2021-12-17, 10:37
Medlem
Hallå Flashback och alla andra därute...

Jag har tyvärr råkat ut för Göttsche Entreprenad.
Det krävdes inte mkt eftersökning för att inse att jag inte är ensam, utan företaget verkar ha blåst allt ifrån anställda, kunder, leverantörer, mm.

Innehavaren av företaget är bra på en sak.... nämnligen ljuga... Han är en mytoman av dignitet... han tittar dig rakt i ögonen och drar med grova lögner.

Hur företaget fått fortsätta och varför innehavaren av företaget inte fått näringsförbud är bortom mitt förstånd... Jobben han gör är totalt felaktiga och det fuskas i alla moment... De lämnar slutkunden i kaos och är väldigt snabba med att hota om rättsliga åtgärder, vilket tydligen verkar fungera för många....

I stort sett dagligen tillkommer det nya dåliga recensioner som försvinner efter någon dag... (vet att han hotar med diverse saker tills dess att recensionen försvinner)....

Är det någon mer som råkat ut för Göttsche Entreprenad?
På vilket sätt har företaget lurat och förstört för er?

MVH
Citera
2021-12-17, 12:57
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1234

Det krävdes inte mkt eftersökning för att inse att jag inte är ensam, utan företaget verkar ha blåst allt ifrån anställda, kunder, leverantörer, mm.

Innehavaren av företaget är bra på en sak.... nämnligen ljuga... Han är en mytoman av dignitet... han tittar dig rakt i ögonen och drar med grova lögner.

Hur företaget fått fortsätta och varför innehavaren av företaget inte fått näringsförbud är bortom mitt förstånd... Jobben han gör är totalt felaktiga och det fuskas i alla moment... De lämnar slutkunden i kaos och är väldigt snabba med att hota om rättsliga åtgärder, vilket tydligen verkar fungera för många....

I stort sett dagligen tillkommer det nya dåliga recensioner som försvinner efter någon dag... (vet att han hotar med diverse saker tills dess att recensionen försvinner)....

MVH

Han är en välkänd filur vid Alingsås tingsrätt, där han förekommer i mängder av mål. Främst tvistemål förstås, men även några brottmål (oklart om han blivit dömd i någon av dessa mål dock). Jag hade aldrig anlitat eller utfört arbeten åt den gode WG.
Citera
2021-12-17, 13:30
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:

MVH
Så länge det finns naiva köpare så kommer denna typ av verksamhet finnas.

Ägaren åker runt i en Porsche 718 Boxster Cabriolet i Miljonklassen. Många vill tydligen sponsra denna verksamhet.
Citera
2021-12-17, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Han är en välkänd filur vid Alingsås tingsrätt, där han förekommer i mängder av mål. Främst tvistemål förstås, men även några brottmål (oklart om han blivit dömd i någon av dessa mål dock). Jag hade aldrig anlitat eller utfört arbeten åt den gode WG.
Wow där ser man... Med facit i hand borde jag inte heller ha anlitat företaget...
men då det bara fanns goda recensioner om honom och att han sålde in sig otroligt bra (är jäkligt duktig på att snacka) så anlitade jag honom ändå...

Det är en dyr läxa, men hoppas iaf med denna tråd att ingen annan gör samma misstag som jag gjorde framöver...
Citera
2021-12-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Så länge det finns naiva köpare så kommer denna typ av verksamhet finnas.

Ägaren åker runt i en Porsche 718 Boxster Cabriolet i Miljonklassen. Många vill tydligen sponsra denna verksamhet.
Jo, har sett att han har en Porsche Boxter från 2019 skriven på sig... förstår bara inte hur han kan behålla den då han har skulder hos kronofogden.... görs det ingen utmätning?
jag tror att många gjort mitt misstag... kollat på recensioner på nätet (då fanns det bara goda recensioner) och bokat möte med honom... han va ju långt ifrån billigast bland de offerter JAG fick, men han kunde snacka och lyckades snacka omkull iaf mig...
Tror det är det som är hans koncept...
Under projektets gång kommer han med lögner efter lögner... och när allt är klart (efter några månader på jobb som skulle ta någon vecka, och inte ens då har jobbet gjorts korrekt/klart) så får man en faktura som är betydligt högre än det som avtalats....

Tror att många bara betalar för att bli av med honom, men någon gång måste det ta stopp....
Citera
2021-12-17, 13:56
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Wow där ser man... Med facit i hand borde jag inte heller ha anlitat företaget...
men då det bara fanns goda recensioner om honom och att han sålde in sig otroligt bra (är jäkligt duktig på att snacka) så anlitade jag honom ändå...

Det är en dyr läxa, men hoppas iaf med denna tråd att ingen annan gör samma misstag som jag gjorde framöver...

Du kan mejla till Alingsås TR och be att få en mållista eller träfflista på alla de mål där han (skriv namn och gärna personnummer) förekommit, så får du en lista över alla mål där han varit ex svarande, tilltalad och liknande. Sedan kan du utifrån listan beställa ut handlingarna från specifika mål om det är något som är intressant för dig.

Citat:
förstår bara inte hur han kan behålla den då han har skulder hos kronofogden.... görs det ingen utmätning?

Gissningsvis är den på kredit utan övervärde. Slå på regnummret på transportstyrelsen så kan du se om den är kreditmarkerad.
Citera
2021-12-17, 14:02
Medlem
Citat:
Gissningsvis är den på kredit utan övervärde. Slå på regnummret på transportstyrelsen så kan du se om den är kreditmarkerad.

Men inte ska han väl kunna få behålla en sån bil trots att den är på kredit...

Nån som vet vad man kan göra för att sätta stopp på honom?
Han kan ju fan inte få fortsätta blåsa leverantörer, företag, anställda och kunder på det sätt han gör!
Citera
2021-12-17, 14:06
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Men inte ska han väl kunna få behålla en sån bil trots att den är på kredit...

Nån som vet vad man kan göra för att sätta stopp på honom?
Han kan ju fan inte få fortsätta blåsa leverantörer, företag, anställda och kunder på det sätt han gör!

Det blir en lite lustig situation, för KFM kan inte mäta en bil utan övervärde som är på kredit. Värdet av bilen tillhör ju kreditgivaren. Samtidigt kan de inte mäta ut den bara för att han "inte ska få ha en sån bil".

Däremot, mäter de löpande ut hans lön och liknande så har han ju inte råd att betala bilen och då vill kreditgivaren ha tillbaka den. Jag skulle gissa att det är det faktum att han har enskild firma som ställer till det, d.v.s det är inte lika lätt för KFM att mäta ut hans pengar som om han vore vanlig löntagare, för det är svårt för KFM att avgöra vad som är hans privata pengar och vad som är bolagspengar, så att säga.
Citera
2021-12-17, 20:15
Medlem
grungewhores avatar
På Allabolag.se står att hans enskilda firma bildades 2019, men att han är avregistrerad för F-skatt sedan 2021 på grund av bristande redovisning/betalning...
Citera
2021-12-17, 21:45
Medlem
Citat:
Det blir en lite lustig situation, för KFM kan inte mäta en bil utan övervärde som är på kredit. Värdet av bilen tillhör ju kreditgivaren. Samtidigt kan de inte mäta ut den bara för att han "inte ska få ha en sån bil".

Däremot, mäter de löpande ut hans lön och liknande så har han ju inte råd att betala bilen och då vill kreditgivaren ha tillbaka den. Jag skulle gissa att det är det faktum att han har enskild firma som ställer till det, d.v.s det är inte lika lätt för KFM att mäta ut hans pengar som om han vore vanlig löntagare, för det är svårt för KFM att avgöra vad som är hans privata pengar och vad som är bolagspengar, så att säga.
Inte mycket lön att mäta ut på. Gjorde en UC på honom nyss. Taxerade 190’ på helåret…
Citera
2021-12-18, 15:50
Medlem
Även jag har träffat på den skojaren som försökte sälja in sina tjänster, valde annan då jag fick en känsla av att något inte stod rätt till. Komplicerade delmoment i det tilltänkta projektet beskrevs som en barnlek osv "inga problem".

Verkade initialt vara en bra grabb men skönt att ha duckat den huvudvärken, framförallt när den här tråden dyker upp.

Jag ser även att han lagt ut bild(er?) på sociala medier med syftet att få det att se ut som att det är hans firma som gör arbetet när så inte är fallet.

Undvik.
Citera
2021-12-20, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Boxster ha ha ha - de är låååågpriiiis/skit
Jo Boxter är en "fattigmanna Porsche"... men han får nog en del uppmärksamhet av folk som bara känner till märket porsche och inte kan de olika modellerna...
Men faktum kvarstår att banken uppenbarligen lånat ut pengar till denna bil och att det är den enda bil som står på honom. Han kör visserligen en företagsbil som har företagslogga osv på sig. Bilen står med största sannolikhet på hans farsa eller någon annan, vilket innebär att han även kör med försäkringsbedrägeri...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in