ska behöva sluta på topp. Slutar man på sin peak går man sannolikt miste om många potentiella medaljer

Framför allt är det svårt att veta när man är på topp. Men saknas motivationen går det inte.
Citera
2022-03-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich

Jag fattar verkligen inte vad folk har med att göra om man fortsätter och varför det skriks på folk att "lägg av!" så fort de har en dålig säsong. Som Kalla. Hon får min del gärna köra till hon blir 42, det enda som händer om hon inte presterar är ju att hon inte blir uttagen till landslaget eller får köra. Kvalificerar hon sig så är det väl bara att köra så länge man vill? Inget kommer ju ändra de historiska resultaten - för både Poel och Kalla...
Citera
2022-03-04, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Jag fattar verkligen inte vad folk har med att göra om man fortsätter och varför det skriks på folk att "lägg av!" så fort de har en dålig säsong. Som Kalla. Hon får min del gärna köra till hon blir 42, det enda som händer om hon inte presterar är ju att hon inte blir uttagen till landslaget eller får köra. Kvalificerar hon sig så är det väl bara att köra så länge man vill? Inget kommer ju ändra de historiska resultaten - för både Poel och Kalla...
Instämmer i ditt generella resonemang. Men just Nils är det knappast någon som har skrikit ”lägg av” till.
Citera
2022-03-04, 16:40
Avstängd
FNLSs avatar
Låses tråden på måndag?
Helt klart känner man sig besviken att det blev så kortvarigt
Citera
2022-03-04, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Låses tråden på måndag?
Helt klart känner man sig besviken att det blev så kortvarigt
Han tävlar även nästa helg, men sen… tillbaka till tråden om de små vinteridrotterna. Sorgligt men sant.
Citera
2022-03-04, 21:16
Medlem
På 5000m imorgon då.

Bosker/Roest i par 7
Ghiotto/van der Poel i par 8
Bloemen/Swings i par 10

Tänker att paren inte är lika intressanta på 500, men tappar Nils alltför mycket mot åkare som Bosker eller Swings där kan medaljchansen snabbt kännas avlägsen.

Bör inte vara några problem för Nisse att kvalificera sig för 10000 i detta startfält tycker jag. Är väl möjligen om åkare som Ghiotto eller Bloemen slår honom på 5000.
Citera
2022-03-04, 21:19
Medlem
Jutta Leerdam vinner sprint-VM! Hon har även ungefär 2,5 miljoner fler följare på Instagram än Femke Kok så var nog inte bara jag som hejade lite extra på henne.
Citera
2022-03-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jutta Leerdam vinner sprint-VM! Hon har även ungefär 2,5 miljoner fler följare på Instagram än Femke Kok så var nog inte bara jag som hejade lite extra på henne.
Ibland känner jag mig som den enda som inte begriper vad grejen med Leerdam är. Men visst är hon snabb på skridskorna.
Citera
2022-03-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
På 5000m imorgon då.

Bosker/Roest i par 7
Ghiotto/van der Poel i par 8
Bloemen/Swings i par 10

Tänker att paren inte är lika intressanta på 500, men tappar Nils alltför mycket mot åkare som Bosker eller Swings där kan medaljchansen snabbt kännas avlägsen.

Bör inte vara några problem för Nisse att kvalificera sig för 10000 i detta startfält tycker jag. Är väl möjligen om åkare som Ghiotto eller Bloemen slår honom på 5000.
Huvudsaken är att han inte faller på 500 om han nu vill åka 10000. Ett minimikrav är nämligen att han är bland de sexton första efter tre distanser och det är han knappast om han faller på 500 hur bra han än åker 5000.
Annars gäller att direktkvalade för 10000 är de som både är bland de åtta första sammanlagt efter tre distanser och de åtta första på 5000. Det första kravet är inte självklart för Nils även om han självklart har chansen när så många är borta. Sen fyller man på enligt följande. Låt oss anta att sex stycken uppfyller båda kraven. Man skall således komplettera med två åkare eftersom åtta skall få åka 10000. Man kollar då både sammanlagtlistan och 5000listan och ser förstås bara på dem som enbart uppfyller ett av kraven. Man väljer sen de två högst placerade på någon av listorna. Säg att A är fyra och B är åtta efter tre distanser, medan C är sexa och D är sjua på 5000. Ā och C får då åka 10000. Vid lika placering äger sammanlagtlistan företräde. Så om B istället är sexa efter tre distanser så blir det A och B som får åka 10000.
Citera
2022-03-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Huvudsaken är att han inte faller på 500 om han nu vill åka 10000. Ett minimikrav är nämligen att han är bland de sexton första efter tre distanser och det är han knappast om han faller på 500 hur bra han än åker 5000.
Det minimikravet (topp-16) hade jag inte koll på.

I övrigt känner jag till hur uttagningen går till från de två listorna. Normalt sett är korrelationen mellan placering på 5000 och sammanlagtställningen efter 3 lopp väldigt tydlig. (2018 kvalificerade Nils sig för 10000 efter en sjätteplats på 5000m, dock osäker på om det är särskilt vanligt) Med en normalinstats har jag svårt att se honom missa 10000, och gör han det pga. dåligt form vet jag inte om vi går miste om så mycket heller...
Citera
2022-03-05, 10:06
Medlem
Fruktar att se Nils på 500 meter.
Det kommer f-n inte att gå fort alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in