• 1
  • 2
2021-12-13, 19:02
Medlem
Kan någon förklara för mig hur man använder funktionen Citera+? Det kanske är jag som är trög men jag får det inte att funka.
Citera
2021-12-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giffengrabber
Kan någon förklara för mig hur man använder funktionen Citera+? Det kanske är jag som är trög men jag får det inte att funka.

När du trycker på den knappen för att sedan trycka på ”citera” så ska inlägget du ”citerade+” på dyka upp som det är överst i mitt meddelande.

Ser på dina tidigare inlägg att du har använt dig av den funktionen.
Citera
2021-12-13, 19:13
Medlem
constants avatar
Citat:
Om du ska citera flera inlägg så trycker du citera+ på alla utom det sista, på det trycker du bara citera.
Citera
2021-12-13, 19:14
Administrator
admin5s avatar
Citat:

Är det två eller flera så väljer du "Citera+" på det eller de inlägg du vill citera utom på det sista inlägget - där väljer du vanliga "Citera". Då ska det fungera.

admin5
Citera
2021-12-13, 19:16
Medlem
En följdfråga som jag hoppas passar här. Om jag vill citera inlägg från en annan tråd in i ett ny tråd. Hur gör jag då? Verkar inte funka att bara trycka ”citera+”. Sen byta tråd. Har däremot kopierat citatet och lagt in i den tråd jag vill. Men blir krångligt om jag vill citera från flera olika trådar. På datorn är det ju bara att öppna en ny flik. Men lite bökigare på telefonen.
Citera
2021-12-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om du ska citera flera inlägg så trycker du citera+ på alla utom det sista, på det trycker du bara citera.

Citat:
Ursprungligen postat av Molotov666
Såhär 😀

Nu har även jag lärt mig nåt nytt. Tack
Citera
2021-12-15, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
När du trycker på den knappen för att sedan trycka på ”citera” så ska inlägget du ”citerade+” på dyka upp som det är överst i mitt meddelande.

Tackar ödmjukast!

Citat:

Minnet är bra men kort
Citera
2025-03-04, 06:32
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:

Jag provade med nu för första gången
Citat:
Ursprungligen postat av constant

Citat:
Ursprungligen postat av gunnarharkeps
Nu har även jag lärt mig nåt nytt. Tack
Även jag lärde mig något nytt nu igenom denna enkla beskrivning, nu kanske andra på forumet slipper klaga på mig så mycket
Citera
2025-03-04, 06:35
Medlem
Inspirit81s avatar
En sak till jag undrar över men som säkert med är väldigt lätt, hur gör jag om jag bara vill svara på en del i ett inlägg? Har provat radera övrigt text och postat ändå men det blir riktigt fel och ser verkligen inte bra ut, hur gör man det?
Citera
2025-03-04, 07:02
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
En sak till jag undrar över men som säkert med är väldigt lätt, hur gör jag om jag bara vill svara på en del i ett inlägg? Har provat radera övrigt text och postat ändå men det blir riktigt fel och ser verkligen inte bra ut, hur gör man det?

Det finns flera sätt. Det enklaste är att citera och feta det du vill svara på. Det näst enklaste är det du redan gjort, citera och radera övrigt som du inte vill ha med. Eller menar du när [/quote] blir t ex [/quote? Det är ett problem för jag tror inte att den du citerat kan se det i så fall.Då har du brutit koden.

Det sätt som kräver mest arbete är spoilers. Vill du ha med hela inlägget kan du lägga resterande inlägg i en eller flera spoilers. Det finns en tråd som beskriver hur man gör det, åtminstone fanns det en sådan tråd häromdagen, men jag har det inte i huvudet nu. Lycka till!
Citera
2025-03-04, 07:08
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81

Jag kollade på dina inlägg. Det som hänt är att du brutit koden. När du trycker på citera, kolla hur koden för [/quote] ser ut i början och slutet av inlägget. Se sedan till att ingenting försvinner och lägg inte heller ny text innanför koden. Det går att göra men blir rörigt att läsa eftersom det är svårt att skilja på vad den du citerat skrivit och vad du själv svarat.
Citera
2025-03-04, 07:21
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Jag kollade på dina inlägg. Det som hänt är att du brutit koden. När du trycker på citera, kolla hur koden för
ser ut i början och slutet av inlägget. Se sedan till att ingenting försvinner och lägg inte heller ny text innanför koden. Det går att göra men blir rörigt att läsa eftersom det är svårt att skilja på vad den du citerat skrivit och vad du själv svarat.
[/quote]
Ok jag förstår, inte röra kodningen alltså, måste verkligen tacka dig för du tog dig tiden, jag hade inte löst den själv tror jag, ja menar man får inte så många chanser försöka, och nu provade jag radera allt och det blev ju väldigt fel.

Nu börjar jag förstå själva citerings funktionen iaf, spoilers får jag ta senare, jag har inte behövt använda det än.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in