2021-11-26, 22:10
Medlem
L3nn4rts avatar
Realtidsstrategispelet Men of War II kommer att släppas någon gång under 2022. Fantastiska nyheter enligt mig, då jag tycker spelserien är det bästa inom den genren. Company of Heroes är en annan bra spelserie som också kretsar kring andra världskriget, men personligen tycker jag Men of War är det man ska spela om man eftersöker ett riktigt avancerat rts.

För den som inte är van vid den här typen av spel (mycket micromanagement) så kan den svåra inlärningskurvan verka avskrämmande, det var det även för mig till en början. Men ger man det en chans så är det väl värt besväret, för då har du ett spel som räcker hur länge som helst.

Best Way utvecklar även 2:an vilket ger mig förhoppningar om att det kan bli något att se fram emot.

Riktigt trevliga nyheter för i alla fall mig som länge längtat efter en tvåa. Jag trodde aldrig det skulle ske, men nu är jag lika sprallig som den gången jag var fjortis och visste att jag skulle få Little Big Adventure i julklapp.

https://store.steampowered.com/app/1...Men_of_War_II/

https://www.eurogamer.net/articles/2...l-men-of-war-2
Citera
2021-11-26, 22:34
Medlem
Spelade första Men Of War för snart 12 år sedan, det var grymt. Blir garanterat ett köp, men får se när man hinner spela. Har ett tjugotal spel som jag köpt men ännu inte hunnit lira. Önskar man kunde köpa tid.
Citera
2021-11-27, 09:31
Medlem
nordicwraths avatar
Vi ser en liten återkomst av RTS just nu. Age of Empires IV, massa remakes/remaster (Warcraft 1,2,3, command and conquer serien, age of empires spelen osv), och nu det här. Ballt! Är fett positiv till det här!
Citera
2021-11-27, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Realtidsstrategispelet Men of War II kommer att släppas någon gång under 2022. Fantastiska nyheter enligt mig, då jag tycker spelserien är det bästa inom den genren. Company of Heroes är en annan bra spelserie som också kretsar kring andra världskriget, men personligen tycker jag Men of War är det man ska spela om man eftersöker ett riktigt avancerat rts.

För den som inte är van vid den här typen av spel (mycket micromanagement) så kan den svåra inlärningskurvan verka avskrämmande, det var det även för mig till en början. Men ger man det en chans så är det väl värt besväret, för då har du ett spel som räcker hur länge som helst.

Best Way utvecklar även 2:an vilket ger mig förhoppningar om att det kan bli något att se fram emot.

Riktigt trevliga nyheter för i alla fall mig som länge längtat efter en tvåa. Jag trodde aldrig det skulle ske, men nu är jag lika sprallig som den gången jag var fjortis och visste att jag skulle få Little Big Adventure i julklapp.

https://store.steampowered.com/app/1...Men_of_War_II/

https://www.eurogamer.net/articles/2...l-men-of-war-2

Ser ändå fint å kul ut. Aldrig spelat sån här typ av spel. Vet du om det kommer på switch?
Citera
2021-11-27, 13:32
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xitars
Spelade första Men Of War för snart 12 år sedan, det var grymt. Blir garanterat ett köp, men får se när man hinner spela. Har ett tjugotal spel som jag köpt men ännu inte hunnit lira. Önskar man kunde köpa tid.
Jag spelar fortfarande Men of War: Assault Squad 2, nästan dagligen. Det som är trevligt är att modscenen är stor så det går aldrig att tröttna.
Citera
2021-11-27, 13:36
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Ser ändå fint å kul ut. Aldrig spelat sån här typ av spel. Vet du om det kommer på switch?
Hittar inget info om det. Jag tror de tidigare spelen bara varit för PC.
Citera
2024-05-29, 19:50
Medlem
L3nn4rts avatar
Finns ute nu men har inte köpt det än. Verkar vara så att de som är vana vid Men of War-serien tycker det är bra och de som inte är vana vid den här typen av strategi inte gillar det något vidare.

Köper man det nu så kan man inte spela det offline och många klagar över det. De kommer däremot fixa så man kan lira offline inom kort. Att lira offline var det jag gillade bäst med de tidigare spelen.
Citera
2024-06-01, 10:39
Medlem
L3nn4rts avatar
Nu har dom släppt en uppdatering som är första steget mot att så småningom kunna spela singelplayer offline.

I nuläget måste man vara uppkopplad mot deras servrar för att kunna lira singelplayer vilket har haft sina problem. Bland annat har det varit svårt att spara spelet tidigare och många har i stället valt att vara afk för att inte förlora många speltimmar. Då har servrarna valt att kicka spelarna för att ha varit afk, så man har förlorat sin progress ändå. Den senaste uppdateringen sägs fixa det problemet.

Nästa uppdatering ska tydligen göra det möjligt att kunna spela helt utan att vara uppkopplad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in