• 1
  • 2
2021-12-27, 06:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopalea
Men alltså får det här stirrandet men aldrig att pupillerna blir stora. Har ljusgröna ögon så borde synas sjukt mycket på mig. Dock funderar jag på om det har med någon diagnos att göra. Add och adhd får ju inte samma effekt av centralstimulerande.

Add och adhd är människor de också så pupillerna vidgas där med vid tillräcklig dos.
Citera
2021-12-27, 14:17
Medlem
st33rs avatar
Man kan väl konstatera att pupillerna inte nödvändigtvis blir uppseendeväckande stora av tjack om man sitter i ett belyst rum. Och att det är rätt individuellt.

Men på mdma blir pupillerna mer stora . Vissa menar att meth gör pupillerna större än vanligt tjack.
Citera
2021-12-31, 00:51
Medlem
nopaleas avatar
tycker fortfarande att det är så märkligt och ingen som egentligen gett ett riktigt svar.
Citera
2022-02-08, 03:41
Avstängd
Jag får helt enorma pupiller av tjack. Har tagit bilder med digitalkamera och på, I dagsljus, och ändå är enorma. Haha.

Kan variationen bero på receptoterna kanske?
Citera
2022-02-08, 05:20
Medlem
Individuellt men hormonellt betingat, vilka balanser man har i kroppen av främst serotonin o adrenalin.
Amfetamin ger oftast små pupiller då det bara utsöndrar dopamin o noradrenalin. De flesta får däremot stora när ruset dalar, när adrenalin är i högre koncentration än dopaminet.. Så pupillen utvidgas för hjärnan gör en alert pga stresspåslaget den ej kan förklara (tolkar som negativ stress/fara, varför folk får nojor med..).
Kokain o metamfetamin utsöndrar ju serotonin med, så flesta får stora då.

Sen kan det ju bero på om man går på medicinering som t.ex SSRI/ Flera droger samtidigt/Vad man tar för att landa på m.m.

Tar du nåt annat ihop med drogen?
Opiater drar ihop pupiller.. Neuroleptika blockerar dopamint, o sänks dopamin höjs serotonin osv..

Det är absolut inget konstigt om du alltid har små, snarare tvärtom tror jag. Mindre risk att din kropp fått komplikation av bruket, ex. trötta binjurar , sköldkörtelproblem (vanligt efter missbruk) gör att pupillen inte orkar hålla sig ihopdragen.
Om du alltid har små pupiller låter det som att hormonbalansen är rätt och att du inte tar så mycket att det ger negativ stress/ångestnojor när det går ur, eller att du ej kopplar AT till ångest o har ett psyke som mår bra/ej depression 🙂. Så inget konstigt alls 🙂
Citera
2022-02-09, 22:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Jag får helt enorma pupiller av tjack. Har tagit bilder med digitalkamera och på, I dagsljus, och ändå är enorma. Haha.

Kan variationen bero på receptoterna kanske?
Med blixten på, skulle det stå. De drar ju alltid ihop sig lite av ljuset.

De brukar täcka nästan hela iris på mig. Lyxigt för er som inte får det, det avslöjar ju mig ganska uppenbart.
Citera
2022-02-11, 17:29
Medlem
Nkpgisits avatar
I början fick jag större pupiller men dem har inte påverkats på ett bra tag. Det är bara positivt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in