Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-12-11, 15:19
Medlem
Okej!
Jag behöver gå ner 20 kilo.
Hur gjorde ni som lyckats?
Citera
2021-12-11, 15:23
Bannlyst
Dom äter mindre och tränar mer, lycka till.
Citera
2021-12-11, 15:28
Medlem
Nämen, då så! Mitt varmaste tack!
Citera
2021-12-11, 15:28
Medlem
maxatdunders avatar
Först och främst bör du byta ut alla drycker mot rent vatten, drick inte juice eller ens mjölk. Om du vill avnjuta något så får du slänga in en citronskiva i vattnet din tjockis, slut på fläsket nu!
Citera
2021-12-11, 15:30
Medlem
Turist i tidens avatar
Äta mindre är det enda som fungerar.
Sedan gäller det att inte stressa, dom flesta som förlorar vikt snabbt går snabbt upp i vikt igen.
Citera
2021-12-11, 15:30
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okokko
Okej!
Jag hjälpte ett ex till mig.

Hon vattenfastade bort de överflödiga kilona och följde ett enkelt tränings och kost-program jag tog fram åt henne samtidig som hon själv fick lära sig att laga god och nyttig mat istället för att käka pizza och donken och annat skräp.
Citera
2021-12-11, 15:33
Halverade mina portioner och tog bort allt som har med snacks och socker i te/kaffe att göra.

Kom jättelångt med det.
Citera
2021-12-11, 15:39
Medlem
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okokko
Okej!
Kolhydratbanta ger stor effekt snabbt, med en viktnedgång redan efter 2-3 veckor. Beroende på om dina 20 kilo du ska gå ned är från en fetma-nivå eller övervikts-nivå så går det olika fort att gå ned i vikt. Så rensa ut ut bröd, öl, sprit, godis, mûsli, flingor osv. Ta också bort sockerfria läskedrycker då det gör att du håller uppe ditt sötsug. Tänk på att en pizza med fyllning är energi för ungefär 1,5 dags liv.

Bra är att sluta med mellanmål och så äta tre huvudmål om dagen, men inte en massa fika och "stöttning" för att du är sugen.

Det är också bra att när du äter så ät flera rätter, t.ex börja med en soppa, sedan en varmrätt och så en frukt/ostbit till dessert. Soppan gör att du hinner mättna innan du lassar in bulken, desserten gör du avrunda måltiden på ett bra sätt. Alltså - ät som fransmännen gör, flera rätter i måltiden men inte många måltider per dygn.

Om du inte kan motstå dina dåliga vanor, gör det bara en dag i veckan. Gör också om ditt ätande permanent, så att du inte håller på och bantar.
Citera
2021-12-11, 15:41
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Ätt bara en kolhydratfattig måltid om dagen med mycket animaliskt fett och protein. Drick bara vatten och/eller koffeinhaltiga kalorifria drycker resten av tiden. Du kommer ha gått ner 20 kg på högst tre månader och må som en prins.
Citera
2021-12-11, 15:46
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Ät bra mat, sluta ät skitmat och snacks. Dra ner på alkohol, särskilt öl och vin. Periodisk fasta, LCHF, VLCD och räkna kalorier.

Sen kan man alltid lägga till lite gym och HIIT.
Citera
2021-12-11, 15:49
Medlem
tilsammansnus avatar
Ät extremt långsamt nästan löjligt långsamt. Anledningen är att magens signaler att den fått nog skall kunna hinna ikapp. Ha vana att lämna mat på tallriken.

Ät regelbundet, kolla på klockan. Förslagsvis efter en vanlig rätt ca 1.5 timmar till att ta ett äpple/päron och därefter ca 1.5 timmar till en tallrik vanlig mat igen.

Ha koll på vad du äter, undvik socker, enda sockret du skall få i dig är från frukt (fruktos lagras inte i kroppen). Morötter kål och andra knapriga grönsaker fyller upp volymen med harmlös mat i säcken, själv kör jag även med kokt sötmandel. Mer grönsaker och mindre fett. Kom ihåg, chips och sånt innehåller otroliga mängder fett.

Som andra säger, motionera, räcker med 1 km varannan dag, sen ökar du successivt. Bara du gör det regelbundet. Regelbundenhet är viktig.

ABSOLUT ingen alkohol, det skall vara helt och hålet noll. Själv gick jag ner 10 kg på 2 månader av bara det.

Sen no pain, no gain : Lär dig klara av hunger, det gör ont ja men stå ut tills nästa gång du skall äta.

Lägg dig och sov på tom mage, dvs ersätt sista måltiden med en löprunda. Det är mördande för sinnet men du ville veta hur man går ner i vikt. Efter ett tag lär man sig hantera att magen är tom, stå ut.
Citera
2021-12-11, 15:50
Medlem
Som många skrivit, lågkolhydratskost ger snabba resultat utan att behöva vara särskilt hungrig.
Läs på om vad du får och inte får äta enligt LCHF, var väldigt noggrann och köp gärna Ketostix på Apoteket för att lättare veta att du gör rätt.

Första dagarna kommer du ha huvudvärk men när den gått över kommer du känna dig pigg och stark. Fuskar du kommer huvudvärken tillbaka så du vill köra rent under den perioden som du vill gå ner i vikt för att undvika detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in