2006-06-12, 20:29
Medlem
Roger Pontares avatar
Satt igår och kollade på tjurfäktning, ser ju ganska brutalt ut med jag tror nog inte att djuren blir bättre behandlade på scan. Anser ni att djurfäktning är djurplågeri?
Citera
2006-06-12, 20:31
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Ja, och inte nog med det, fullkomligt meningslöst!
Citera
2006-06-12, 20:34
Medlem
Resistances avatar
Ja, jag anser det vara djurplågeri. Jag tror nog inte det finns någon som anser att det inte är djurplågeri. Sen kan ju människor tycka vad de vill om det men att det är djurplågeri är nog de flesta överens om.
Citera
2006-06-12, 20:53
Medlem
scoremaxs avatar
Självklart.
Meningslöst, utdraget, plågsamt, och stressande..dessutom dödas ju djuret oavsett om det vinner eller förlorar.
Citera
2006-06-12, 21:00
Bannlyst
.

Det borde förbjudas, skit samma om det är en tradition.
Citera
2006-06-12, 21:14
Medlem
Tevildos avatar
Ja, det är djurplågeri i mina ögon.
Citera
2006-06-12, 22:30
Bannlyst
Klart det är djurplågeri. Att stressa ett djur och spetsa det med spjut låter inte särskilt schysst, eller? Förbjud genast, om jag får bestämma.
Citera
2006-06-13, 00:20
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Självklart.
Meningslöst, utdraget, plågsamt, och stressande..dessutom dödas ju djuret oavsett om det vinner eller förlorar.

Tålls att upprepas!

Citat:
Ursprungligen postat av Hugo Girard
Det borde förbjudas, skit samma om det är en tradition.

Jag håller med er till fullo
Citera
2006-06-13, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Ja, och inte nog med det, fullkomligt meningslöst!

Jag kan bara instämma, jag ser ingen mening med det.

Och jag tycker inte heller att det är speciellt roligt att titta på, för sånt har vi ju olika sporter eller evenemang.
Det är nog när jag tänker efter det sämsta man kan titta på om man är uttråkad, då är nog fotboll roligare, för det finns det ju gott om.
Citera
2006-06-13, 02:44
Medlem
Stockholmsnatts avatar
Ja det är djurplågeri.

Det hadde vart kul om nån smög in ett gevär och sköt tjuren till döds innan den blivit plågad utav spjutkillen.
Hadde skytten blivit åtalad för mord eller djurplågeri?
Citera
2006-06-13, 02:49
Bannlyst
Muslimfäktning då?
Man skickar in en kvinnoförtryckare på arenan och sedan skall matadoren nedkämpa vilden med sin värja. Tänk när muslimen flaxar med sina sjalar och klädnader. Det torde utgöra en skräckinjagande syn som endaste de manligaste av män vågar möta.
Men så springer matadoren stolt fram på ett fjolligt manér och skall sätta klingan i pannan på djuret varpå de bägge exploderar i ett fyrverkeri av blod och köttslamsor. Kanske vore någonting för WWF att kika in på?
Tjuren Ferdinand är ju som bekant en "evil doer" och korkeken har han snott ifrån judarna.

Moderera bort detta ifrån övrigt --> övrigt --> övrigt --> övrigt --> övrigt.
Citera
2006-06-13, 03:35
Medlem
tjaboooos avatar
håller med ovanstående, tveklöst djurplågeri.

en tjur som slaktas blir ju förvisso stressad i transporten men blir ju inte plågad till döds utan det går relativt fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in