Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-14, 18:04
Medlem
För någon helg sedan blev jag misshandlad av ett gäng ordningsvakter.
En vän till mig blev utkastad från en nattklubb för att påståtts vara för full. Jag tog min vän i försvar och började argumentera med vakten och vädjade att han skulle ändra sitt beslut. När vi kommer till utgången drar han ut mig från stället och säger åt mig att lämna platsen. Jag påpekar att jag och min vän betalat 400 spänn för att komma in på stället och att det inte finns några belägg för att kasta ut mig. Efter någon minuts argumenterande tar vakterna ett kraftigt grepp om mina armar, jag skriker ”släpp mig” och försöker dra mig loss. Då säger den ena vakten ”du har slagit en ordningsvakt”, vilket var en ren och skör lögn. Jag skriker åt vakten att sluta ljuga. Vakterna trycker då upp mig mot en skylt, drar min Axel ur led bryter nästan min tumme. Jag skriker så hela Stureplan hör.
Polisen kommer med piketbuss, jag får handfängsel och skjutsas till gullmarsplan.
Väl inne i polisbilen berättar jag vad som hänt för polisen, som ber mig vara tyst och vara tacksam för att jag slipper åka in i häktet. Jag frågar polisen om de kan köra mig till SÖS, men det hade de inte tid med och släpper av mig med armen helt förstörd. Hatet och ilskan inom mig börjar växa, trots det tar jag mig till SÖS som hade över 100 patienter före mig och rekommenderar mig att åka till ett annat sjukhus. Efter några timmars väntetid får jag mina skador dokumenterade, men hatet inom mig har inte lämnat mig.
Jag har gjort en polisanmälan av situationen men misstänker att de kommer komma undan. Har därför tänkt förbereda mig för att utföra straffet på egen hand. Har inga kriminella kontakter så behöver leta reda på någon som kan lösa en lätt pistol. Vad tycker ni jag ska göra? Bör jag straffa eller skona denna onda varelse?
Citera
2021-12-14, 18:06
Medlem
Tala om vad det var för ställe, så folk kan undvika det. Det räcker väl.
Citera
2021-12-14, 18:08
Medlem
jori9900s avatar
Man ska inte tjafsa med ordningsvakter
Citera
2021-12-14, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Tala om vad det var för ställe, så folk kan undvika det. Det räcker väl.

Dessa vakter jobbar förmodligen inte bara på det stället, de slussas väl runt ganska friskt tror jag..
Citera
2021-12-14, 18:10
Medlem
Entjockbanans avatar
Jävlar det var dyrt med 400 bara för att komma in. Släpp ditt ego och gå vidare, gör inget du kommer få ångra pga du i affekt nu.
Citera
Medlem
Du är inte kapabel.
Du skriker som en kärring över halva sthlm, går till snuten och sen en gnälltråd på nätet, över samma situation.
Nu en iskall mördare som ska knäppa folk och riskera livstid 😅👌
Börja träna någon kampsport så slipper du skrika "släpp mig" och att planera mord
Citera
Medlem
Skriv inte om det på forum. Vill du inte komma undan med brottet?
Citera
2021-12-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LosOrroz
Dessa vakter jobbar förmodligen inte bara på det stället, de slussas väl runt ganska friskt tror jag..

Det är ändå ställets ägare som är ansvariga för de anställts just där.
Citera
2021-12-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Man ska inte tjafsa med ordningsvakter

Man måste kunna ifrågasätta ett beteende oavsett vad man har för titel. Ingen är större än någon annan.
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Det är ju ändå den aktuella krogen som är skyldig, som har anställt ordningsvakterna. Vet du vilken krog det rör sig om då kan du lätt leta fram VD:n.

Kanske inte helt lätt att leta fram rätt ordningsvakter.
Citera
Medlem
Entjockbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckatvarre
Skriv inte om det på forum. Vill du inte komma undan med brottet?
Tänkte också på det, vakter hänger nog med stor sannolikhet på flashback i träningstrådar ofta då men kanske också ser denna tråd?
Citera
2021-12-14, 18:13
Moderator
blomvattnares avatar
Terrorism --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem