2021-12-23, 17:50
Medlem
CharlieMartels avatar
Tror att jag har hela Flashback och även majoriteten Natofanboys med mig när jag säger att det är to much av förräderi från väst att bedra Ryssland hela fem gånger.

Finns det något som talar mot att väst bör gå med på alla Putins modesta krav och garantier som han så blygsamt framför med anledning av tidigare bedrägerier?

Andra analyser ni gör med anledning av årets kanske bästa och viktigaste politiska sammanfattning i talform?

Bonusreflektion - kommer damsport att upphöra att existera?
Citat:
NATO Cheated Russia With Five Waves of Expansion, Putin Says as He Demands Security Guarantees

Putin: Women's Sports Will Cease to Exist if Men Who Have Changed Their Sex Are Allowed to Compete

https://sputniknews.com/20211223/liv...091741070.html
Senast redigerad av CharlieMartel 2021-12-23 kl. 18:36.
Citera
2021-12-23, 17:59
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Tror att jag har hela Flashback och även majoriteten Natofanboys håller med mig när jag säger att det är to much av förräderi från väst.

Finns det något som talar mot att väst bör gå med på alla Putins krav och garantier som han så blygsamt framför med anledning av tidigare bedrägerier?

Andra analyser ni gör med anledning av årets kanske bästa och viktigaste politiska sammanfattning i talform?

NATO bedrar Ryssland genom att låta suveräna stater fatta egna beslut!

Hans "krav" är bara en ursäkt för att gå in i Ukraina på stor skala. "Ni gjorde inte som jag sa, så nu måste jag göra så här, o det är ert fel".

En blind kan se vad han pysslar med.
Citera
2021-12-23, 18:00
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Om ett självständigt land väljer att gå med i NATO är en sak mellan det landet, och NATO.

Putin och Ryssland är öht. inte del i den ekvationen.

Han ska håll käft.
Citera
2021-12-23, 18:15
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Tror att jag har hela Flashback och även majoriteten Natofanboys håller med mig när jag säger att det är to much av förräderi från väst att bedra Ryssland hela fem gånger.

Finns det något som talar mot att väst bör gå med på alla Putins modesta krav och garantier som han så blygsamt framför med anledning av tidigare bedrägerier?

Putler, kvinnornas riddare? tillåt oss gapskratta.
Han har drivit kvinnorna tillbaka minst 50 år i Ryssland .

Var är bedrägeriet? det existerar inga avtal mellan Väst och Ryssland om nya medlemmar i Nato.
Citera
2021-12-23, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Om ett självständigt land väljer att gå med i NATO är en sak mellan det landet, och NATO.
Om Sovjet ville placera kärnvapen på Kuba var det en sak mellan Sovjet och Kuba som USA inte hade något med att göra...
Citera
2021-12-23, 18:21
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Tror att jag har hela Flashback och även majoriteten Natofanboys håller med mig när jag säger att det är to much av förräderi från väst att bedra Ryssland hela fem gånger.

På vilket sätt är det att bedra Ryssland att låta andra länder som Ryssland ska skita fullständigt i går med i en allians?
Citera
2021-12-23, 18:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Om Sovjet ville placera kärnvapen på Kuba var det en sak mellan Sovjet och Kuba som USA inte hade något med att göra...

I saw what you did there. Vad har kärnvapen med saken att göra? Menar du att Kuba inte hade rätt att vara med i Warzawapakten om de så önskade?
Citera
2021-12-23, 18:25
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Ska du blanda in Napoleon också?
Det var 60 år sen och inte samma situation öht, om du kan historia hade du förstått det.
Citera
2021-12-23, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ska du blanda in Napoleon också?
Det var 60 år sen och inte samma situation öht, om du kan historia hade du förstått det.
Det var exempel på att stormakter anser sig ha rätt att skydda sina intressen i närområdet, med vapenmakt om de så finner nödvändigt.

Om du tycker 60 år sedan var för lång tid sedan kan vi väl dra upp hur en bunt NATO-länder baserat på lögnaktiga argument invaderade Irak. Tror du inte Ryssland drar slutsatser att sådant, att de inser att USA är ett reellt militärt hot mot alla de inte gillar?
Citera
2021-12-23, 18:50
Medlem
Det är inte NATO som har övertalat eller pressat dessa länder att gå med i alliansen. Det är dessa länder som tagit initiativet att gå med, eftersom de, på goda grunder, har varit rädda för Ryssland.
Citera
2021-12-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Det är inte NATO som har övertalat eller pressat dessa länder att gå med i alliansen. Det är dessa länder som tagit initiativet att gå med, eftersom de, på goda grunder, har varit rädda för Ryssland.
Frågan är då om också Ryssland har grunder att vara rädda för ett NATO som ursprungligen var tänkt som ett försvar mot Sovjet, men när Warszawapakten upphörde bara växte och vart mer aggressivt. Ingen (utom vapenindustrin) vinner på ett nytt kallt krig med upprustning och proxykrig, och det är dit vi är på väg.

Vad har det faktum att NATO inte pressat länder att gå med med saken att göra? Hotet blir väl inte mindre för det? Ta också hänsyn till hur stor del av världens militärbudget som NATO-länder står för.
Citera
2021-12-23, 19:12
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
NATO bedrar Ryssland genom att låta suveräna stater fatta egna beslut!
Fast dessa "suveräna stater" får fatta egna beslut först efter sk regime change.
Egentligen inte ens då.
Citat:
Voice thought to be Nuland's: What do you think?

Voice thought to be Pyatt's: I think we're in play. The Klitschko [Vitaly Klitschko, one of three main opposition leaders] piece is obviously the complicated electron here.

Nuland: Good. I don't think Klitsch should go into the government. I don't think it's necessary, I don't think it's a good idea.

Pyatt: Yeah. I guess... in terms of him not going into the government, just let him stay out and do his political homework and stuff.

https://www.google.com/amp/s/www.bbc...e-26079957.amp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in